Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Xerox
#2830219
Oeps, Xerox heeft gisteravond laat zijn bak met eten voor vandaag te pakken gekregen en leeggevreten  :o Hij heeft gisteren dus 2 kg gegeten in plaats van 1, terwijl hij normaal nooit dubbele maaltijden krijgt en ook niet vast.

Ik laat hem vandaag een paar keer extra uit, maar hij heeft nergens last van verder. Ook geen opgezwollen buik ofzo en vanmorgen stond hij raar te kijken toen hij geen ontbijt kreeg.

Moet ik hem nu een hele dag laten vasten, of kan ik hem vanavond wel een kleine portie spiervlees o.i.d. geven? Of groente? Hij is het ook niet gewend om 24 uur helemaal niks te krijgen...

Bedankt voor het advies alvast  :biggrin2:
Door Lizzy
#2830227
Xerox schreef: Oeps, Xerox heeft gisteravond laat zijn bak met eten voor vandaag te pakken gekregen en leeggevreten  :o Hij heeft gisteren dus 2 kg gegeten in plaats van 1, terwijl hij normaal nooit dubbele maaltijden krijgt en ook niet vast.

Ik laat hem vandaag een paar keer extra uit, maar hij heeft nergens last van verder. Ook geen opgezwollen buik ofzo en vanmorgen stond hij raar te kijken toen hij geen ontbijt kreeg.

Moet ik hem nu een hele dag laten vasten, of kan ik hem vanavond wel een kleine portie spiervlees o.i.d. geven? Of groente? Hij is het ook niet gewend om 24 uur helemaal niks te krijgen...

Bedankt voor het advies alvast  :biggrin2:
Zooooo, dat heeft hem vast goed gesmaakt! Hij is gewend om hoeveel keer per dag te eten, 2 keer? Ik zou hem dan vanavond wel een frotje spiervlees + groenten geven ja.
Door Esther Q
#2830232
Ohw wat heerlijk voor hem! :biggrin2: Eergisteren heeft Taiga van mij eten gekregen. Ik gaf haar 1,5 keer haar dagportie, omdat ze veel gedaan had en ik vond dat ze wel wat extra's mocht hebben. Een paar uur later kreeg ze van onze doghandler een flinke dagportie. Hij wist niet dat ze al gehad had... en ik wist niet dat hij haar ging voeren... Taiga helemaal gelukkig, kwam haar hol niet meer uit, lag daar bijna te ontploffen :P Gisteren heb ik haar een heel klein beetje gegeven. En vandaag een iets kleinere dagportie. Geen problemen gehad.
Door Lil
#2830258
Zo iets is hier ook wel eens gebeurd. Behalve dat er verplicht rust is gehouden en ik dus heb laten 'vasten' alleen wat groente en wat yoghurt gegeven de dag erna niets aan het handje geweest. Ik had wel een super voldane en tevreden hond. Ik denk dat als Borisje er niet meer is, ik over ga op 1 keer per dag voeren en eventueel dagen met vasten en dubbel voer.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2830268
Is hier ook wel eens gebeurd. De dag erna krijgt hij dan gewoon minder.. even iets wat makkelijk te verteren is of zo, wat spiervlees en groente.
Verder geen last van gehad!
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2830292
Oh haha oeps Esther, maar fijn voor Taiga ja  :P

Bedankt voor de snelle tips! Ik heb hem net een klein beetje spiervlees met wat groente gegeven, ging er met smaak in  ;D Heb inderdaad een héél tevreden hond sinds vannacht. Het valt me ook mee dat hij totaal geen last van zijn buik heeft!
#2830624
hier hebben de 2 BlonTjes me een keer geholpen om kipfilet te proportioneren  >:((memo..nooit de telefoon op nemen als alles open een bloot in de garage staat ::))

ik miste ongeveer 2,5 kilo en beide heren waren de hele dag onder zeil.
de volgende dag was er niks meer aan de hand
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2830637
*Marga* schreef: Hier krijgen ze wel eens een dubbele maaltijd en nooit een probleem.

En ik laat ze nooit vasten.

Dus je geeft wel eens een dubbele maaltijd en de dag erna weer een 'normale' maaltijd? Xerox mag best iets zwaarder wegen dan hij nu doet, dus misschien is dat voor mij dan ook wel een idee..


Oeps, 2,5 kg, die hebben ook lekker gegeten dan  ;D
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2830650
Ja hoor de volgende dag een normale maaltijd ,doe ik in ieder geval 1 x per week soms 2 x per week.

Al krijgen ze een dubbele maaltijd als ik iet te eten pak in de keuken staan ze weer naast mij hahaha.

Ze mogen  meer dan 250 gram hebben(dat krijgen ze nu per dag) , maar als je bijv, van iets een kilo binnen krijg is het makkelijk om het dan in porties van 250 gram te doen.

En daarom krijgen ze soms een dubbele maaltijd en ze zijn mooi op gewicht dus dat gaat perfect zo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door