Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Envie
#2837020
Met slecht etend bedoel ik op brok en ook nog eens heel weinig etend in de laatse week van de dracht.
Daarna een calsium tekort waardoor (? lees ik op internet) moedertje uitvals verschijnselen kreeg en de pups dus te vroeg zijn gehaald via keizersnee.
Slechts 1 pup heeft dit overleefd .... zo triest.

Wat denken jullie? ( Ik stond dus op de wachtlijst en kreeg al wat twijfels toen de fokker het voer voor de teef liet zien.  Fokkers van Border Terriers op vers kom ik bijna niet tegen.....
#2837042
Je hebt een hond op brok die slecht eet en een calciumtekort heeft, en nu wil je weten of vers voer dan een goed idee is? Ik denk dat het zeker kan helpen. Elke hondenras kun je vers voeren, dus daar zou ik me geen zorgen om maken. Heb je wel eens rauw vlees aangebodenom te proberen?
Door Hanny
#2837086
Moet toch even reageren, het is mijn ras.
Ik heb me er helemaal niet in verdiept, of er bij andere fokkers brok, of vers wordt gevoerd.
Ik weet heel zeker, dat er broketende teven zijn, die gezonde nesten voort brengen.
Dit lijkt me een geval van pech. Weinig eten in de laatste week komt wel vaker voor, ook bij vers gevoerde honden.

Koop nooit een pup bij een fokker, als je twijfelt aan voer, of weet ik veel wat. Niet doen, dan maar geen pup.

Hanny
Door Envie
#2837088
Nee, ik heb zelf geen teefje, maar stond op de wachtlijst. Mijn vraag is dus of calsium tekort in de laatste week van de dracht een oorzaak van ''minder kwaliteit'' voeding zou kunnen zijn. Het teefje kreeg brokjes, en at slecht.
Door Alba
#2837365
Weten ze zeker dat ze een calcium tekort had? Ik weet wie het is, en las op Facebook dat ze idd ineens erg slecht werd. Ik zag ook dat de DA een calcium infuus had gegeven. Mijn eerste reactie: dat wordt een keizersnede. Een teef moet juist eind van de dracht minder calcium krijgen.

Ik weet niet waaraan de 5 pupjes overleden zijn, is dat überhaupt al duidelijk? Ik vind het erg sneu want ze hebben heel veel pech de laatste generaties.
Door Hanny
#2837399
Ik weet natuurlijk niet, wat er was, maar voor zover ik weet, wordt er toch wel calcium gegeven, als er niet voldoende weeën zijn.
Dat wordt toch gedaan om een ingreep te voorkomen, of ben ik nu helemaal in de bonen?
De vraag was, of het door het voer zou kunnen komen en daar kan denk ik geen antwoord op gegeven worden.
Ik zelf zou zeggen,  nee, gewoon ongelooflijk ellendig. Dat kan gebeuren.

Hanny
Door Alba
#2837491
Hanny schreef: Ik weet natuurlijk niet, wat er was, maar voor zover ik weet, wordt er toch wel calcium gegeven, als er niet voldoende weeën zijn.
Dat wordt toch gedaan om een ingreep te voorkomen, of ben ik nu helemaal in de bonen?
De vraag was, of het door het voer zou kunnen komen en daar kan denk ik geen antwoord op gegeven worden.
Ik zelf zou zeggen, nee, gewoon ongelooflijk ellendig. Dat kan gebeuren.

Hanny
Het infuus is gegeven voor de bevalling, omdat de teef ineens niet goed werd. Er waren dus nog geen weeen en ook nog geen sprake van een bevalling, zoals ik het meekreeg via FB.
Ik denk dat het ook gewoon pech is, de dode pupjes, maar het is erg verdrietig voor de fokker (en de wachtende pupmensen).
Door Envie
#2837761
Ik vraag dit, omdat ik denk dat calsium uit barf veel  beter opgenomen kan worden dan uit brok. Wanneer een hond dan ook nog slecht eet, terwijl de puppen nog moeten groeien, kan ik me een tekort voorstellen.

Maar misschien is dit ook gewoon helemaal niet aan de orde. En daarom wil ik dat graag weten  ::)
#2844244
ik denk niet dat het aan de brokken zal liggen hoor...
Er zijn zoveel fokkers die enkel brok geven en prachtnesten hebben...
En een teef die naar het einde van de dracht slechter eet is ook normaal te noemen...
Als die puppers continu op je maag liggen duwen is het denk ik normaal dat je niet eet (of liever in kleinere hoeveelheden).

Maar als een teef plots "niet goed" word aan het einde van de dracht zou ik denken dat er iets anders aan de hand is?
#2852342
Fokkers van Border Terriers op vers kom ik bijna niet tegen.....

Dan zou je elke fokker van border-terriërs de vraag moeten stellen of ze vers voeren, om bovenstaande te kunnen beweren.
Mij heb je het nooit gevraagd en ik voer dus wel vers en met mij ook diverse andere fokkers.
Door Envie
#2867350
ut-sijske schreef: Fokkers van Border Terriers op vers kom ik bijna niet tegen.....

Dan zou je elke fokker van border-terriërs de vraag moeten stellen of ze vers voeren, om bovenstaande te kunnen beweren.
Mij heb je het nooit gevraagd en ik voer dus wel vers en met mij ook diverse andere fokkers.
Ik heb veel fokkers gevraagd....
Jammer dat je vanaf 2006 zo weinig berichtjes post, ik zie je naam nu pas voor t eerst. En zie je naam niet in de fokkershoek op de website van barfplaats.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door