Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#2752256
Hallo allemaal,

Na een tijdje lezen hier heb ik besloten om me aan te melden en om deels BARF te gaan voeren.
Mijn naam is Irene, en Lycan is degene die deels BARF gaat eten naast KVV.

Lycan is een kruising van Mastino, Boerboel, Cane Corso en Bordeaux Dog en weegt nu met anderhalf jaar 60 kilo.
Hij is als kleine uk van 5,5 KG bij ons gekomen, de eerste tijd heeft hij brokjes gegeten, maar dat beviel hem en ons niet zo best.
Hij eet nu al weer een hele tijd KVV en nu wil ik om te beginnen twee dagen BARF gaan geven. Lycan kan wel eens kieskeurig zijn met nieuw eten, als het groot genoeg is gooit hij het bij voorkeur een aantal keer in de lucht om er vervolgens op te gaan springen, dus ik ben benieuwd  ::)

De enige ervaring die we hebben met BARF waren een kilo kippennekjes, die heel snel in de kliko zijn beland omdat die veel te klein voor hem waren.

Morgen ga ik een bestelling ophalen met BARF hapjes erbij. Ik heb al veel gelezen op deze site, maar ik zou toch graag jullie mening hebben over het menu.

Hij moet volgens de rekenhulp op de BARFdagen hebben:

- 50 % Rauw Vleesbot 600 Gr. Per dag
- 25 % Spiervlees         300 Gr. Per dag
- 15 % Orgaanvlees         180 Gr. Per dag
- 10 % Groenten         120 Gr. Per dag

Het menu dat ik in gedachten had ziet er ongeveer als volgt uit:
Maandag    -  1 KG Degomeat Haas + 200 gr. groentenmix

Dinsdag    -  600 gr. kwartelkarkas, 300 gr lamavlees, 90 gr. boekmaag, 90 gr. orgaanmix en 120 gr. groentenmix

Woensdag  -  1 KG Degomeat Eend + 200 gr. vis

Donderdag - 1 KG Degomeat Kip + 200 gr orgaanmix

Vrijdag      - 600 gr. Eendenrug, 300 gr. Paardenvlees, 90 gr. boekmaag, 90 gr. konijnorgaan en 120 gr. groentenmix

zaterdag    - 1 KG tammenga Geit/rund/kip + 250 gr. DARF eko

zondag      - 1 KG All animal Parelhoen + 200 gr. kipfilet

Dit zou het voor de eerste week worden dan. Ik heb KVV in verschillende smaken en merken liggen, waaronder Degomeat enkelvoudig, Kiezenbrink mixen die aangevuld met spiervlees en Tammenga

Als vleesbot heb ik kwartel, konijn, eend, parelhoen en kip (geen nekken)
Als spiervlees heb ik lama, paard, rund, kip, haas en hert
Als orgaan heb ik nu even de mixen besteld, 1 konijnorgaan en 1 gemengd orgaan en een kilo boekmaag.

Is het menu voor de eerste week zo in orde?
Is het ook nog verstandig om 1x per week een dag pens te voeren of hoeft dat niet?

Mijn laatste vraag voor vandaag is dat Lycan 2x per dag eten krijgt, hoe kan ik dat op de BARF dagen het beste verdelen?

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite
Laatst gewijzigd door Lycan op do 07 nov 2013, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nugget
#2752455
Even snel, ik moet zo weg. :)

Kwartels, zijn volgens mij geen karkas, maar hele prooidieren, dus met spiervlees, orgaan etc. Dan zou je dus alleen pens en groente bij moeten voeren, althans bij Degomeat zijn het volgens mij hele kwartels.
Ik zie boekmaag staan. Boekmaag, heeft tenzij vol, weinig voedingswaarde.
ALs orgaan kijken we hier toch echt naar nier, hart, lever en pens, waarbij je 10% pens en 10% orgaan kan geven.
Zelf mix ik hertenhart, lamsnier en eendenlever door elkaar.
Ik mis vis in je menu, een zalmkop van 700 gram lijkt me prachtig vleesbot voor een hond van 60 kilo.
Als hij wat verder is, zou je ook aan gezaagde lamskoppen kunnen denken, mijn Dobermann is daar toch wel een uurtje mee zoet.
Je hoeft die dag dan geen orgaan te geven, want hersens en tong zitten er ook nog in.
Verder zou ik voor 45% vleesbot gaan, met name omdat niet ieder vleesbot netjes is onderverdeeld in 50% bot en 50% vlees.
Ik zou geven:

