Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2820316
Van de week kregen wij een nieuw lid OBOBO. De prijzen op deze website waren op z'n minst gezegd abnormaal hoog. 15 kilo (1 doos) AHV- Breda vlees-pens compleet  voor een l#llig prijsje van 99,00 euro. Aangezien ik niet echt tegen onrecht kan, heb ik een mailtje gestuurd  naar AHV-Breda. Daar kennen ze OBOBO niet als klant. John Adema zei: Laat ze maar zwemmen. De prijslijst meld:

1 doos afhalen in Breda kost 35,00 euro (15 kilo). Dus voor 6 euro meer bij OBOBO (99,00 voor 1 doos), heb je 3 volle dozen van 15 kilo in Breda. Dus 45 kilo.
Dit is toch echt asociaal te noemen.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2820338
Ik krijg net een mailtje dat de prijzen zijn aangepast.

Inmiddels is de prijs per doos van 15 kilo AHV-Breda verminderd naar 59,95 euro (was 99,00 euro). Dus nog steeds 24,95 per doos meer .

Wat moet je toch vreselijk op je hoede zijn voor die prijzen.
Er is ook een email naar Mulder gegaan. Even afwachten wat die laat weten.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2820367
[quote="eelke"]
:o ahv is ook niet echt het beste van het beste... (maar ik weet niet of dit topic eigenlijk wel mag...)
[/quote]


In de bar mocht het niet ( welkom topic) maar er over praten volgens mij wel. Het gaat mij om het abominabele prijsverschil.
Door chiva
#2820480
Ben zelf verkooppunt van het 1 en ander.
AHV haal je niet enkel bij AHV zelf, maar kan je ook inkopen bij andere groothandels, dus sta je ook niet als verkooppunt bekend.
Zo is het met vele merken.
En aangezien je daar inkoop meer voor AHV betaald is automatisch de adviesverkoopprijs ook vele malen hoger.
En ja de adviesprijs bij 1 groothandel staat op € 99,00. , dus daar kan je OBOBO niet op af rekenen als hun gewoon niet verder kijken en de adviesprijs aan houden.
Dan nog houdt OBOBO geen 24,95 over, trek alle kosten van vriezer personeel en 21% BTW eraf.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2820697
[quote="chiva"]
Ben zelf verkooppunt van het 1 en ander.
AHV haal je niet enkel bij AHV zelf, maar kan je ook inkopen bij andere groothandels, dus sta je ook niet als verkooppunt bekend.
Zo is het met vele merken.
En aangezien je daar inkoop meer voor AHV betaald is automatisch de adviesverkoopprijs ook vele malen hoger.
En ja de adviesprijs bij 1 groothandel staat op € 99,00. , dus daar kan je OBOBO niet op af rekenen als hun gewoon niet verder kijken en de adviesprijs aan houden.
Dan nog houdt OBOBO geen 24,95 over, trek alle kosten van vriezer personeel en 21% BTW eraf.
[/quote]


Het prijsverschil (99,00 versus 35,00 per doos) mag je dan niet aanspreken, maar voor een normaal levend mens is dit toch geen normaal bedrag.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2820700
Onrecht onrecht, je mag natuurlijk vragen wat je wil, of je het dan ook gaat verkopen is een 2de natuurlijk. En natuurlijk is afhalen af fabriek altijd goedkoper en als het via een groothandel ingekocht wordt is het niet raar dat ze niet gekend zijn bij AHV. Dus al met al kun je concluderen dat ze aan de prijzige kant zijn, niks meer of minder en daar zijn ze vast niet alleen in. Maar je bent gelukkig niet verplicht daar te kopen.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2820708
[quote="Angelique"]
Onrecht onrecht, je mag natuurlijk vragen wat je wil, of je het dan ook gaat verkopen is een 2de natuurlijk. En natuurlijk is afhalen af fabriek altijd goedkoper en als het via een groothandel ingekocht wordt is het niet raar dat ze niet gekend zijn bij AHV. Dus al met al kun je concluderen dat ze aan de prijzige kant zijn, niks meer of minder en daar zijn ze vast niet alleen in. Maar je bent gelukkig niet verplicht daar te kopen.
[/quote]


Hellélujaa

Het is toch echt van de zotte om 99,00 euro per doosje van 15 kilo  te vragen
Door Lizzy
#2820822
[quote="*Lia*"]

Hellélujaa

Het is toch echt van de zotte om 99,00 euro per doosje van 15 kilo  te vragen
[/quote]

Ja, maar dan koop je er toch fijn niet?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2820856
[quote="*Lia*"]

Hellélujaa

Het is toch echt van de zotte om 99,00 euro per doosje van 15 kilo  te vragen
[/quote]

Ik zie wel meer zotte prijzen voorbijkomen in versvoerland. Maar dan komt marktwerking om de hoek kijken en leert de potentiële koper anno 2013 met 1 googletje dat de prijzen alhier wat aan de hoge kant zijn en hobbelt vlot door naar een ander.

Maar als iemand zegt dat een groothandel dit als adviesprijs opgeeeft en de (beginnende) winkelier heeft er geen erg in, dan kan het maar zo gebeuren ja dat hij die adviesprijs overneemt en netjes gezegt, zwaar voor löl staat met z'n prijzen. Gebeurd vrij makkelijk, want je verwacht als winkelier bij een groothandel winkeliersprijzen te betalen en geen consumentenprijzen met een fictief adviesprijsbedrag erop.

In de V&A komen ook wel eens mensen langs met...ik kan hier aankomen voor die en die prijs en denken dat het een goede prijs is en dan blijkt dat het veel en veels te duur is.
Door M@rina
#2820858
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd topic :-\ Meneer obobo moet toch zelf weten wat hij voor zijn spullen vraagt, hij merkt vanzelf wel dat hij zichzelf uit de markt prijst.
Het heeft weinig nut ons daarop attent te maken, anders dan iemand aan de schandpaal zetten,  wij weten wel dat deze prijzen een beetje boel aan de hoge kant zijn...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door