Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nurja
#2753119
Hallo iedereen, even voorstellen, ben Nuria, kom uit België en ben trotse eigenaresse van een Chinees naakthondreutje van 5 en sinds 2 weken van een cane corsoteefje van 5 maanden ( had net mijn mastinoreu van 1,5 verloren aan maagperforatie) nu mijn probleem...
Xena kreeg bij de kweker pro plan brokken en kipkarkassen, rauw dus. Ik was mij al enkele weken aant verdiepen in KVV omdat ik wou overstappen toen Beau nog leefde. Echter véél had ik er nog niet van begrepen maar omdat Xena haar brokken bij mij niet at, ben ik voor haar bij de dierenwinkel duck gaan halen. Dat at ze maar hoe meer ik las hoe meer ik er achter kwam dat graan toch niet zo'n goed idee is en ben ik carnivoer gaan geven. Nu heeft ze dat 2 dagen gegeten en daar waren niet echt problemen rond, enkel zwarte stinkende ontlasting waarvan 1ste deel stevig en 2de deel platter. Ook had ik gelezen dat je onderling merken moet wisselen om zo compleet mogelijk te voeren dus gaf ik vandaag kiezebrink konijn. Daar trok ze eerst haar neus voor op maar na een uur ( en grote honger?) heeft ze de helft ong 300gr opgegeten. Ze eet steeds heel rustig en kauwt vrij goed heb ik de indruk maar toch kwam het er na een half uur allemaal weer uit. Ga ik te snel? Of doe ik wat verkeerd? Kan iemand zijn mening geven aub? Ben nogal rap in paniek na voorval met Beau... Alvast bedankt, groeten
Laatst gewijzigd door Nurja op za 31 aug 2013, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M.P
#2753161
amai , brokken met kipkarkassen , dat is nog al een fokker met verstand , foei , maar ja dat doet er nu niet toe
laat uw hond eens tot rust komen , begin eens met een merk en 1 diersoort en geef hem 4 x per dag eten ,binnen een 2 tal weken naar 3 keer per dag en binnen een paar maanden ga je naar 2 x toe en als hij bijna een jaar is naar 1 keer als je dat kunt.
doe er na een weekje een smaakje bij enzoverder , heb geduld , af en toe wat diarree is niet erg , zal wel over gaan.
dus geen brok en barf combineren.
welke merken heb je ter beschikking?
Door Nurja
#2753260
Ik heb carnivoer en had van elke smaak 2 doosjes omdat dat voor haar ongeveer de hoeveelheid per dag was en had 1 rol van de haaksbarf omdat die smaak er niet was (niet voorradig?) van carnivoer. En ook omdat ik dacht dat ik van merk moest wisselen onderling om compleet te voeren. Heb zonet gevoerd en terug de vismix van gisteren en dat heeft ze zonder problemen opgegeten en zonder neus te trekken. Misschien lust ze konijn niet? Mijn Chinees eet het ook niet... En in haar spuug zat een stuk bot van ong 2cm doorsnee, misschien lag dat op haar maag? Ik kan nu niet meer aan iets anders komen vóór maandag dus moet morgen eend proberen... Is dat werkelijk erg? Wil niet dat ze tekorten oploopt... Nog 1 vraagje; moet ik per dág groentenmix toevoegen bij carnibest? Dat stuk begrijp ik ook niet zo goed... Dank voor de hulp...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door