Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Debbie1982
#2838495
Ik heb altijd bij de poelier kippennekjes gehaald. Nu heb ik ze afgelopen zaterdag bij IC Rotterdam gehaald. Maar deze zijn veel groter. Zijn dit wel kippennekjes? Het maakt me niet uit als het wat anders is maar vind het wel apart dat deze groter zijn.
Ze zijn nog wel bevroren op de foto.
Links twee kippennekjes van de poelier en rechts die van IC Rotterdam. Die bocht zit er bij de kleintjes ook in, die is alleen niet te zien op de foto.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2838498
Het kunnen goed kipnekken zijn, voor kalkoen zijn ze weer wat klein en voor eend e.d. te licht van kleur. Als hun biologische of andere "anders dan plofkip" verkopen, dan zijn de nekken automatisch wat groter omdat deze kippen wat ouder zijn als ze geslacht worden.
Door Lizzy
#2838499
Debbie1982 schreef: Ik heb altijd bij de poelier kippennekjes gehaald. Nu heb ik ze afgelopen zaterdag bij IC Rotterdam gehaald. Maar deze zijn veel groter. Zijn dit wel kippennekjes? Het maakt me niet uit als het wat anders is maar vind het wel apart dat deze groter zijn.
Ze zijn nog wel bevroren op de foto.
Links twee kippennekjes van de poelier en rechts die van IC Rotterdam. Die bocht zit er bij de kleintjes ook in, die is alleen niet te zien op de foto.

Afbeelding
Ja, volgens mij zijn dit kippennekken. Het Islam Centrum koopt alleen maar kip in van niet-mega-plof-kip-maar-kip-met-fatsoenlijk-leven-niet-ingespoten-met-water. Ik denk dat je dat verschil ziet.
Gebruikersavatar
Door Debbie1982
#2838504
De nekken van IC zijn wel een stuk roder als de ontdooit zijn.
Misschien een groter kippenras? Die van de poelier komen van de markt.
Door spikkel
#2838539
IK heb bio kipnekken, deze zijn groter dan de plofkip. Zien er precies zo uit als die van mij.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2838540
De kippennekken van de pluimvee slachterij hier zijn ook veel groter dan de "plofkip" nekjes.
Dat zijn idd ook kippen die een zgn beter leven hadden.
Gebruikersavatar
Door Debbie1982
#2838552
Ze zijn in ieder geval erg mooi en de hond vind ze heerlijk. Over een tijdje maar weer eens langsgaan. Eerst kijken hoeveel plek ik nog heb als ik weer 10 kg Kivo heb besteld.
Door Lil
#2838615
zulke verschillen in kipnekken heb ik ook gezien. De nekjes van die plofkippen, het zijn gewoon kuikennekjes ipv kipnekken.
Door bloemetje
#2845160
Lizzy schreef: Ja, volgens mij zijn dit kippennekken. Het Islam Centrum koopt alleen maar kip in van niet-mega-plof-kip-maar-kip-met-fatsoenlijk-leven-niet-ingespoten-met-water. Ik denk dat je dat verschil ziet.
Liz je kunt nekken niet injecteren met water..
Door Lizzy
#2846014
bloemetje schreef: Liz je kunt nekken niet injecteren met water..
Kennelijk ben ik niet duidelijk. Ik bedoel natuurlijk dat Islam Centrum geen plofkip-kwaliteit-beroerd (ingespoten met water) verkoopt en dat je dus het verschil ziet tussen plof en niet plof. Zo duidelijker?
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2846018
De rechter is een nek van een hele nieuwsgierige kip geweest. ;D ;D...sorry... ::)

Plofkippen worden toch maar 6 weken oud, dus haast nog kuikens..
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2846053
Als ik op de markt kippennekken ga halen, zijn ze ook vaak meer in stukjes.
Wat ik hier ook blijk te zien is dat van die kleintje, de bocht er gewoon niet bij zit.  Het is enkel het onderste stukje.  Waar die bocht dan heen is, dat mag Joost weten. Waarschijnlijk zit die nog aan de karkas.
Bij een behoorlijke nek hoort die bocht er dus wel bij te zitten.

Hier zijn de katten ook niet zo gek op de nekken van de markt, ik koop ze enkel uit noodzaak. 
Gebruikersavatar
Door Debbie1982
#2846306
Bij de kleine zit de bocht er wel in, waren alleen in elkaar gevroren dus het is niet te zien op de foto. Hij lust beiden graag, alleen gaan de kleine. In een keer naar binnen. Voer dus liever de grote daar moet hij op kauwen. ;)
Door Lil
#2847044
pearlsofpassion schreef: Als ik op de markt kippennekken ga halen, zijn ze ook vaak meer in stukjes.
Wat ik hier ook blijk te zien is dat van die kleintje, de bocht er gewoon niet bij zit.  Het is enkel het onderste stukje.  Waar die bocht dan heen is, dat mag Joost weten. Waarschijnlijk zit die nog aan de karkas.
Bij een behoorlijke nek hoort die bocht er dus wel bij te zitten.
Meestal heb ik bij de nekken de bochten erbij en van plofkip is de nek mét bocht gewoon maar 1/3 van de nek mét bocht van een kip met beter leven. Komt echt volgens mij door het leeftijdsverschil. Plofkip is nog kuiken en bijv. soepkip of biologische kip is zomaar 1 of meerdere jaren ouder.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door