45% vleesbot
25% spiervlees
10% gemengd orgaan
10% pens
10% groente

En ik zie id. ook geen konijn staan bij je vleesbot?
Je zou ook nog aan lamsribben kunnen denken, prachtig groot vleesbot.
Door Lizzy
#2752907
Lycan schreef: Hallo allemaal,

Na een tijdje lezen hier heb ik besloten om me aan te melden en om deels BARF te gaan voeren.
Mijn naam is Irene, en Lycan is degene die deels BARF gaat eten naast KVV.

Lycan is een kruising van Mastino, Boerboel, Cane Corso en Bordeaux Dog en weegt nu met anderhalf jaar 60 kilo.
Hij is als kleine uk van 5,5 KG bij ons gekomen, de eerste tijd heeft hij brokjes gegeten, maar dat beviel hem en ons niet zo best.
Hij eet nu al weer een hele tijd KVV en nu wil ik om te beginnen twee dagen BARF gaan geven. Lycan kan wel eens kieskeurig zijn met nieuw eten, als het groot genoeg is gooit hij het bij voorkeur een aantal keer in de lucht om er vervolgens op te gaan springen, dus ik ben benieuwd  ::)

De enige ervaring die we hebben met BARF waren een kilo kippennekjes, die heel snel in de kliko zijn beland omdat die veel te klein voor hem waren.

Morgen ga ik een bestelling ophalen met BARF hapjes erbij. Ik heb al veel gelezen op deze site, maar ik zou toch graag jullie mening hebben over het menu.

Hij moet volgens de rekenhulp op de BARFdagen hebben:

- 50 % Rauw Vleesbot 600 Gr. Per dag
- 25 % Spiervlees         300 Gr. Per dag
- 15 % Orgaanvlees         180 Gr. Per dag
- 10 % Groenten         120 Gr. Per dag

Het menu dat ik in gedachten had ziet er ongeveer als volgt uit:
Maandag    -  1 KG Degomeat Haas + 200 gr. groentenmix

Dinsdag    -  600 gr. kwartelkarkas, 300 gr lamavlees, 90 gr. boekmaag, 90 gr. orgaanmix en 120 gr. groentenmix

Woensdag  -  1 KG Degomeat Eend + 200 gr. vis

Donderdag - 1 KG Degomeat Kip + 200 gr orgaanmix

Vrijdag      - 600 gr. Eendenrug, 300 gr. Paardenvlees, 90 gr. boekmaag, 90 gr. konijnorgaan en 120 gr. groentenmix

zaterdag    - 1 KG tammenga Geit/rund/kip + 250 gr. DARF eko

zondag      - 1 KG All animal Parelhoen + 200 gr. kipfilet

Dit zou het voor de eerste week worden dan. Ik heb KVV in verschillende smaken en merken liggen, waaronder Degomeat enkelvoudig, Kiezenbrink mixen die aangevuld met spiervlees en Tammenga

Als vleesbot heb ik kwartel, konijn, eend, parelhoen en kip (geen nekken)
Als spiervlees heb ik lama, paard, rund, kip, haas en hert
Als orgaan heb ik nu even de mixen besteld, 1 konijnorgaan en 1 gemengd orgaan en een kilo boekmaag.

Is het menu voor de eerste week zo in orde?
Is het ook nog verstandig om 1x per week een dag pens te voeren of hoeft dat niet?
Je kunt 1 dag per week pens voeren. Mag, hoeft niet. Het hangt er ook een beetje vanaf of er veel pens in die mixen zit die je geeft. Als daar geen pens in zit, dan zou je 10% pens kunnen geven per week (kun je eens per week geven of over meerdere dagen verdelen). Als er veel pens in de mixen zit, zou je daar geen pens mer aan toe hoeven voegen.
Mijn laatste vraag voor vandaag is dat Lycan 2x per dag eten krijgt, hoe kan ik dat op de BARF dagen het beste verdelen?

