Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bahatiboerboels
#2760683
Mijn boerboel reu eet qua rauw vleesbot alleen maar kipkarkassen.


al het andere wat ik hem aanbied zoals: kippennekken en eendennekken  lust hij niet.
dacht eerst dan krijgt hij niets anders,dan gaat hij het wel eten maar hij eet het echt niet.

Dit is dus niet erg gevarieerd en ik vraag me af of dit wel goed is? >:(

graag reactie
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2760684
Kipkarkas eet hij, maar kippennek niet?  ???
En wat als je nu een stuk karkas en een paar nekjes tegelijk in zijn bak legt?

Geef je ook iets anders?  Parelhoenkarkas? Konijnkarkas? ...
Door bahatiboerboels
#2760685
ik kan er van alles bij leggen maar de nekken eet hij niet.
van eend had ik dat wel verwacht, want daar is hij helemaal niet zo gek op.

hij eet sinds deze week wel wat parelhoen karkas,maar echt gevarieerd is het dan nog niet.
Door Martine-Tom
#2760689
En hoe voer je, geef je hem veel kans om te eten of haal je het snel weer weg?
Eet hij 1 keer of vaker per dag?
Hoe oud is ie en is ie geholpen (mss een loops teefje in de buurt?)?
Door bahatiboerboels
#2760774
ik voer hem s'ochtends en s'avonds. haal het nooit gelijk weg maar het blijft dan toch staan.
na verloop van tijd haal ik het wel weg.
hij is niet geholpen en ja er is een teef in huis.

maar het maakt niet uit of ze loops is of niet hoor, hij is over het algemeen al niet zo'n makkelijke eter.

hij staat vaak eerst te ruiken en als dat gebeurd dan weet ik het al, dan lust hij het weer niet :(
Door Martine-Tom
#2760779
Ik zou denk ik minder voeren en maar 1 keer per dag, niet gelijk eten is weghalen en pas de volgende dag weer aanbieden...
Gebruikersavatar
Door nova
#2761087
Martine-Tom schreef: Ik zou denk ik minder voeren en maar 1 keer per dag, niet gelijk eten is weghalen en pas de volgende dag weer aanbieden...
dat dus ja
Door Lizzy
#2761242
Ik weet niet hoe oud hij is maar als hij volwassen is, zou ik hem beslist (net als mijn voorgangers) op 1 keer per dag voeren zetten. En niet eten? Direct weghalen. Dat zal hem leren. Dat geldt dus ook voor zijn karkassen. Ik zou parelhoen erbij geven en bijv. ook konijnkarkas. Maar ik zou ook eend geven. En niet eten? Weghalen en pas weer de volgende maaltijd opnieuw aanbieden (dus de volgende dag).
Door Lizzy
#2761243
Op zich gaat hij van alleen kipkarkas overigens niet dood, als je voor de rest maar goed afwisselt (geef dan niet ook nog eens orgaan en spiervlees van kip). Maar sec gezien denk ik dat het wel eens een kwestie van aangeleerde mutsen kan zijn en daar zou ik toch eerst korte metten mee maken.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2761248
Ik weet niet of je wilde of tamme eend hebt geprobeerd ?
Hier eten ze nl absoluut geen wilde eend, maar tamme eend staat hier met stip op nummer 2 van favoriete karkassen  :D
Gebruikersavatar
Door mightywil
#2761264
Mijn Duitse Dog wil ook nog wel eens mutsen met karkas.
Als hij het echt niet heel wil eten knip ik het in stukjes, roer het goed door de rest van zijn eten en dan gaat het er wel vlot in.
Wilde eend lusten ze hier ook niet  :puke: gans weer wel. ;D
Door Lizzy
#2761266
Monique77 schreef: Ik weet niet of je wilde of tamme eend hebt geprobeerd ?
Hier eten ze nl absoluut geen wilde eend, maar tamme eend staat hier met stip op nummer 2 van favoriete karkassen  :D
Nou, daar heb je zeker een punt, hier moeten ze echt geen wilde eendennekken! Ze gaan nog liever gewoon dood!
Door bahatiboerboels
#2761307
mijn reu is dus 2 en een half. ik weet niet of het tamme of wilde eend is eigenlijk.

ik kan idd 1 x per dag gaan voeren ,maar geef ik het dan s'avonds of s'ochtends?
na het avond eten weten ze dat het voor hun etenstijd is en dan  vragen ze er ook echt om, maar dat geld eigenlijk ook voor s'ochtends :)

ik heb dat wel geprobeerd om het weg te halen tot de volgende dag , maar dan eet hij het ook niet. dus het is gewoon mutsen want hij heeft het vorig jaar wel gewoon gegeten.alleen eendennekken heeft hij nooit gegeten,net als kvv eend of hert.

hij krijgt nu geen kvv meer.
Door bahatiboerboels
#2761308
Lizzy schreef: Nou, daar heb je zeker een punt, hier moeten ze echt geen wilde eendennekken! Ze gaan nog liever gewoon dood!


dus dan geef je geen wilde eendennekken meer?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door