Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#2801422
Zijn haren een goede inpakker?
Duc heeft afgelopen zaterdag een halve reekop gehad met huid en haar.
De reekop kreeg hij zaterdag, rond 11.30, einde ochtend.
Zondagmiddag om half 6 kotstte hij de haren uit. Een grote haarbal. Dus bot inpakken was er niet bij geweest. Nou ben ik altijd nieuwsgierig dus ik ging die haarbal openpeuteren. En jazeker, de haren hadden wat ingepakt. Tot mijn grote verbazing zat in het midden de blauwe bromide tablet die hij 's ochtends om 9 uur gekregen had! Dus 8,5 uur later zat die tablet nog steeds onaangetast door enig zuur midden in die haren!
Door Lizzy
#2801425
Interessant!
ik ben benieuwd welke conclusie uit zoiets te trekken valt.
Wel oppassen geblazen dus, vacht voeren in combinatie met medicijnen....
Mag ik vragen, had je de bromide tablet gelijk met het eten gevoerd?
De ontlasting was vrij van botstukjes, toch? (las ik in het glutamine topic).
Gebruikersavatar
Door pike
#2801444
De tablet had hij gekregen met een klein beetje gemalen bot, iets van 2 eetlepels, en een reepje vlees. Ik doe er altijd iets bij om te voorkomen dat hij misselijk wordt. Ook een halve phenoral zat daarbij, die heb ik niet gevonden maar die valt al uit elkaar als ze in aanraking komt met het vlees dus niet zo vreemd dat ik die niet kon zien. Het reepje vlees zat er wel herkenbaar in trouwens. Verder had hij die dag nog geen eten gekregen.

De ontlasting was goed.

Nou was dit mijn laatste behaarde bot en ik was al niet van plan ze nog te kopen, maar nu weet ik het wel zeker dat ik ze niet meer neem.
Maar het kan wel een waarschuwing zijn voor anderen dat dit dus kan gebeuren.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2801570
Apart, zeker omdat de epikal ook een best kruimelige tablet is.  Ik heb wel eens een paar uur na gifte als er wat gespuugd werd een partij blauwe kruimels of blauw gekleurd slijm gehad, maar nog nooit een hele tablet.

Jaren geleden (nog voor het barftijdperk) hebben ze ooit een haarbal moeten  verwijderen bij één van mijn honden en dat was dus enkel van het spelen met plukken haar die rondslingeren tijdens het borstelen. Die hadden dus ook een flinke bol gevormd met andere rommeltjes die een pup af en toe naar binnen werkt (takje/blaadje) en zorgde toen voor een stevige verstopping in het maagdarmkanaal. Ik zal dus sowieso niet snel iets groots "in vacht" voeren.
Laatst gewijzigd door Angelique op ma 04 nov 2013, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#2801598
Nou ik vind ze niet kruimelig hoor. Maar ik heb ook een keer eerder een uitgespuugde gehad, dat gebeurde ongeveer driekwartier na inname, toen kwam het er ook uit als een blauwgroene drab tezamen met het beetje gemalen bot en reepje vlees. Maar verder zat er toen ook niks in zijn maag dus het maagzuur heeft gelijk vat op de tablet. De gek heeft alle smurrie weer opgelebberd toen ::)
Ik denk dat de tablet direct midden in het haar terecht is gekomen en dat dat (onverteerbare) dicht geweven gordijn van haren geen maagzuur doorliet. Zoiets ongeveer.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2801643
pike schreef: Nou ik vind ze niet kruimelig hoor. Maar ik heb ook een keer eerder een uitgespuugde gehad, dat gebeurde ongeveer driekwartier na inname, toen kwam het er ook uit als een blauwgroene drab tezamen met het beetje gemalen bot en reepje vlees. Maar verder zat er toen ook niks in zijn maag dus het maagzuur heeft gelijk vat op de tablet. De gek heeft alle smurrie weer opgelebberd toen ::)
Ik denk dat de tablet direct midden in het haar terecht is gekomen en dat dat (onverteerbare) dicht geweven gordijn van haren geen maagzuur doorliet. Zoiets ongeveer.
Moet jij ze breken. of geef je een hele? Ik moest wel eens kwartjes geven, maar daar bleef weinig van heel  :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door