Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Eef+Stippels
#273753
Het viel me ineens op dat waffie kalig is geworden op zijn snuit en rond zijn ogen... Zou dat door de AHV kunnen komen? Of zou het komen doordat hij net is geopereerd ofzo? ik had al eerder gezien dat ie kalige oortjes kreeg, maar ik dacht dat dat kwam omdat jiffie er steeds zo hard in bijt en hij daardoor nog wel eens wondjes op zijn oren heeft.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#273793
Wel toevallig, mijn hond is de laatste tijd ook heel kaal rond zijn ogen en neus, maar ik had de link met het eten niet gelegd. Ik barf, maar het lijkt me sterk dat het daar van komt.
Door Eef+Stippels
#273827
[quote="Laura2004"]
Wel toevallig, mijn hond is de laatste tijd ook heel kaal rond zijn ogen en neus, maar ik had de link met het eten niet gelegd. Ik barf, maar het lijkt me sterk dat het daar van komt.
[/quote]

Ik dacht dat het misschien door het voer zou komen omdat het sinds kort zo is, en eerder heb ik dat nog nooit gezien. Ik voer ook nog niet zo lang ahv, dus dat kwam direct in me op. Misschien komt het ergens anders door... Ik heb alleen geen idee waardoor dan. Misschien door het weer, omdat jouw hond er ook last van heeft...
Door Maaike_L
#273851
Ik voer al langere tijd AHv en toevallig zat ik van de week Juta's oogjes ook te bestuderen omdat het er anders uitzag. Het leek mij ook wat kaler ineens. Maar Juta is twee weken terug gesteriliseerd, dus of het het voer is, narcose, het weer, etc.. Ik heb geen idee. Wel herkenning dus. ;)
Door Eef+Stippels
#273867
[quote="Maaike_L"]
Ik voer al langere tijd AHv en toevallig zat ik van de week Juta's oogjes ook te bestuderen omdat het er anders uitzag. Het leek mij ook wat kaler ineens. Maar Juta is twee weken terug gesteriliseerd, dus of het het voer is, narcose, het weer, etc.. Ik heb geen idee. Wel herkenning dus. ;)
[/quote]

herkenning alom ;) Het kan natuurlijk de narcose zijn geweest, dat is niet zo gezond en hebben onze honden allebei gehad... Of het weer... tja ....
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op do 03 mar 2005, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door diana
#274048
het klinkt misschien heel tegenstrijdig , maar in de zomer zitten mijn honden beter in hun vacht dan in de winter
ik denk dat het te maken heeft met de droge lucht van de verwarming .
want ik voer al jaren kvv
Door Eef+Stippels
#274254
[quote="diana"]
het klinkt misschien heel tegenstrijdig , maar in de zomer zitten mijn honden beter in hun vacht dan in de winter
ik denk dat het te maken heeft met de droge lucht van de verwarming .
want ik voer al jaren kvv

[/quote]

Ja maar jij voert toch carnibest? Wij voeren ahv... Ik dacht dat het heel misschien door het merk zou komen, niet door kvv in het algemeen hoor. Maar door de droge lucht zou natuurlijk kunnen. Zal ik het dan maar zo laten? Verder niets mee doen?
Door Laura2004
#274681
Ik denk trouwens dat die kale plekken echt door de centrale verwarming komen en ik heb nog vloerverwarming ook. Ze gaan natuurlijk meerdere keren van de warmte de kou in en andersom dat kan niet goed zijn voor de vacht.
Door Eef+Stippels
#274697
[quote="Laura2004"]
Ze gaan natuurlijk meerdere keren van de warmte de kou in en andersom dat kan niet goed zijn voor de vacht.
[/quote]

Dat is waar, en nu heb ik het helemaal warm gestookt hier in huis, omdat dat voor wandors genezing goed schijnt te zijn.. Hij moest warm blijven. Normaal heb ik het overdag 18C en nu dus 20C en de vorige dagen zelfs 21C! Is wel een groot verschil met buiten.
Door Laura2004
#274700
Ja, min 20 graden verschil op het moment en 's avonds nog meer. Hier is het ook 20 graden, omdat ik het koud heb (begin volgens mij een griepje te krijgen >:()
Door Eef+Stippels
#274702
[quote="Laura2004"] (begin volgens mij een griepje te krijgen >:()
[/quote]

Dat is minder :-\ Eet je wel genoeg vitamientjes? ;) Kruip anders lekker vroeg onder de wol (als dat kan), dat scheelt ook altijd wel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door