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite
Als de vleesbotten genoeg vlees bevatten kun je bijv. 's morgens spiervlees of orgaanvlees + groenten geven en 's avonds een vleesbot. Als het vleesbot erg kaal is, deed ik gewoon 's morgens spiervlees + groenten + vleesbot en 's avonds idem. En dan spiervlees de keer erop wisselen met orgaanvlees. Of, als dat jou beter uit komt, 's morgens vleesbot + spiervlees en eventueel groenten en 's avonds vleesbot + orgaanvlees en eventueel groenten.
Door Lycan
#2753778
Bedankt allemaal al voor de antwoorden.

@ nugget
Vis krijgt hij als extra 1 of 2 keer per week 200 gr, wel hele visjes ik heb nu sprot en capelin liggen. Met die zalmkoppen wilde ik nog even wachten tot ik een beetje gewend ben aan de karkassen en dingen zonder ogen  ;) Die lamskoppen zijn mij voorlopig een stapje te ver.. Ik had alleen voor week 1 even een menuutje bedacht, vandaar dat er nog geen konijn in staat, die heb ik wel, maar die komen ergens in de volgende week aan de beurt omdat ik maar 2 dagen BARF geef om uit te proberen hoe Lycan het vind. Ik zal ook de percentages aanpassen naar:
45% vleesbot
25% spiervlees
10% gemengd orgaan
10% pens
10% groente

Hoe zit het dan met die boekmaag eigenlijk? Die komt van Degomeat, het is de gemalen boekmaag, het stinkt enorm maar ik weet niet of het vol is.

@Lizzy
In de Degomeat mixen zit geen pens, de andere moet ik nog even kijken. Hij krijgt hoofdzakelijk de Degomeat mixen dus dan kan een dag pens dus best wel denk ik?

Ik ga eerst eens aan de slag met de andere percentages en dan kom ik weer terug om het menu te laten bekijken door jullie. Ik vind het wel prettig als een ervaren BARF voerder er nog even naar kijkt want ik ben nog best een beetje onzeker erover.
Door Nugget
#2753784
[quote="Lycan"]

Hoe zit het dan met die boekmaag eigenlijk? Die komt van Degomeat, het is de gemalen boekmaag, het stinkt enorm maar ik weet niet of het vol is.

[/quote]

Over boekmaag zijn de meningen nogal verdeeld.
De één geeft volle boekmaag als groente, de ander als extra en de volgende zegt dat het pens kan vervangen. Weer een volgende zegt dat het net als long weinig toevoegt.
Dus ik geef geen boekmaag, maar pens.
Ik weet niet of de boekmaag van Degomeat vol of leeg was voor die gemalen werd, maar zelf zou ik gewoon pens gaan voeren.

Oh, en de zalmkoppen hebben gewoon ogen hoor! Die eten ze ook lekker op. ;)
Door Lycan
#2753878
[quote="Nugget"]
Oh, en de zalmkoppen hebben gewoon ogen hoor! Die eten ze ook lekker op. ;)
[/quote]

Dat is precies de reden dat ik daar nog even mee wacht..

Boekmaag heb ik alleen maar 1 kilo, Lycan vind het erg lekker, maar runderpens heb ik ook liggen dus dan gaan we gewoon daarvoor.
De boekmaag kan ik dan gewoon als extra geven op KVV dagen, want op die dagen eet hij een kilo KVV aangevuld met 200 gr. van iets anders.
Dat is afwisselend wat spiervlees, groenten, vis of orgaanmix, dus dat is dan een mooie bestemming voor de boekmaag.
Door Lycan
#2760359
Inmiddels heb ik de percentages aangepast en is dit het nu geworden:
BARF:
45% Rauw Vleesbot 540 Gr. Per dag
25% Spiervlees         300 Gr. Per dag
10% Orgaanvlees 120 Gr. Per dag
10% Pens                 120 Gr. Per dag
10% Groenten         120 Gr. Per dag

