Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2729324
Volgens de da heeft Zack een pollenallergie. Had het idee dat het wat beter ging met zijn jeuk, maar nu weer aan t krabben. Vaak bij zijn oren. Gekeken zien er schoon uit en ruiken niet, dat is weleens anders geweest. Laatst een paar vlooien gespot dus toch maar even alles met een spray gedaan en ze hebben pas nog een pipetje gehad. Hij krijgt nog steeds puur jeuk. Wel het idee dat ze beiden iedere keer aan t ruien zijn. Kan het niet voergerelateerd zijn? Geef sinds een half jaar lotgering, heb nu ook de enkelvoudige varianten van degomeat en darf. Geen bulten, vlekken. Alleen dus veel krabben. Tiesto zit allen slecht in het vacht, maar dat heeft hij altijd wel een beetje ivm zijn auto immuunziekte.
#2729337
Het kan allemaal.

Maar hoe komt jouw DA hierbij, heeft hij een allergie-test gedaan?

Vaak zie je bij pollen gerelateerde jeuk dat de buik, oksels, liezen ook aangedaan zijn. En daar wil Puur Pollen echt wonderen kunnen doen alleen ben je daar voor dit seizoen te laat mee.

Als het seizoensgerelateerd is, kan het ook komen door het zwemmen. Ik weet niet of hij veel zwemt? Heeeeeeeeeeeeeeel goed afspoelen en daarna heeeeeeeeeeeeeel goed afdrogen kan daarbij helpen. En ik vind Vacht Kruiden van de Groene Os vaak ook erg goed helpen bij seizoensgerelateerde problemen (voorjaar/zomer/najaar).

Maar ja, het kan ook de voeding zijn. Ik zou zeggen "ga een tijdje zelfs samenstellen", dan weet je het meteen.

Je weet dat vlooiengif juist heel vaak jeuk geeft?
#2729375
Nee, de da heeft geen allergietest gedaan..wist het zo te vertellen. Vond het al vreemd aangezien Zack idd geen uitslag of iets heeft..Laat ze momenteel niet zwemmen aangezien er hier alleen stilstaand water is, dus blauwalg enz. Tja, hij wil ook nog weleens brokkenpoep eten en dan voer je graanvrij :-\
misschien dat als de vriezer leeg is, maar idd een poosje zelf moet gaan samenstellen om te zien of dat de reden is. Ze krijgen op zich vrij weinig kip en rund en wel regelmatig paard, geit, kalkoen enz want meestal is het rund of de kip de boosdoener toch? Lotgering is uit de handel bij mijn verkooppunt dus dat valt straks sowieso af. Zou ook liever wat duurdere merken willen geven, maar is helaas financieel niet haalbaar..en zelf samenstellen ook wel eng.
#2732139
'Vrij weinig kip' kan nog steeds een enorme reactie geven, áls het in het voer zit. Dan moet je gaan voor 'absoluut helemaal geen kip'. Maarja, in principe kunnen alle diersoorten een reactie geven, dat valt zo niet te zeggen. Met zelf samenstellen zou je al een hoop meer te weten kunnen komen en is betaalbaarder dan kvv...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door