Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door berenboot
#2854465
vorige week heb ik bij onze energetisch therapeute (ondevit) een van onze paarden laten testen omdat hij de laatste tijd behoorlijk van slag is.

Er kwam uit dat hij op energetisch gebied enorm in onbalans is met zijn hormoonhuishouding /endocriene klieren (nasleep van de castratie vorig jaar).  Verder testte hij zwak om zijn maag- en dunne darm meridiaan.
Ook kwam er nog een oude "blessure" uit de test waar hij afgelopen zomer voor behandeld is bij de fysio (spieren in zijn rug).  Voor dit alles heeft hij nu 2 flesjes met ondevitdruppels.

Nu ben ik nog zo groen als gras met de bachbloesems en zie dit alles weer als een mooie leerschool.  :) Welke  bloesems zouden jullie inzetten bij de bovenstaande testuitslag?  :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2854513
Zo werkt het met bloesems niet. Er is geen lichamelijk kwaal= bloesemlijstje. Bloesems gaan uit van het principe dat iedere lichamelijke kwaal door een langdurig verstroorde gemoedstoestand veroorzaakt wordt.

Zonder dus ook maar 1x naar het dier gekeken te hebben en alleen met de vermelding van de lichamelijke klachten kun je eigenlijk niets.
Gebruikersavatar
Door berenboot
#2854521
Dat weet ik. :) er staat ook duidelijk bij vermeld dat het paard getest is op energetisch gebied. Ik heb het dus niet over lichamelijke klachten ;) Ik was er wel vanuit gegaan dat de gemoedstoestandsklachten die daarbij (kan) horen reeds bekend zijn bij de ervaren bachbloesemgebruikers Mocht dat niet zo zijn, hoor ik het graag, dan vermeld ik dat er nog even bij :)
Laatst gewijzigd door berenboot op zo 19 jan 2014, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door