KVV:
5 dagen per week KVV
Daarvan krijgt hij • twee dagen 1 KG KVV met 300 gr. pens
                          • twee dagen 1 KG KVV met 200 gr. groenten en 100 gr. vis
                          •  een dag 1 KG KVV met 200 gr. groenten en 100 gr orgaanmix (dit omdat in de degomeat niet genoeg orgaan zit)
BARF:
2 dagen in de week.
Voor de BARF dagen heb ik de volgende menu's gemaakt:
• 540 gr. Kwartelkarkas                       
• 300 gr. Lamavlees                             
• 120 gr. Konijnorgaan                       
• 120 gr. Runderpens                         
• 120 gr. Groenten                           

• 540 gr. Eendenrug
• 300 gr. Paardenvlees
• 120 gr. Konijnorgaan
• 120 gr. Runderpens
• 120 gr. Groenten

• 540 gr. Kipkarkas
• 300 gr. Rundvlees
• 120 gr. orgaanmix
• 120 gr. Runderpens
• 120 gr. Groenten

• 540 gr. Kwartelkarkas
• 300 gr. Lamavlees
• 120 gr. Konijnorgaan
• 120 gr. Runderpens
• 120 gr. Groenten

• 540 gr. Eendenrug
• 300 gr. Paardenvlees
• 120 gr. Konijnorgaan
• 120 gr. Runderpens
• 120 gr. Groenten

• 540 gr. Kipkarkas
• 300 gr. Rundvlees
• 120 gr. orgaanmix
• 120 gr. Runderpens
• 120 gr. Groenten

• 540 gr. Parelhoenkarkas
• 300 gr. Lamavlees
• 120 gr. Konijnorgaan
• 120 gr. Runderpens
• 120 gr. Groenten

• 540 gr. Kipkarkas
• 300 gr. Lamavlees
• 120 gr. orgaanmix
• 120 gr. Runderpens
• 120 gr. Groenten

• 540 gr. Konijnkarkas
• 300 gr. Rundvlees
• 120 gr. orgaanmix
• 120 gr. Runderpens
• 120 gr. Groenten

• 540 gr. Parelhoenkarkas
• 300 gr. Lamavlees
• 120 gr. Konijnorgaan
• 120 gr. Runderpens
• 120 gr. Groenten

• 540 gr. Kipkarkas
• 300 gr. Paardenvlees
• 120 gr. orgaanmix
• 120 gr. Runderpens
• 120 gr. Groenten

• 540 gr. Konijnkarkas
• 300 gr. Rundvlees
• 120 gr. orgaanmix
• 120 gr. Runderpens
• 120 gr. Groenten

Zijn de menu's zo in orde?

Eerlijk gezegd vind ik het nog steeds een beetje eng om het botwerk te voeren, ik heb het een keer gedaan nu. Het was voor hem ook de eerste keer. Hij heeft toen buiten gegeten, wat goed uit kwam aangezien hij de kwartelkarkasjes een paar keer ging kauwen, uitspugen, toch maar weer kauwen en uitspugen, uiteindelijk at hij ze wel op.  Hoe kan ik het nu het beste aanbieden? Gewoon heel in zijn bak gooien of is het beter om ivm met gewenning hapklare stukjes te knippen?
Door Lizzy
#2760939
[quote="Lycan"]
Inmiddels heb ik de percentages aangepast en is dit het nu geworden:
BARF:
45% Rauw Vleesbot 540 Gr. Per dag
25% Spiervlees         300 Gr. Per dag
10% Orgaanvlees 120 Gr. Per dag
10% Pens                 120 Gr. Per dag
10% Groenten         120 Gr. Per dag

KVV:
5 dagen per week KVV
Daarvan krijgt hij • twee dagen 1 KG KVV met 300 gr. pens
                          • twee dagen 1 KG KVV met 200 gr. groenten en 100 gr. vis
                          •  een dag 1 KG KVV met 200 gr. groenten en 100 gr orgaanmix (dit omdat in de degomeat niet genoeg orgaan zit)
BARF:
2 dagen in de week.
Voor de BARF dagen heb ik de volgende menu's gemaakt:
• 540 gr. Kwartelkarkas                       
• 300 gr. Lamavlees                             
• 120 gr. Konijnorgaan                       
• 120 gr. Runderpens                         
• 120 gr. Groenten                           

