Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door BlueMilk
#2809458
Hallo iedereen,

Onze Berner verliest op deze tijd van het jaar nog steeds veel haar. Kan dat te maken hebben met een verhuis? We hebben hem geadopteerd en sinds twee weken verblijft hij bij ons thuis. Hij leeft wel buiten en heeft een geïsoleerd hondenhok. Hij is nu bijna 6 jaar en leeft al heel zijn leven buiten.

Ik kam hem niet vaak, omdat ik overal lees dat dat niet goed is. Hij krijgt graanvrije brokken, maar binnenkort maken we de overstap naar vers vlees.

Hij krabt zich ook aan de oren, de dierenarts zegt dat zijn oren perfect zijn. Kan die haaruitval te maken hebben met zijn voeding ? Stress? Of heeft hij het nog te warm ?
Door eelke
#2809461
Ik denk een combi van alles wat je opnoemt. Mijn honden haren nu ook het meest.

Wat ik een uitvinding vind is een waterblazer;
https://www.vidaxl.nl/hondenfohn

Deze heb ik. Blaast de loszittende haren er tussenuit.

Overstappen op vlees is altijd een goede stap! Lekker mee beginnen zou ik zeggen :) weet je al wat je dan gaat voeren?
Gebruikersavatar
Door Radja
#2809533
eelke schreef: Ik denk een combi van alles wat je opnoemt. Mijn honden haren nu ook het meest.

Wat ik een uitvinding vind is een waterblazer;
https://www.vidaxl.nl/hondenfohn

Deze heb ik. Blaast de loszittende haren er tussenuit.

Overstappen op vlees is altijd een goede stap! Lekker mee beginnen zou ik zeggen :) weet je al wat je dan gaat voeren?
Helemaal mee eens en vooral die waterblazer,mijn hond haarde erg veel,nu bijna niets meer! Maar ook de overstap van brok naar kvv heeft er voor gezorgd dat het verharen stukken minder is geworden. En wanneer je overstapt op kvv dan wil een goede visolie ook wel helpen,Owel tegen de jeuk ,maar ook tegen het verharen.

Succes!
Laatst gewijzigd door Radja op do 14 nov 2013, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door