Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door DimmChaya
#27293
Husky van 3 jaar heeft 3 jaar greenheart premiums voer gegeten aangevuld met rundvlees en een schepje vitaminen mineralen ??? eet nu 2 maanden versvoer zonder brokken rund kip lam etc sind 2 weken krijgt hij dagelijks een schepje mineralen en vitaminen ongeveer dezelfde tijd werd de jeuk erger en likte hij totdat er kale plekken ontstonden, hij heeft dus veel jeuk onder zijn oksels en buik, toen we hem kregen had hij een rode buik en rode liezen dit is wel al weggetrokken Ik heb al contact gehad met Paul over deze klachten en ben begonnen met borage olie en alleen rundvlees te geven.oja dagelijks krijgt hij dus ook fytomix net zoals de rest van de husky's die overigens geen van dit soort klachten hebben, zouden het de extra vitaminen en mineralen kunnen zijn deze krijgen ze inplaats van de groentenpapjes deze vitaminen en mineralen zijn speciaal samengesteld voor de behoefte van husky's die vlees krijgen heeft iemand nog ideeen ::) Ontgifting??
Laatst gewijzigd door DimmChaya op ma 01 dec 2003, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#27297
het eerst waar ik aan dacht was de extra toevoegingen(minerale,vitamines), ik denk dat je mischin een tijdje even zonder moet proberen.
aangezien dat het een preparaat is mischien zit er iets in wat je hond niet tegen kan.
Door DimmChaya
#27305
Ik zit zelf ook sterk aan de toevoeging te denken al kreeg hij dit ook bij zijn vorige eigenaar alleen dan in combinatie met brokken en rundvlees en dan een schepje. Ik geef voornamelijk de toevoeging voor kalk aangezien bv als ik rundvlees geef zonder bot. vroeger kregen mijn honden nooit extra vitaminen en mineralen ??? en gaf ik ze ook wel eens een dagje rund zonder bot wel met een groentenpapje natuurlijk
Door qyan
#27320
misschien ligt het aan de lam en kip ??? dat is zo te lezen het enige vlees wat je nieuw geeft, want rund gaf je al. of lees ik het verkeerd?
Door ine
#27329
Geef je kompleet versvlees, of Barf je?
Bij het eerste, zou ik zeker alle extra niet geven!
Als je Barft, schrijf dan eens je menu op!!
Op die manier weten we iets meer!
Door DimmChaya
#27330
Er is nooit een huidkrabsel gedaan hiermee dit wil ik als laatste optie houden, de husky at in de eerste drie jaar geen kip sinds de twee maanden dat hij bij mij is heeft hij al wat kippennekken verslonden zonder probleem om uit te sluiten dat het aan de kip zou kunnen liggen krijgt hij rund en alleen maar rund voorlopig. Ik voeg dus het schepje mineralen toe omdat hij dan geen bot eet de mineralen (schepje) bestaat voornaamelijk uit calcium Ik kan het schepje weglaten alleen moet ik dan een grootte hoeveelheid bot gaan voeren om de calcium te compenseren :-\
Door jeanne
#27333
Waarom als laatste optie?
Freule had ook regelmatig een rode buik en rode oksels en liezen. Bleken dus wel mooi huidgisten en schimmel te zijn! Zo'n onderzoek stelt niet veel voor hoor, de da neemt een afkrabseltje en bekijkt dit onder de microscoop. Maar het was wel pas de derde da die op het idee kwam om een afkrabseltje te nemen >:(
Het is maar een tip.
Door DimmChaya
#27335
die rode buik had hij heel erg toen hij bij ons kwam zijn buik is nu weer gewoon alleen die JEUk ???

