Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Chinua Boerboel
#2831994
Ik heb gisteren een aantal kilo rundernek met bot gehaald. Nu heb ik mijn honden gisteren een stuk gegeven maar het viel mij op dat het bot best wel hard is . Vooral het bot rondom het merg. Ze hebben er ook wel een uur over gedaan om het helemaal op te eten. Is dit normaal heeft iemand hier ervaring mee. Ze zijn gewend aan kipkarkassen, die hebben ze in een paar minuutjes op.
Zelf kreeg ik het idee dat die rundernekbotten te hard zijn terwijl het geen dragende botten zijn.

Graag hoor ik van jullie

Etus
Door suzanne 1
#2832002
Runderbot is zo wie zo te hard bot. Net als bot van paard. Ik denk dat is je 'veilig' wilt voeren je maximaal de niet dragende botten van een schaap, geit etc kunt geven. Houd je honden even goed in de gaten dat ze geen verstopping krijgen oid.  Doordat het bot zo hard is, is het calcium gehalte veel hoger dan in de gemiddelde botten die ze eten en hierdoor kunnen ze verstopt raken.
Door smulpaap
#2832042
Nee , ik vind dit niet normaal . Ook niet voor grote honden . Hier op de website staat ook heel duidelijk te lezen waarom dergelijk bot niet geschikt is
Dit is vragen om problemen . Dus nee .... voortaan maar niet meer voeren . En lees eventueel het bottendocument nog eens goed door
Door Anne in Zweden
#2832162
Als de nekken niet al te goed bevleesd waren, zou ik er nu een heleboel spiervlees en pens achteraan geven - zulke botten zijn zó hard dat ze makkelijk tot verstopping kunnen leiden.

En inderdaad, voortaan niet meer doen, rundernekken! De gulden regel is: als je er met een snoeischaar niet doorheen komt, is het te hard.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door