Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Gevoelsdier
#2839374
Hallo Allemaal,
Mijn naam is Daniëlle. Ik ben 35 jaar en heb twee honden van bijna 14 en 9 jaar, die allebei al jaren KVV en soms een beetje BARF eten. Ik ben sinds november van dit jaar TTouch practitioner en ik werk in een honden- en kattenspeciaalzaak (waar we geen dieren verkopen ;) )
In het verleden heb ik veel meegelezen en ook wel geschreven op Barfplaats, maar de laatste jaren heb ik alleen nog maar gelezen.
Omdat ik soms wel het gevoel heb dat ik een nuttig antwoord kan geven op bepaalde vragen, leek het me leuk om me toch maar weer eens aan te melden en hier wat actiever te worden :biggrin2: Hoewel ik het vaak erg druk heb, waardoor het soms ook wel weer een poosje stil kan blijven :-[

Maar nu heb ik eerst zelf een vraag en ik hoop dat jullie hier meer over kunnen zeggen. Ik had vanuit mijn werk onlangs een gesprek met een dierenarts over Titerbepalingen. Zij vertelde dat ze een onderzoek had gelezen waarbij een aantal (wist niet hoeveel) honden met een hoge titer voor Parvo hieraan waren blootgesteld en toch ziek waren geworden. Dit was voor haar aanleiding om geen vertrouwen te hebben in de Titerbepaling. Dit onderzoek was gedaan met laboratorium honden die m.i. veel stress hebben en dus ook gevoeliger zijn om ziek te worden. Daarbij kon de betreffende dierenarts mij niets vertellen over de vaccinatie historie van deze honden. Het lijkt mij dat er nogal wat "gaten" in dit onderzoek zitten. Ik heb de dierenarts gevraagd om het onderzoek nog eens op te zoeken en mogelijk door te sturen, maar tot nu toe heb ik nog niets vernomen. Ik ben benieuwd of dit onderzoek bij iemand van dit forum bekend is. Ik zou er graag meer over willen weten om zo een goed gesprek met de juiste gegevens te kunnen voeren met deze dierenarts. Alvast bedankt voor jullie reactie.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2839784
Dat kan wel als het een andere stam is van parvo dan degene waar de antilichamen voor waren. Maar dan had een enting ook niet geholpen.
Het is zo dat niet bij alle virussen een hoge antilichaamtiter ook betekent dat er bescherming is maar bij parvo en honden ziekte is dat wel zo. Niesziekte bij de kat is een voorbeeld waarbij er wel (voldoende) antilichamen aanwezig kunnen zijn en de kat toch ziek wordt. Alleen betekent dat meteen ook dat een enting dus ook niet helpt.
Door Gevoelsdier
#2839812
Dank voor je reactie. Daar had ik nog niet aan gedacht. Zal dit ook zeker gaan voorleggen aan deze dierenarts. Ik hoop dat ze haar mening aan de hand van de juiste feiten wil herzien, want ik vind het heel jammer dat ze aan de hand van dit ene onderzoek zegt geen vertrouwen in titerbepalingen te hebben. Ik hoop het onderzoek nog eens boven water te krijgen om te zien waar het "probleem" zit. Maar dit zou het wel eens heel goed kunnen zijn.
Door Gevoelsdier
#2841440
Dank je wel Lizzy! Ik heb dat onderzoek idd. ooit ook gelezen, maar was het alweer vergeten :-[
Ik ga haar binnenkort nog eens een mail sturen om deze info aan haar voor te leggen.
Ik ben benieuwd naar haar reactie.
Door Gevoelsdier
#2875167
Ik heb pas ruim een week geleden een uitgebreide mail gestuurd met alle informatie die ik de afgelopen tijd heb verzameld over de VacciCheck (en over Weil waar ik het ook met haar over heb gehad). Ik heb haar ook gevraagd naar meer details over het onderzoek waar zij aan refereerde. Ik moest het allemaal naar een beetje simpel Nederlands "vertalen", want haar voertaal is Engels. Ze heeft geantwoord dat ze het allemaal gaat lezen de komende tijd en als ze hulp nodig heeft met vertalen laat ze het weten, dus ik ben heel benieuwd naar haar reactie. 
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door