Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Blackangel
#2844314
Ik heb mijn pupje nu ongeveer 3 maanden. Toen ik ze net had had ze diarree ik ben er terug mee naar de fokker gegaan die heeft ze nog eens ontwormd en pilletjes met AB meegegeven ook kreeg ik andere korrels mee. Ze stond eerst op bento kronen en toen kreeg ik royal canin mee. Daarvan was haar stoelgang beter. Ik zou graag verse voeding geven omdat dit het gezondst is dus ben ik met haar naar een gespeciallisseerde winkel gegaan. Hij heeft mij geholpen om dit op te starten. Nu staat ze al 2 maanden op verse voeding maar nu begint haar vacht dof en schilferig te worden. Ik ben met haar terug gegaan naar de winkel en daar zeiden ze om levertraan bij te geven gedurende 6 weken en ze eens te wassen. Ik heb ze vorig weekend gewassen dan was haar vacht terug in orde maar nu begint het weer dof met harde haren vooral op haar rug en schilferig te worden. Wie kan mij helpen?
Gebruikersavatar
Door doranto
#2844363
Wat krijgt ze te eten?
En wat voor een hond is het?
Laatst gewijzigd door doranto op zo 05 jan 2014, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Blackangel
#2844460
Het is een berner sennen teefje van 5 maand. Ze krijgt alle soorten vlees, vis met groenten en karkassen of nekken. Momenteel eet ze in totaal 1 kg.
Gebruikersavatar
Door Blackangel
#2844467
Het is zelf samengesteld van waar ik het koop, het is een fokker die daarnaast een winkel heeft met allerlei soorten verse voeding. In de toekomst wil ik zelf samen stellen.
Gebruikersavatar
Door Blackangel
#2844495
Vb.
Kalkoenkarkassen gemalen en zalm compleet elk 500 g.
In de zalm compleet zit 40% zalm, 40% witvis, 10% groenten en 10% bruine rijst
Gebruikersavatar
Door doranto
#2844504
In feite KVV dus.
De symptomen die jij beschrijft zie je vaak bij honden waarbij de voeding niet goed is óf die tegen bepaalde dingen niet tegen kunnen.
Ik zou dan denk ik in ieder geval een andere KVV proberen, zolang je nog niet zelf kunt samenstellen. Als je zélf samenstelt weet je precies wat je hondje binnen krijgt. Bij een goede complete voeding zijn overigens in de regel geen supplementen nodig. Ik persoonlijk ben er geen voorstander van om van alles toe te gaan voegen, tenzij je heel goed weet waar je mee bezig bent en er zeker van bent dat de basis in ieder geval goed is.
Overigens vind ik het héél vreemd dat een fokker 'pilletjes met AB' mee geeft  :o. Hoe komt die daaraan? Is het een dierenarts? En waarvoor zouden die dan moeten zijn? Als de darmen van streek zijn (diarree) maakt AB het alleen erger lijkt mij.
Laatst gewijzigd door doranto op zo 05 jan 2014, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2844544
Stelt die fokker dit zelf samen? Anders zou ik sowieso eerst betere percentages willen weten.. Misschien zit er wel veel te weinig bot in waardoor de ontlasting zo zacht is.

Anders om te testen eens een andere kvv proberen, zoals haaksbarf of barfmenu.

Zou het overigens ook iets als giardia kunnen zijn? Bezoekje aan de DA kan nooit kwaad natuurlijk. En die AB pillen lijken me nogal raar en overbodig als je niet weet waar het vandaag komt  :-\
Door Lizzy
#2844930
Blackangel schreef: Ik heb mijn pupje nu ongeveer 3 maanden. Toen ik ze net had had ze diarree ik ben er terug mee naar de fokker gegaan die heeft ze nog eens ontwormd en pilletjes met AB meegegeven ook kreeg ik andere korrels mee. Ze stond eerst op bento kronen en toen kreeg ik royal canin mee. Daarvan was haar stoelgang beter. Ik zou graag verse voeding geven omdat dit het gezondst is dus ben ik met haar naar een gespeciallisseerde winkel gegaan. Hij heeft mij geholpen om dit op te starten. Nu staat ze al 2 maanden op verse voeding maar nu begint haar vacht dof en schilferig te worden. Ik ben met haar terug gegaan naar de winkel en daar zeiden ze om levertraan bij te geven gedurende 6 weken en ze eens te wassen. Ik heb ze vorig weekend gewassen dan was haar vacht terug in orde maar nu begint het weer dof met harde haren vooral op haar rug en schilferig te worden. Wie kan mij helpen?
Levertraan bij geven? Levertraan bevat veel vitamine A en D. Ik zou hier echt ACUUT mee stoppen! Dikke kans dat je hondje op deze manier veel te veel vitamine A en D binnen krijgt!

