Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Gaby
#2797496
Hallo mensen,

In augustus is mijn border toen hij met volle snelheid achter een bal aan rende, in de lucht keek naar die bal, tegen een klein betonnen paaltje aan gerend met zijn borstkas.
Hij gilde het uiteraard uit van de pijn.
En heeft zelfs uit blinde paniek mij door de palm van mijn hand gebeten, dat ter zake.

Na dit trauma zette hij zijn linker voorpoot niet meer recht onder zijn lichaam maar alleen zij waards naar links een paar centimeter of zijwaards naar rechts.
Zijn rechter voorpoot zette hij wel gewoon onder zijn lichaam. Op de foto bij de dierenarts geen breuken te zien. In de loop der weken werd het zijwaards naar binnen of buiten lopen met zijn linker poot steeds iets beter.

De dierenarts vermoed dat er een zenuw is kapot gegaan, cq beschadigd. Hij loopt na bijna 3 maanden weer helemaal ok. Hij zet alleen als hij stil staat zijn linker poot iets naar buiten.
Als hij weer wat werkt bij de schapen loopt hij heel iets mank, maar dat is heel weinig, het enige is dus dat hij zijn linker poot iets naar buiten zet.
Als advies heb ik nu vit b gekregen voor de zenuwen, en de acupuncturist proberen.
Zijn er nog andere iedeeen en of zijn er mensen die wel eens eerder te maken hebben gehad met de beschadigingen van zenuwen?

Bedankt alvast!

Groetjes Gaby
Door tammie
#2800248
Zenuwbeschadiging kan zichzelf herstellen, afhankelijk van hoe ernstig de zenuwbeschadiging is geweest. Wel duurt zenuwbeschadiging enige poos als het zich al hersteld.
Dit is wat ik weet bij mensen en bij honden zal dit niet veel anders zijn.
De reden waarom zenuwbeschading veel minder snel hersteld zit in de cellen waaruit een zenuw is opgebouwd. Deze vernieuwen niet of veel minder in tegenstelling tot andere weefselcellen bv. spierweefsel.

Hier heb ik ervaring wb zenuw/peesbeschadiging bij een hond van vrienden meegemaakt die dwars door een ruit is gevlogen. Geopereerd maar nooit meer helemaal 100% hersteld.

Mijn berichtje is niet echt opwekkend maar dit soort dingen hebben dus echt ten eerste al tijd nodig, daarnaast is het voor mij de grote vraag in hoeverre er zenuwbeschadiging is ontstaan en zal dit alles uitmaken voor hoe het toekomstplaatje er uit komt te zien.
Door charmed
#2801689
een zenuwbeschadiging zou je misschien bij een fysiotherapeut aan kunnen kloppen. Met een magneetveld kan je beschadigde weke delen herstellen. Ik ben er zelf nu ook mee begonnen bij een sheltie van mij, zij heeft zenuwpijn. Het is echt een verademing voor haar en ze heeft veel minder pijn.
Door Gaby
#2809379
Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Ik ga er zeker wat mee doen. Eerst op aanraden van mijn d.a. naar een acupunturist. Weet niet of het helpt, but w'll see.
Morgen de eerste afspraak van de drie keer die ik in ieder geval ga.

En anders ga ik verder kijken naar jullie opties.
En bidden dat het goed komt! ::)

Thanks!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door