• 540 gr. Eendenrug
• 300 gr. Paardenvlees
• 120 gr. Konijnorgaan
• 120 gr. Runderpens
• 120 gr. Groenten

• 540 gr. Kipkarkas
• 300 gr. Rundvlees
• 120 gr. orgaanmix
• 120 gr. Runderpens
• 120 gr. Groenten

• 540 gr. Kwartelkarkas
• 300 gr. Lamavlees
• 120 gr. Konijnorgaan
• 120 gr. Runderpens
• 120 gr. Groenten

• 540 gr. Eendenrug
• 300 gr. Paardenvlees
• 120 gr. Konijnorgaan
• 120 gr. Runderpens
• 120 gr. Groenten

• 540 gr. Kipkarkas
• 300 gr. Rundvlees
• 120 gr. orgaanmix
• 120 gr. Runderpens
• 120 gr. Groenten

• 540 gr. Parelhoenkarkas
• 300 gr. Lamavlees
• 120 gr. Konijnorgaan
• 120 gr. Runderpens
• 120 gr. Groenten

• 540 gr. Kipkarkas
• 300 gr. Lamavlees
• 120 gr. orgaanmix
• 120 gr. Runderpens
• 120 gr. Groenten

• 540 gr. Konijnkarkas
• 300 gr. Rundvlees
• 120 gr. orgaanmix
• 120 gr. Runderpens
• 120 gr. Groenten

• 540 gr. Parelhoenkarkas
• 300 gr. Lamavlees
• 120 gr. Konijnorgaan
• 120 gr. Runderpens
• 120 gr. Groenten

• 540 gr. Kipkarkas
• 300 gr. Paardenvlees
• 120 gr. orgaanmix
• 120 gr. Runderpens
• 120 gr. Groenten

• 540 gr. Konijnkarkas
• 300 gr. Rundvlees
• 120 gr. orgaanmix
• 120 gr. Runderpens
• 120 gr. Groenten

Zijn de menu's zo in orde?

Eerlijk gezegd vind ik het nog steeds een beetje eng om het botwerk te voeren, ik heb het een keer gedaan nu. Het was voor hem ook de eerste keer. Hij heeft toen buiten gegeten, wat goed uit kwam aangezien hij de kwartelkarkasjes een paar keer ging kauwen, uitspugen, toch maar weer kauwen en uitspugen, uiteindelijk at hij ze wel op.  Hoe kan ik het nu het beste aanbieden? Gewoon heel in zijn bak gooien of is het beter om ivm met gewenning hapklare stukjes te knippen?
[/quote]

Je menu ziet er prima uit. Mooie afwisseling. Prima percentages. Kwartel kun je echt zo geven. Hij zal even aan de smaak moeten wennen maar qua bot kan het echt geen kwaad. Het is echt bginnersbot. Idem voor kipkarkas en eendennrug en parelhoenkarkas en konijnkarkas. Ik zou het zo geven en niet in hapklare stukken knippen. En als je dat echt te eng vindt, kun je alle wat hardere botjes van het karkas inknippen met een stevige schaar.
Door Lycan
#2760993
Dank je Lizzy, hele geruststelling dat het menu er goed uit ziet!
Hij heeft gisteren kipkarkas gegeten, ik heb ze niet kleiner geknipt ofzo, hij kauwde er verrassen goed op en hij vond het heerlijk!!
Hij is nog wel 10x in zn bak gaan kijken of het echt wel op was allemaal.
#2803869
Lycan geniet echt van zijn BARF maaltijden!! Hij vind het heerlijk!

