Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door arja
#2851540
Hallo.

In de afgelopen 2 jaar zijn allebei onze labradors overleden en we zouden geen honden meer nemen omdat ik 1 keer per week 12,5 uur van huis ben voor mijn werk sinds kort en katten was ik allergisch voor dus dat kon ook niet. Was wel 30 jaar geleden dat we een pers hadden waar ik allergisch voor was en die is naar mijn vriendin gegaan en daar oud geworden.

Toen zijn door omstandigheden de 2 siamezen van mijn schoonzus bij ons komen wonen, 4 jaar oud, onder voorwaarde dat het zou gaan met mijn allergie maar dat gaat gelukkig prima.

De katten zaten heel veel alleen door omstandigheden en dat ging niet meer.
Natuurlijk kregen ze brokken, rc fit, de beste volgens mijn schoonzus met alle voordelen van geen tandsteen en goede vaste, niet stinkende ontlasting dus ik heb ze inderdaad eerst op rc fit gezet. Ze hadden de hele dag brokken staan.
Ze zijn hier nu 6 weken.

Onze honden zaten altijd op kvv en bij mij gaan die verhalen van de brokkenfabrikanten er niet in
Al na 2 weken probeerde ik koolvis te koken en dat te geven maar nee dat moesten ze niet, jammer.
Toen ben ik naar Bibi Hoogvliet gereden en heb 2 pakjes natuurmix kvv gehaald, ze zei dat dat het beste werd geaccepteerd door de meeste katten.
Die avond geprobeerd een heel klein beetje te geven maar dat was geen succes helaas.
Intussen bij zooplus orijen cat and kitten brokjes besteld, 80 % vlees en geen granen.
Dat gemengd met rc en dat wilden ze wel eten. Gelukkig al een stuk beter.
Toen een zakje gourmet perle gekocht en dat samen met een beetje Bibi gegeven en jawel ze vonden het heerlijk!!!

Ook animonda carni zakjes natvoer gekocht zonder granen om daarmee de Bibi te mengen en ook dat gaat perfect.
Ze krijgen nu nog maar een vierde van zo´n zakje, dus een achtste per kat door de Bibi en ze eten achter elkaar hun bakjes leeg.

Ik houd die orijen brokjes er nog wel bij voorlopig maar het gaat geweldig. Als de rc helemaal op is komt die er niet meer in. Ook ga ik nog wel proberen of ze een kippennekje lusten en misschien runderpoulet of zo, de tijd zal het leren.

De vachten zijn nu glimmend en zacht en ook omdat ze hier veel meer aandacht krijgen hebben ze het volgens mij geweldig hier  :)

Ik ben blij dat ze dit accepteren en ook zo snel, de kat van mijn vriendin heeft blaasgruis en wil het echt niet eten, ook bibi niet.

Ik hoop dat ze hier heel oud mogen worden.
Door fem fatale
#2851543
Fijn dat het zo goed gaat. Wil je op KVV blijven? Je zou ter afwisseling eens iets van een kuikentje kunnen proberen, sommige katten vinden kauwen op hun eten gewoon ontzettend leuk.

Enne, foto's zijn altijd welkom.
Door hannabelgje
#2851695
Leuk siamezen! Foto's zijn ook erg leuk ja.  :biggrin2:
Ik haalde bij het overzetten wel altijd meteen de brokjes weg en gaf ze alleen blik gemengd met kvv. Dat ging best goed daarna ging ik dan over op barf en dat vinden ze veel en veel lekkerder. Mijn rooie eet zelfs liever geen prak. Na een paar dagen gaat hij dan in hongerstaking.
Kuikens vinden ze hier helemaal geweldig en zo leren ze ook eens iets ander te eten. Vis eten ze alleen als prak, maar dan wel rauw. Hoewel ze ook niet vies zijn van zalmfilet.  ::)
Door arja
#2851784
Ja, kuikens heb ik ook al geprobeerd, die kreeg ik bij bibi, maar daar deden ze helemaal niks mee  :-\. ga nog wel verder dingen uitproberen. wil ook nog andere kvv soorten gaan proberen.
En foto's weet ik niet hoe ik die moet plaatsen  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door