Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Chinua Boerboel
#2769208
Heeft iemand ervaring of info betreffende het supplement Primeval bij zware hondenrassen in de groei. Voor sterke spieren banden en gewrichten. Of heeft een hond dit niet nodig bij het barfen. Ik heb een Boerboel van 12 weken en zou graag iets extra,s geven voor de gewrichten en spieren e.d. omdat dit natuurlijk een vrij zwaar hondenras is.
Door Gittje
#2773746
Wij hebben onze kruising rott x lab tot aan z'n 14 maand Primeval Puppy Gelatinaat gegeven.

Alvast geen last gehad van groeipijnen  :)
Door Lizzy
#2774109
Ook een grote hond groeit probleemloos op op een goed samengestelde rauwe verse voeding. Ik heb even naar de ingredienten van Primeval Puppy gekeken. Daar zit in:

Collageenhydrolysaat, organische mineralen, aroma, collageen type II.

Nou heb ik al zo een schurfthekel aan aanduidingen als "organische mineralen". Dat is me veel te vaag.

Dan heb je:

Collageen type I: bot, pezen, ligamenten, huid, fascie, bloedvaten, fibrotisch kraakbeen
Collageen type II, IX, X en XI: hyalien kraakbeen, tussenwervelschijven

Volgens mij is collageen type 1 de stof die ze er in gehydrolyseerde vorm in hebben gedaan.

Beide stoffen krijgen barfende honden voldoende binnen. OK, type 1 is niet gehydrolyseerd door een fabrikant. Maar wie zegt jou of mij dat de rauwe originele vorm niet nog veel beter opneembaar is dan de gehydrolyseerde vorm? Honden die brokken eten krijgen dit natuurlijk niet erg vaak via de natuurlijke weg (voeding) binnen. Maar ik zie eigenlijk geen enkele reden waarom je dit aan een hond zou moeten geven die BARFt. Via de karkassen die ze eten krijgen ze al deze bovenstaande stoffen binnen.
Door TijgerPuck
#2775068
Erg jammer dat het niet helemaal is wat het zegt.
Ik gaf het ooit ook en iedere keer als het op was zakte het resultaat direct in. Blijkt dat het alleen gelatine is en een laagje tussen de gewrichting in leg, meer niet.

Ik ben daarna een glucosamine gaan geven werkte super en blijft werken en bouwt ook echt iets op.

Ik heb ergens op dit forum of een andere eens gelezen dat de Puur Bot goed helpt bij en tegen groeipijnen.

Succes
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door