Nu heb ik dus besloten om meer BARF te gaan geven. Ondertussen krijgt hij ook meer dan 1200 gram per dag te eten want hij bleef echt heel erg mager. Lycan krijgt verdeeld over twee maaltijden nu 1400 tot 1600 gram per dag. Omdat hij zo lekker groot is en ik het 's ochtends niet handig vind om botten te voeren doen we het nu op de volgende manier:

ochtend:
- 500 gr KVV degomeat
- 70 gr Pens
- 70 gr groentemix
- 50 gr Orgaan

avond:
- 315 gr. vleesbot
- 175 gr. spiervlees
- 70 gr. pens
- 70 gr orgaan
- 70 gr. groentemix
- 70 tot 100 gr. vis

Ik ben dan van de volgende percentages uit gegaan bij een gewicht van 70 KG:

45% Rauw Vleesbot          630 Gr. Per dag              315 gr. per avond
25% Spiervlees                  350 Gr. Per dag              175 gr. per avond
10% Orgaanvlees              140 Gr. Per dag                70 gr. per avond
10% Pens                          140 Gr. Per dag                70 gr. per avond         
10% Groenten                  140 Gr. Per dag                70 gr. per avond     

Omdat in de KVV geen pens zit voer ik dat ook bij de KVV bij en krijgt hij dus 140 gr. per dag. Orgaan zit wel wat in de KVV maar niet genoeg dus voer ik dat ook wat extra bij de KVV.

We zijn met bovenstaande verdeling van eten begonnen met 2 keer per week een avond BARF en de rest fulltime KVV, nu was ik al naar 3 tot 4 avonden gegaan.  Maar hij geniet echt van die avondmaaltijden dus vanaf eind deze maand krijgt hij gewoon elke avond een BARF maaltijd.

Dan heb ik de volgende variaties op de onderdelen:
KVV: Kip, Konijn, Haas, Parelhoen, Paard, Hert, Eend, Rund, Makreel/Kipmix, Kalkoen/Zalm mix, Geit en Lam

Vleesbot: Kip, Parelhoen, Kwartel, Eend en Konijn

Spiervlees: Wilde gans, Lamavlees, Hazenvlees, Paardensuccade

Orgaan: konijnorgaanmix (DM) en Orgaanmix (ook DM en bevat 25% konijnenniertjes, 25 % eendenlevertjes, 25 % kippenmaagjes, 25 % runderhart)

Groentenmix: maak ik zelf van wat er op dat moment makkelijk te krijgen is voor een leuke prijs

Vis: Capelin en Sprot (volgende bestelling ook zalmlijven)

Zit er voldoende variatie in zijn menu op deze manier?

De konijn gaat er trouwens af want dat weigert hij te eten, zowel in KVV als ongemalen vorm. De konijnorgaan eet hij dan weer wel dus die blijft er wel in. Wat spiervlees betreft bestel ik volgende keer meer dan nu dus dat worden denk ik dan gewoon 6 verschillende smaken.
Alleen vleesbot ben ik niet zeker van, konijn wil hij echt niet, parelhoen ook niet echt. Nu zag ik ook kalfsvlees met bot staan, kan ik dat ook geven? Anders blijven alleen Eend, Kip en Kwartel als vleesbot over.

Ik ben benieuwd of ik het zo allemaal goed doe en naar jullie ideeën over deze manier van voeren.
#2804786
Lycan schreef: Lycan geniet echt van zijn BARF maaltijden!! Hij vind het heerlijk!

Nu heb ik dus besloten om meer BARF te gaan geven. Ondertussen krijgt hij ook meer dan 1200 gram per dag te eten want hij bleef echt heel erg mager. Lycan krijgt verdeeld over twee maaltijden nu 1400 tot 1600 gram per dag. Omdat hij zo lekker groot is en ik het 's ochtends niet handig vind om botten te voeren doen we het nu op de volgende manier:

ochtend:
- 500 gr KVV degomeat
- 70 gr Pens
- 70 gr groentemix
- 50 gr Orgaan

avond:
- 315 gr. vleesbot
- 175 gr. spiervlees
- 70 gr. pens
- 70 gr orgaan
- 70 gr. groentemix
- 70 tot 100 gr. vis

Ik ben dan van de volgende percentages uit gegaan bij een gewicht van 70 KG:

45% Rauw Vleesbot          630 Gr. Per dag              315 gr. per avond
25% Spiervlees                  350 Gr. Per dag              175 gr. per avond
10% Orgaanvlees              140 Gr. Per dag                70 gr. per avond
10% Pens                          140 Gr. Per dag                70 gr. per avond         
10% Groenten                  140 Gr. Per dag                70 gr. per avond     
Hoeveel % vis geef je? 10%? Afhankelijk van de vissoorten die je geeft, vind ik 10% teveel.
Omdat in de KVV geen pens zit voer ik dat ook bij de KVV bij en krijgt hij dus 140 gr. per dag. Orgaan zit wel wat in de KVV maar niet genoeg dus voer ik dat ook wat extra bij de KVV.

