Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2792343
Dusty likt nu circa 6 maanden overmatig aan haar linkervoorpoot. Ik ben er nu 2 maal voor naar Eersel gereden, de eerste keer zei hij niets te vinden, 2e keer voor de zekerheid foto's gemaakt van schouder, elleboog, pols en voetjes. Schouder en elleboog zijn volkomen vrij van alles. In haar pols en buitenste 2 teentjes zit hele lichte artrose. Voor een hond van 10,5 mag dat eigenlijk geen naam hebben. Maar Maarten dacht jeuk/pijnprikkel wat chronisch is geworden. Dus 14 dagen previcox en cortavance spray mee voor de eventuele jeuk. Nu weer 6 weken verder kan ik zeggen maakt geen bal uit. Het beperkt zich tot haar linkervoorpoot en dan met name vanaf het grootste kussentje tot en met het polsgewricht. Er komen elke keer kleine scherpe puntjes te zitten en zodra deze zich "gevuld" hebben springen ze open, bijt ze ze kapot. Er komt dan een soort van talg uit. Deze bultjes worden steeds meer. Als ik ze uitknijp komt er een soort korstje vanaf van circa 2mm. Onder de microscoop is er niets te zijn aan schurft/mijt of iets dergelijks, gewoon een korstje met wat vacht en bloed.

Als ze er veel aan gelikt heeft is ze soms ook starkreupel nu ondanks doorgeven previcox.
Op dit moment krijgt ze dus previcox 1/2 tablet, doils joint en corta rx. Ook heb een ik een tijdje traumeel gegeven. Ik kan nu niet zeggen van wow.

Iemand suggesties????
#2792352
Onze husky reu bijt aan zijn voorvoeten als zijn bovenste nekwervels niet goed staan. Dan raakt er een zenuw beklemd en dat uit zich door een 'doof' gevoel in zijn voeten en  bijten aan zijn voeten. Maar hij heeft geen plekken die open knappen oid, dus dat zal misschien bij jou Dusty niet het geval zijn. Of misschien dat het juist door het likken komt??? Je zou dat evt na kunnen laten voelen door een chiropractor oid
Gebruikersavatar
Door Radja
#2792920
Als Radja pijn heeft ergens in haar lichaam,likt en bijt ze ook op 1 van haar voorpoten. Volgens mij is dit om lichaamseigen morfine op te wekken, of te wel endorfine.

Sterkte en beterschap
Door miik
#2792950
Ja, dat is ook mijn eerste reactie.... pijn ergens anders in het lichaam...
Bij Mickey merk ik heel duidelijk als ze buikpijn heeft gaat ze op haar voorpoot kauwen... dan wordt er endorfine aan gemaakt en dat geeft een wat "gemakkelijker" gevoel, soort van natuurlijke pijnstiller.
En misschien dat de verstopte talgbultjes (want zo klinkt het) een gevolg zijn van het likken ?

Als ik kijk naar Mickey... Mickey eet brood, en daar kan ze niet tegen... dan krijgt ze buikpijn... en dan gaat ze likken en knagen op haar pootjes.. Maar haar lichaam reageert ook het brood met allergische reacties, ze krijgt dan een oorontsteking en ze krijgt over haar hele lijfje meer van die verstopte talgbultjes.... Net alsof het gif/ de troep zich een weg maar buiten baant door de huid...

Bij Dusty zitten de bultjes maar op 1 pootje, dus dat kan ik niet helemaal verklaren, maar vind het wel ongeveer hetzelfde klinken toch...
#2793047
Dat denkt dus iedereen maar alles nsaids helpen niet en het is wel heeeeeeeel lokaal.

Wat ik soms denk is dat het een reactie is op de theolair wat ze kreeg voor haar longprobleem. Nu ben ik daar circa 5 weken geleden mee gestopt maar goed ze had het ervoor al.

Ik vind het moeilijk want het is zoals gezegd wel heel lokaal en op 1 poot, heel maf.
Door miik
#2793133
Cindy de Wolf schreef: Dat denkt dus iedereen maar alles nsaids helpen niet en het is wel heeeeeeeel lokaal.
Nsaids geven vaak als bijwerking maag en darmklachten en misselijkheid,
Dus als zij likt omdat ze buikpijn heeft wordt dat niet beter van de nsaids...
Ik zeg niet dat het zo is hoor, maar geef het mee om over na te denken !
Door Lizzy
#2793245
Cindy de Wolf schreef: Dusty likt nu circa 6 maanden overmatig aan haar linkervoorpoot. Ik ben er nu 2 maal voor naar Eersel gereden, de eerste keer zei hij niets te vinden, 2e keer voor de zekerheid foto's gemaakt van schouder, elleboog, pols en voetjes. Schouder en elleboog zijn volkomen vrij van alles. In haar pols en buitenste 2 teentjes zit hele lichte artrose. Voor een hond van 10,5 mag dat eigenlijk geen naam hebben. Maar Maarten dacht jeuk/pijnprikkel wat chronisch is geworden. Dus 14 dagen previcox en cortavance spray mee voor de eventuele jeuk. Nu weer 6 weken verder kan ik zeggen maakt geen bal uit. Het beperkt zich tot haar linkervoorpoot en dan met name vanaf het grootste kussentje tot en met het polsgewricht. Er komen elke keer kleine scherpe puntjes te zitten en zodra deze zich "gevuld" hebben springen ze open, bijt ze ze kapot. Er komt dan een soort van talg uit. Deze bultjes worden steeds meer. Als ik ze uitknijp komt er een soort korstje vanaf van circa 2mm. Onder de microscoop is er niets te zijn aan schurft/mijt of iets dergelijks, gewoon een korstje met wat vacht en bloed.

Als ze er veel aan gelikt heeft is ze soms ook starkreupel nu ondanks doorgeven previcox.
Op dit moment krijgt ze dus previcox 1/2 tablet, doils joint en corta rx. Ook heb een ik een tijdje traumeel gegeven. Ik kan nu niet zeggen van wow.

Iemand suggesties????
Je zou eens het homeopathische middel Rhus Toxicodendron kunnen geven.
Het kan niet een gedrags-ding zijn?
#2793288
Lizzy schreef: Je zou eens het homeopathische middel Rhus Toxicodendron kunnen geven.
Het kan niet een gedrags-ding zijn?
Ik zal eens kijken wat dat precies inhoudt.

Gedrag lijkt me onwaarschijnlijk. Waar ik wel aan zit te denken is een allergie op rundvlees. Nu in Belgie krijgt ze meer kvv met rund erin dan thuis, thuis barft ze gewoon maar krijgt dan wel rundkopvlees, lever, nier, soms hart en pens. Nu in bijna alles rund zit zie ik een toename in bijten. Volgende week maar eens beginnen met geen rund te voeren voor een maand ofzo.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door