Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#277183
Errug lieve leuke geweldige hond die Balou, maar ze heeft weer zo'n ongelooflijke poepeet vlaag. We worden gek >:( >:( Ieder tweede drol die ze gemiddeld tegenkomt ziet zij als een lekker snackje. Echt waar gewoon....Gelukkig eet Kuma geen poep en als ze het Balou ziet doen kijkt ze verbaasd,maar probeert het niet zelf. Ander werden we nog gekker.
Maar tijdens de wandeling van daarnet heeft ze gewoon meerdere drollen geprobeerd op te eten. Ze luistert wel naar nee gelukkig, maar ja. Je kan je hond niet constant in de gaten houden...
Het is geen aandachttrekkerij, want ook als zij denkt dat we niet kijken doet ze het...
Ik weet dat er al honderdduizend topics over geweest zijn, maar ik probeer het maar nog een keer. Heeft iemand de gouden tip?
Ze barft al ruim anderhalf jaar. Heel gevarieerd, dus in kan me haast niet voorstellen dat het een tekort is. Ze deed het niet toen ze nog brokken at....Ze doet het sinds ze op kvv is gezet.

Ik ga weer aan de probiotica, carbo vegetabilis ( 2x daags een korrel toch?) en veendrenkstof. Daar werd het de laatste vlaag iets minder van.
Maar nogmaals, heeft iemand ajb nog enige suggestie?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#277200
Ik wou dat ik het wist!! Mijn ene hond heeft hetzelfde, de andere taalt er niet naar. Het is wel minder geworden sinds ze op kvv staat, maar ze probeert het nog steeds, inderdaad ook als je niet eens kijkt!
Ik vind het zo smerig :-X
Door oebaya
#277578
Helaas is de gouden tip er niet. Er is gewoon geen onderzoek gedaan naar de oorzaak.
Het enige dat ik weet, is dat proeven, maar die zijn met ratten gedaan, uitwijzen, dat als een dier goed ziek wordt na het eten van iets, maar dan ook hartstikke ziek, braken en ook lichamelijk ziek, dat hij dan dat voer voortaan niet meer zal eten. Maar de middelen die dit bewerkstelligen zijn erger dan de kwaal.
Dus maar gaan proberen met veendrenkstof, maar mensen die er resultaat mee hadden, melden ook, dat als ze stoppen met het geven ervan, de hond gewoon weer poep eet.
Dus als veendrenkstof helpt, dan moet Balou dat de rest van haar leven krijgen.
gr.
Nicolette
Door Helen
#277617
oebaya schreef: Helaas is de gouden tip er niet. Er is gewoon geen onderzoek gedaan naar de oorzaak.
Het enige dat ik weet, is dat proeven, maar die zijn met ratten gedaan, uitwijzen, dat als een dier goed ziek wordt na het eten van iets, maar dan ook hartstikke ziek, braken en ook lichamelijk ziek, dat hij dan dat voer voortaan niet meer zal eten. Maar de middelen die dit bewerkstelligen zijn erger dan de kwaal.
Dus maar gaan proberen met veendrenkstof, maar mensen die er resultaat mee hadden, melden ook, dat als ze stoppen met het geven ervan, de hond gewoon weer poep eet.
Dus als veendrenkstof helpt, dan moet Balou dat de rest van haar leven krijgen.
gr.
Nicolette
Volgens mij is ze ook soms niet lekker als ze weer eens een hele grote frolic drol naar binnen heeft gewerkt...Maar stoppen ho maar...
Ze heeft al eerder veendrenkstof gehad en dat hielp na een maand of 2. We hebben het haar toen 4 maanden gegeven en het poep eten is een paar maanden over geweest en nam toen idd langzamerhand weer toe...tot we weer bij dit dieptepunt aangekomen zijn >:(
Dus ik denk dat ik haar meerdere malen per jaar een paar maanden dat spul moet geven maar. Zie echt geen andere oplossing helaas. :-\
Door fester
#277873
Ze zeggen ook wel biergistpillen. Dat schijnt bij teefjes te helpen. Ik ken wel meerdere mensen die zeggen dat het helpt. Misschien heb je hier wat aan. Mijn hond rolt altijd door de mensenstront ook zoiets smerigs. daar heb ik ook biergist bij geprobeerd maar dat hielp niet.
Veel sucses ;)
Door Helen
#277878
fester schreef: Ze zeggen ook wel biergistpillen. Dat schijnt bij teefjes te helpen. Ik ken wel meerdere mensen die zeggen dat het helpt. Misschien heb je hier wat aan. Mijn hond rolt altijd door de mensenstront ook zoiets smerigs. daar heb ik ook biergist bij geprobeerd maar dat hielp niet.
Veel sucses ;)
Bedankt voor het meedenken!! Maar hondenpoep eten is iets anders dan door poep heen rollen. Het laatste kan een vorm van eigen geur maskeren oid zijn.
Biergist is verder gewoon een afvalproduct van de bierindustrie. Het is niet gezond om zelf te eten of om aan je hond te geven. Als je vit. B wilt supplementeren kan je beter vit. B complex geven.
Door Peet
#277883
op andere fora kwam ik nog:
- eierkoeken
-ananas schijven
- pens