We zijn met bovenstaande verdeling van eten begonnen met 2 keer per week een avond BARF en de rest fulltime KVV, nu was ik al naar 3 tot 4 avonden gegaan.  Maar hij geniet echt van die avondmaaltijden dus vanaf eind deze maand krijgt hij gewoon elke avond een BARF maaltijd.

Dan heb ik de volgende variaties op de onderdelen:
KVV: Kip, Konijn, Haas, Parelhoen, Paard, Hert, Eend, Rund, Makreel/Kipmix, Kalkoen/Zalm mix, Geit en Lam

Vleesbot: Kip, Parelhoen, Kwartel, Eend en Konijn

Spiervlees: Wilde gans, Lamavlees, Hazenvlees, Paardensuccade

Orgaan: konijnorgaanmix (DM) en Orgaanmix (ook DM en bevat 25% konijnenniertjes, 25 % eendenlevertjes, 25 % kippenmaagjes, 25 % runderhart)

Groentenmix: maak ik zelf van wat er op dat moment makkelijk te krijgen is voor een leuke prijs

Vis: Capelin en Sprot (volgende bestelling ook zalmlijven)

Zit er voldoende variatie in zijn menu op deze manier?

De konijn gaat er trouwens af want dat weigert hij te eten, zowel in KVV als ongemalen vorm. De konijnorgaan eet hij dan weer wel dus die blijft er wel in. Wat spiervlees betreft bestel ik volgende keer meer dan nu dus dat worden denk ik dan gewoon 6 verschillende smaken.
Alleen vleesbot ben ik niet zeker van, konijn wil hij echt niet, parelhoen ook niet echt. Nu zag ik ook kalfsvlees met bot staan, kan ik dat ook geven? Anders blijven alleen Eend, Kip en Kwartel als vleesbot over.

Ik ben benieuwd of ik het zo allemaal goed doe en naar jullie ideeën over deze manier van voeren.
Er zit absoluut ruim voldoende variatie in je menu! Vijf diersoorten of meer is goed, daar zit jij ruim boven.

Ziet er goed uit hoor!

Kalfsvlees met bot vind ik te hard. Heb je al fazant geprobeerd? Hier vinden ze dat heerlijk!
#2804863
[quote="Lizzy"]
Hoeveel % vis geef je? 10%? Afhankelijk van de vissoorten die je geeft, vind ik 10% teveel.

Ik geef geen 10% aan vis, eerder 5%.
Maar welke vissoorten zou ik dan nog meer kunnen geven, want hij eet het wel graag?


Er zit absoluut ruim voldoende variatie in je menu! Vijf diersoorten of meer is goed, daar zit jij ruim boven.

Ziet er goed uit hoor!

Kalfsvlees met bot vind ik te hard. Heb je al fazant geprobeerd? Hier vinden ze dat heerlijk!

Fazant heb ik nog niet geprobeerd omdat hij de KVV ervan niet echt lekker vond, zou dat met karkas anders zijn?
[/quote]
#2804869
[quote="Nugget"]
Kalfsvlees met bot is idd. te hard.

Heb je de reenek van Degomeat al eens geprobeerd, prachtig dikbevleesd 'werk"bot.
Fazant is hier ook een groot succes, maar mijn Dobermann doet een moord voor de doorgezaagde lamskop!
[/quote]

De reenek nog niet geprobeerd, maar is dat niet te hard dan?

Ik ga bij de volgende bestelling in elk geval de fazant toch proberen dan, als het bij zowel jou als Lizzy goed gegeten wordt.
Die lamskop  gaat mij echt te ver  :-[ Lamsribben zag ik ook staan, zou ik die ook kunnen proberen?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door