Verder vind ik het heel raar dat je terug gaat naar de fokker als je hond diarree heeft. Je gaat in zo'n geval naar de dierenarts, niet naar de fokker. Des te vager wordt het als je fokker er dan een pilletje van dit en dat instopt.... Is jouw fokker ook dierenarts, dat ie zo maar antibiotica geeft? Kortom, advies 1: als je hond ziek is, raad ik je aan naar de dierenarts te gaan, niet naar de fokker. Natuurlijk mag je best overleggen met een fokker, maar ik krijg een soort van jeuk als deze antibiotica voorschrijft bij darmproblemen. Dit is aan een dierenarts, om antibiotica voor te schrijven.

Goed, dan terug komen op het voer. Ik heb geen idee wat je allemaal geeft maar ik vertrouw het allemaal niks niet. Als ik jou was zou ik of zelf gaan samenstellen maar je eerst fatsoenlijk inlezen in de materie. Of, ga een deugdelijk merk KVV geven. En laat die zelf gemaakte handel links liggen. Ga een paar merken KVV geven die zich al langere tijd op de markt bewezen hebben. Geef liefst meerdere degelijke KVV's. Dus geef bijvoorbeeld een combinatie van Bandit, Barfmenu, Carnibest, Carnivoer, Haaksbarf. Afgewisseld. Als je dat nou eens een paar weken tot maanden geeft, kijk dan even hoe je pup ervoor staat.

En voordat je je weer door iemand wijs laat maken dat je pilletje X of poedertje Y moet geven: ga eerst zelf maar na of dat een goed idee is. Vraag het desnoods eerst hier. Want echt, dit soort dingen kunnen soms meer kwaad dan goed doen. Levertraanolie toevoegen naast een volledig menu kan gewoon ronduit link zijn. Een teveel aan vitamine A en D zijn ronduit schadelijk. Zeker bij een pup!!
Gebruikersavatar
Door Blackangel
#2845015
Probiotica is om de darmwerking terug op gang te krijgen dus helemaal niet zo onlogisch dat een fokker dat liggen heeft. De fokker werkt nauw samen met de dierenarts dus heeft eerst overlegd met hem. Aangezien er geen andere klachten waren kon het alleen van haar voeding of wormen komen. Trouwens als het niet beter was na 1 dag moest ik ermee naar de dierenarts gaan. In Belgie is dit allemaal zo simpel niet. Je wordt nogal bekeken als je hier zegt dat je geen brokken heeft. En ik probeer mij hierin te verdiepen, ik wacht al weken op het boek voer voor carnivoren. Want wie wil er nu niet het beste voor zijn viervoeter en levengezel!
Gebruikersavatar
Door doranto
#2845132
Je zei in je eerste bericht dat je 'pilletjes met AB' had gekregen van de fokker. AB (antibiotica) is héél wat anders dan probiotica!
Verder zou ik wat in het bericht van Lizzy staat doen!
Door Lizzy
#2845322
Blackangel schreef: Probiotica is om de darmwerking terug op gang te krijgen dus helemaal niet zo onlogisch dat een fokker dat liggen heeft. De fokker werkt nauw samen met de dierenarts dus heeft eerst overlegd met hem. Aangezien er geen andere klachten waren kon het alleen van haar voeding of wormen komen. Trouwens als het niet beter was na 1 dag moest ik ermee naar de dierenarts gaan. In Belgie is dit allemaal zo simpel niet. Je wordt nogal bekeken als je hier zegt dat je geen brokken heeft. En ik probeer mij hierin te verdiepen, ik wacht al weken op het boek voer voor carnivoren. Want wie wil er nu niet het beste voor zijn viervoeter en levengezel!
Je had het over antibiotica.

In Belgie zitten trouwens ook pro-vers dierenartsen hoor. Het zijn er niet veel maar toch 3.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 904.0.html
Door Lizzy
#2845666
Anne in Duitsland schreef: Lizzy, is dat ditte?

Yep. Sterk spul!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door