Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#2833688
Hoi hoi,

De vriezer is inmiddels bijna leeg en ik voer nu al een paar weken compleet BARF - tot volle tevredenheid van mijn hond. Ik ben van plan om compleet te blijven barfen, maar wil het mezelf graag iets makkelijke maken met proportioneren. De laatste keer heb ik elke dag vleesbot, orgaan of pens en spiervlees gevoerd (en om de dag groente) als basis. Nu wil ik graag elke dag vleesbot voeren en óf orgaan, óf pens, óf spiervlees (natuurlijk wel zo dat de hoeveelheden per week kloppen :biggrin2:
Ik kwam dan op de volgende hoeveelheden uit:

Per week:
• Dag 1:vleesbot (143 gram elke dag), orgaan (75 g)
• Dag 2: vleesbot, spiervlees (168 g)
• Dag 3: vleesbot, pens (75 g)
• Dag 4: vleesbot, spiervlees (168 g)
• Dag 5: vleesbot, orgaan (75 g)
• Dag 6: vleesbot, pens (75 g)
• Dag 7: vleesbot, spiervlees (168 g)

om de dag geef ik dan 56 gram groente

Extra (lekker hapje voor 's ochtends):
• 1x per week ei
• 2x per week 50 gram vis
• Konijnenoor
• Smuldier
Daarnaast geef ik af en toe een beetje yoghurt.

Ik hoop in januari weer een bestelling te plaatsen en dan natuurlijk weer te zorgen voor voldoende afwisseling. (nu had ik qua vleesbot: kip, eend, parelhoen, konijn en patrijs. voor orgaan: eend, kip, konijn, rund, lam, en spiervlees rund en paard (ze hadden op dat moment helaas zeer weinig soorten spiervlees leverbaar :-\, hopenlijk kan ik de volgende bestelling andere soorten te pakken krijgen).

hebben jullie nog op-of aanmerkingen op dit menu?
Alvast bedankt!
#2834178
je moet het zo zien , je gooit al het vlees van die week op een berg ( van 1 hond natuurlijk) en gaat dit over 7 dagen verdelen .
je moet natuurlijk rekening houden dat de hond een goede ontlasting houdt (niet te dik en niet te dun) en als het voor jou ook makkelijker kan met proportioneren is het natuurlijk helemaal super  ;)
leer bv je hond kennen hoe die het op een vis dagje doet , neem bv de eerste keer sardines ipv zalm , die kan te vet zijn .
gaat ie nu al aan de race van vis doe er dan een vleesbot bij , en bouw dit rustig af ..
een sardine is een complete maaltijd en een zalmkop of graat behoort tot vleesbot
leer hierdoor de vertering en dus dr ontlasting van je hond kennen ....
#2834266
Bedankt voor de tip. Ik zal het zeker in overweging nemen. Ik heb alleen nog aardig wat gemalen pens en om dat alleen te geven vind ik weer een beetje sneu :-X Wanneer dit op is, zou ik wel kunnen kijken naar een penslap, zodat hij dan toch wat knaagwerk heeft :)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door