Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door marit1989
#2851664
We hebben een kruising Mechelse herder teefje, zij was afgelopen zondag 8 weken oud.
Ze zit vanaf dat we haar hebben op KVV. Maar ze eet heel goed.
We hebben haar gewogen gister en ze woog 6,8 kilo.
Vorige week hebben we haar ook gewogen (een week eerder dus), en toen woog ze 5,3 kilo.
Ze is dus 1,5 kilo aangekomen in een week tijd.
En ze eet nu al 750 gram KVV verdeeld over drie momenten op 1 dag.
Ze stond op 500 gram per dag, maar dan heeft ze echt honger ze loopt dan constant naar haar bak en wil eten.
Nu hebben we een volwassen teef ook een kruising Mechelse herder en die heeft een schoft van 60 cm en weegt 31 kg. Zo is zij precies goed.
Maar ook deze krijgt een kilo KVV per dag, zo blijft ze op gewicht.

Maar mijn vraag is of 750 gram voor een MH teef van 8 weken niet teveel is?
Ze eet goed en vindt het erg lekker en lijkt ook genoeg te hebben nu we haar 750 gram voeren. Maar dat wordt natuurlijk steeds meer wat ze nodig heeft, Ik verwacht dat ze groter wordt gezien haar beide ouders dan onze oudere MH teef. en ook zwaarder.

Dus de vraag is of dat niet teveel is?
Ze is mooi op formaat nu, niet te dik en niet te dun.
Ook qua beweging speelt ze veel met de oudere MH teef en lopen we elke dag een uitlaatrondje van 10 minuten.
Niet veel maar zo blijft ze wel goed op gewicht.
Door star
#2851714
Pups eten in verhouding meer dan volwassen honden zo at mijn x mechelse herder reu op een gegeven moment twee kilo per dag. En nu met 2.5 jaar en 43kilo nog maar 1kilo per dag.

Mijn stamboom mechelse herder teef at met 8maanden 1.5 kilo en volwassen en 30kilo at ze nog maar 600gr per dag.

Mijn xMechelse herder pup teef van nu 14 weken en Ik denk nu 12 kilo eet 2x per dag 320gram dus 640gram per dag. Maar daarnaast tijdens het trainen zeker twee handen vol met gedroogd vlees.

Ik kijk eigenlijk nooit naar hoeveel ze eten omdat de ene hond veel energie heeft en dus meer voer nodig heeft, maar ook is het ene voer veel vetter dan het ander.
Door malimaniac
#2852413
Mijn mechel teefje at op een gegeven moment ong. 1250 gram per dag. Toen was ze wel wat ouder dan 8 weken, maar weet niet meer precies hoe oud. Geloof dat ze met 8 weken ook op zo'n 750 gram per dag zat. Nu eet ze 650 gram per dag, mijn andere mechel teefje 600 gram. Ze eten nu barf, bij de ene ben ik wel begonnen met kvv. Dit heb ik zo'n 6 weken gevoerd voor ze op barf over ging. De andere heeft tot 10 maanden op brok gestaan, wist toen niet beter  :(.
Iza is 5 jaar, 58 cm en weegt 23 kg.
Kimbra is 2 jaar, 62 cm en weegt 28 kg.
Door toscak
#2853192
Mijn pupperd is nu 4,5 maand en eet al 1200 gram. Als ze ziet wat er in die bak gaat, is het echt heel veel. Maar hij heeft het echt nodig. Met 8 weken kreeg hij 600 gram, maar snel daarna ben ik omhoog gegaan.

Niet kijken naar het gewicht van het eten, maar naar je puppy zelf  8). Als ze niet te dik is, heeft ze het dus nodig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door