Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2796660
Gewoon iets vettigs, zodat de stoppels niet zo hard zijn en de huid soepel.
Na een paar dagen is het haar alweer iets gegroeid en de jeuk over.
Ik doe in zo'n geval trouwens wel even een slofje of sok of zo over de poot, zodat ze het niet zo kapot kunnen krabben.
Door Rabia
#2796874
Zalf trekt er idd slecht in, blijft er een beetje op liggen

Sokje heb ik geprobeerd, maar dan denkt ze dat ze niet meer op die poot kan lopen, gaat ze op drie poten lopen, en belast daarmee extra de poot waar ze aan geholpen is.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2796897
[quote="roelien"]
Zalf trekt er idd slecht in, blijft er een beetje op liggen

Sokje heb ik geprobeerd, maar dan denkt ze dat ze niet meer op die poot kan lopen, gaat ze op drie poten lopen, en belast daarmee extra de poot waar ze aan geholpen is.
[/quote]

Wat sneu, dan is het inderdaad niet handig.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2797052
[quote="roelien"]
Zalf trekt er idd slecht in, blijft er een beetje op liggen

Ik doe een klein beetje sudocrem erop en wrijf het net zolang uit totdat het witte weg is.
Door Rabia
#2798387
Ik heb jouw methode geprobeerd, ze poets het er alleen weer grondig af.... dus schiet niet echt op....
Doe het nog wel op de ergste plek, want daar kan ze toch niet likken

Het krabben is wel minder inmiddels, als het heel erg is, doe ik haar een shirt aan, dan gaat het wel goed omdat ze er dan niet echt bij kan.
Als ze wel wil krabben, dan wrijf ik er een tijdje overheen, en daarna heeft ze de behoefte eigenlijk niet meer.

Hopelijk groeien de haren snel weer terug, zodat ze er helemaal geen last meer van heeft
Gebruikersavatar
Door Radja
#2798749
Fijn dat het krabben al wat minder is geworden. Jammer dat het niet echt werkt,wat ik eigenlijk niet snap :-\,want sudocrem is zo moeilijk te verwijderen,zelfs met shampoo blijft er altijd nog wat op de behandelde plek zitten.
Hoop voor je dat er idd snel weer haar op komt en de jeuk weg is.
Door Rabia
#2798776
Sudocreme is idd lastig te verwijderen, maar er kan denk ik weinig tegen een hondentong op;)

Dus het middel zal vast wel werken, maar niet als ze het er af poetst, en dat krijgt ze goed voor elkaar.
Daarom dus alleen nog op de plek waar ze het er niet af kan likken
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door