Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BlueMilk
#2804014
Hoi,

Ik geraak er niet echt aan uit wat je nu kan voeren aan een beginnende Barfer. Het betreft een hond van 34kg die nog nooit rauw heeft gegeten. Soms lees ik dingen als "niet voor een beginner", maar wat kan je dan wel allemaal geven om toch afwisseling te hebben?

Bedankt !
Door Laura2004
#2804031
Heb je het beginnersdocument boven jouw bericht gelezen?

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html

Qua vlees maakt het niet veel uit wat je geeft, al het vlees is geschikt. Het gaat meer om de botten, niet alle botten zijn geschikt voor beginners. Beginnersbotten zijn, kippennekken, eendennekken en kwartels bijvoorbeeld. Als dat goed gaat kan je beginnen met het geven van botten voor de meer gevorderde barfers, zoals karkassen (kip, parelhoen bijv.), kalkoennekken en konijn.

En als dat eenmaal goed gaat zou je ook lamsribben, of lamsnek kunnen geven, dit zijn hardere botten omdat het grotere dieren zijn.
Door BlueMilk
#2804216
Ja ik heb het document gelezen, maar vind het er niet specifiek in terug. Ik zou graag een menu maken, maar zou graag eerst weten welke botten enzo voor een beginner geschikt zijn.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2804717
Kipvleugel is ook zacht bot. Alleen wel inknippen in de hoek anders kan het wel beetje fout gaan als je een schrokker heb.
Maar geef je hond 2a3 dagen een kvv zodat de maag zuurgraat is aangepast aan rauw vlees.
Dan kan je ook gerust kipkarkas, tamme eend karkas, tam konijn en parelhoen karkas geven.
Een hond van 34 kg kan ook best wel wat kauwen ;)
Een pensdag in de week is ook goed voor je hond. Dan geef je 1x per week pens. Het liefst een hele lap kan hij lekker scheuren en kauwen.
Maar ook hier kijk naar je hond sommige honden zuigen een penslap in 1x naar binnen en gooien hem er dan weer uit omdat ze bijna stikken. Dus eerste x wat kleinere stukken zodat jij kan zien hoe hij het eet ;)
Vis mag natuurlijk niet ontbreken. Kleine visjes kan je in het geheel geven. Zalmkarkas doe je wat spier en/of orgaan vlees bij.
Zalmkop vind ik weer iets voor de meer gevorderde :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door