Ik kwam het volgende bericht tegen.
Hier valt mijn mond echt van open.
http://delangemars.nl/?p=3349
Tis toch te gek voor woorden dat als je slordig gekleed bent (omdat je geen geld hebt voor fatsoenlijke kleding) je uitkering voor 3 maanden gestopt word.
Dat er maatregelen worden ingevoerd wanneer iemand zich misdraagt tegen een medewerker die de sociale zekerheidswetten uitvoeren, is alleen maar goed. Maar ik denk dat dit gedrag vaak ook voortkomt uit onmacht en wanhoop van de burger.
Wat er ook gaat gebeuren is dat meerderjarige (studerende) kinderen van ouders met een bijstandsuitkering verplicht moeten gaan werken om te zorgen dat de vaste lasten betaald kunnen worden en er voldoende eten is voor het gezin. Ze kunnen hun studie dus wel vergeten met gevolg dat we meer laag- of niet opgeleide mensen straks in dit land hebben, iets wat de economie ook niet ten goede zal komen. Ze gaan een visuele cirkel creëren waar de burgers de dupe van worden.
Ik vind het ook een regel waardoor NL gaat lijken op een derdewereldland. Kinderen kunnen/mogen niet naar school want ze moeten zorgen voor eten voor het gezin.
Het enige wat ze nu in de hand gaan werken is dat mensen torenhoge schulden gaan krijgen, kinderen geen toekomst kunnen gaan opbouwen omdat ze de pech hebben dat hun ouders van de bijstand moeten leven.
Waar gaat het heen met dit land?
Hier op bezuinigen, bezuinigen op inwoners van NL, maar wel miljoenen naar het buitenland sturen. Wel mensen asiel verlenen (en ja het is vaak schijnend wat deze mensen mee gemaakt hebben en het is goed dat ze hulp krijgen) en hun het recht ontnemen om (vrijwilligers) werk te doen, maar de Nederlandse burger moet tegenprestaties gaan leveren willen ze een beetje geld ontvangen. Tis toch zo krom in dit land.