Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2763324
Ter intro, Dusty is vorig jaar november gediagnosticeerd met een longprobleem nav volledig bloedbeeld, echo en klinisch onderzoek. Naar aanleiding hiervan heeft ze voortdurend Theolair voorgeschreven gekregen 2* daags 250mg ze weegt rondom de 19-21kg, dit om de vaten/bronchieen open te zetten. Nadeel van theolair is dat het alle vaten open zet dus chronisch slappe/diarree ontlasting. Het deed/doet verder wel zijn werk ze heeft meer lucht. De slappe ontlasting is redelijk in de hand te houden met psyllium husk maarja altijd vezels over een barfmaaltijd is ook niet alles. Nu vond ik haar de laatste maanden wat lusteloos en ik wijt dit toch aan de theolair. Ik heb de doses teruggebracht naar 2*125mg en ze is nu weer een stuk vrolijker, kijkt ook weer geinteresseerd uit haar oogjes maar overduidelijk meer probleem met zuurstofopname, best wel zwoegen zeg maar. Iemand een suggestie op natuurlijk gebied waardoor de bronchieen open gaan staan maar de rest niet belast. Zal fenegriek wat zijn??

Maarten wilde doorverwijzen naar Utrecht om oorzaak te achterhalen maar dat doe ik niet. Niet met Dusty's verleden en karakter dan houdt ik het wel op symptoombestrijding, ze is nu 10.5 jaar.
#2763767
Martine-Tom schreef: Zou puffen met ventolin een idee zijn?
Nee niet echt, te invasief en zit vaak prednison in.
Lizzy schreef: Canadese geelwortel?
Dit lijkt me wel wat, moet ik dan de druppels hebben of de capsules? En dan de helft van de dosering aanhouden?

Ik ga ook eens kijken voor gember.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door