tegen als mogelijke hulpmiddelen. Met wisselend succes :-\

Maar volgens mij zit het gewoon in de lucht ofzo, want Beau vrat gisteren ook poep :-X en dat heeft hij dus echt sinds hij op kvv/barf staat, niet meer gedaan.... :'(
Door fester
#277924
Helen schreef: Bedankt voor het meedenken!! Maar hondenpoep eten is iets anders dan door poep heen rollen. Het laatste kan een vorm van eigen geur maskeren oid zijn.
Biergist is verder gewoon een afvalproduct van de bierindustrie. Het is niet gezond om zelf te eten of om aan je hond te geven. Als je vit. B wilt supplementeren kan je beter vit. B complex geven.
Ik bedoelde ook biergist tegen het drollen eten. Dat biergistpillen niet goed zijn is kan best zo zijn. Maar hondentront eten lijkt me ook niet erg gezond.
Door Helen
#277929
Peet schreef: op andere fora kwam ik nog:
- eierkoeken
-ananas schijven
- pens

tegen als mogelijke hulpmiddelen. Met wisselend succes :-\

Maar volgens mij zit het gewoon in de lucht ofzo, want Beau vrat gisteren ook poep :-X en dat heeft hij dus echt sinds hij op kvv/barf staat, niet meer gedaan.... :'(
pff balen he...de veendrenkstof is hier al besteld....
Door Helen
#277931
fester schreef: Ik bedoelde ook biergist tegen het drollen eten. Dat biergistpillen niet goed zijn is kan best zo zijn. Maar hondentront eten lijkt me ook niet erg gezond.
In biergist zit vit B. Met gisten kunnen honden niks verder. Als ik vit B toe zou voegen zou ik vit B. complex geven. Ik probeer eerst de veendrenkstof maar weer en als niets meer helpt ...tja, dan grijp ik misschien wel naar vit. supplementen, kijken of dat uitmaak. Al kan ik het me niet voorstellen. Ze eet zo gevarieerd.
Door fester
#277938
Helen schreef: In biergist zit vit B. Met gisten kunnen honden niks verder. Als ik vit B toe zou voegen zou ik vit B. complex geven. Ik probeer eerst de veendrenkstof maar weer en als niets meer helpt ...tja, dan grijp ik misschien wel naar vit. supplementen, kijken of dat uitmaak. Al kan ik het me niet voorstellen. Ze eet zo gevarieerd.
Wat is dat eigenlijk veendrenkstof ??? En hoeveel moet je daar van geven ??? Mijn zus d'r hond eet ook zo erg mensenpoep hondenpoep enz. Zou dat bij haar hond ook kunnen helpen ??? Het is een golden
Door Helen
#277945
fester schreef: Wat is dat eigenlijk veendrenkstof ??? En hoeveel moet je daar van geven ??? Mijn zus d'r hond eet ook zo erg mensenpoep hondenpoep enz. Zou dat bij haar hond ook kunnen helpen ??? Het is een golden
Google het even. Dan krijg je uitgebreide info. Je kan ook even kijken op http://www.hondenshop.nl. Daar bestel ik het altijd. Tevens staat er uitleg bij.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#277971
ik heb ook zo'n smakelijke eter. Misty heeft vanaf pup poep gegeten. Haar oudere vriend Remy is er gelukkig nooit aan begonnen. Ik heb ook van alles geprobeerd om er vanaf te komen. Ze is lichamelijk onderzocht op tekorten (alles was oke), heb haar heel streng aangepakt, veel aan de lijn gehouden en met schrikeffecten (blikje met knikkers) gewerkt. Echter iedere drol die ze kon krijgen was van haar. Nu doet ze het nog heel af en toe, maar het is echt de uitzondering op de regel (9 van de 10 x ruikt ze alleen maar en loopt vervolgens door). Een hondetrainer uit Duitsland vertelde mij dat honden (die lichamelijk niets mankereren) vaak ontlasting van andere honden eten wanneer ze zich onzeker voelen in hun territorium. Door alle "markeringsstellen" op te eten of erover heen te plassen voelt een onzekere hond zich veiliger (soms ook dominanter). Hij heeft mij vele tips gegeven hoe ik de relatie met mijn honden zodanig kan veranderen zodat ik "leider" van ons roedel ben en niet Misty (want die rol, die ze helemaal niet aankon, had ik haar door mijn gedrag opgedrongen). Ik heb zijn raad opgevolgd en ben nog steeds dagelijks bezig om mijn honden de veiligheid, zekerheid en leiderschap te geven die ze zo nodig hebben. Beide honden zijn veel meer op mij georienteerd en met name Misty is tot rust gekomen. Haar dagen van nonstop poep eten zijn voorbij. Het heeft dus aan mij gelegen en niet aan de hond. Misty hoefde niet te veranderen. Ik moest veranderen in iemand die zij ten alle tijden als roedelhoogste kon vertrouwen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door