Menu husky's

dag 1 kippenvleugels ongeveer 500 gram plus fytomix en reuzel (rund)

dag 2 kippennekken/heupen plus fytomix plus vet

dag 3 rund met BV lever/hart/nieren fytomix plus vet

dag 4 rund met kip en fytomix/ groentenpapje

dit herhaald zich de rest van de week afgewisseld met bijvoorbeeld sardientjes makreel spiervlees

de dagen dat ik rund geef zonder bot (smuldier) krijgen ze een schepje Mineralen/Kalk

verder krijgen ze visolie borage olie en vitamine C
Door Jolly
#27339
klinkt misschein raar(ben blond van origine), maar als hij al een rode buik had toen hij bij jullie kwam en nu ook last heeft van jeuk krijgt/kreeg.
Misschien een plant/boom in de tuin omgeving met allergische reactie, of mischien toch een vlo die hem bijt/gebeten heeft en dat hij daar allergisch voor is.

Ik doe ook maar een gooi.
laat je ff horen hoe het verder gaat?
Laatst gewijzigd door Jolly op ma 01 dec 2003, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door DimmChaya
#27344
fijn dat je meedenkt heb ook al gedacht aan allergie buiten allergie van het eten dus ook aan anderen dingen zoals zijn deken waar hij op ligt etc heb nog niets kunnen vinden wat daar op wijst rode buik en liezen heeft te maken met eiwitten verkeerde balans etc misschien zoek ik wel te ver en is het toch ontgifting en heeft hij daarom zo'n jeuk ::) Ik ga deze week in ieder geval het schepje achterwegen laten voorheen kregen de rest nooit extra vitaminen behalve vit c dan en nooit problemen ook heb ik ze nooit calcium gegeven als ze een dagje geen bot kregen :-*
Door Lizzy
#27398
Zou het misschien nog een idee zijn om eerst eens een weekje of 8 een eliminatie-dieet te doen? Ik zit bijv. te denken aan Carnibest Eend & Rijst. Eend is vast een eiwit wat jouw Husky nog nooit eerder gegeten heeft. Ik zou dat met niets, behalve Borage olie, aanvullen. Geen mineralen/vitaminen mix. Stel dat de hond na 8 weken nergens last meer van heeft, dan weet je tenminste 1 ding: het ligt aan het voer.

Idee of niet? Paul?

Groetjes, Lizzy
Door Paul_Barte
#27403
Was eigenlijk ook een beetje mijn voorstel aan Sander. Het KAN aan het voer liggen maar het kan ook zijn wat van buitenaf komt.

Weekje of 6 'iets anders' voeren (geit, eend, wild etc.) en kijken wat het effect is.

Zou inderdaad ook stoppen met alle 'aanvullingen' en alleen de borage geven als supplement.
Door DimmChaya
#27414
;)fijn al de goede ideeen had min of meer met paul afgesproken 1 soort eiwitbron te gebruiken ik had in eerste instantie gekozen om kip uit te sluiten aangezien hij dit bij zijn vorige eigenaar niet kreeg hij kreeg daar wel elke dag rundvlees (?vers) met een hanje brokken en vervolgens nog een schepje supplementen. ik laat de supplementen achterwegen al mijn honden hebben eigenlijk nooit extra supplementen en hebben eigenlijk ook nooit ergens last van ik las dat vit a ook deel uitmaakt van de supplementen kan dit niet tot huidklachten leiden, Lizzy goed idee om eend te geven heeft hij zeker nog nooit gehad :) Ik vindt carnibest een geweldig voer en ken ook wel genoeg mensen die dit geven alleeen maak zelf graag mijn voer zo kan ik per hond het menu aanpassen de ene is de andere niet en zeker als je er 4 hebt verschilt het eetgedrag wel eens per hond ik ga uitsluitend 1 eiwitbron geven en geen supplementen ::) ook ga ik kijken of het geen luizen zijn dit zou natuurlijk ook kunnen alleen heeft de rest er dan geen last van Ik hoorde van Arno Roos dat het Vaak voorkwam de laatste tijd!? Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen met henk de husky
iedereen bedankt voor het meedanken ook namens henk Gr Sander ;D ;D
Laatst gewijzigd door DimmChaya op ma 01 dec 2003, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#27425
Sander..geduld is een schone zaak ;)

Jij lost het wel op daar ben ik zeker van (Henk gaat straks als een speer zonder jeuk ;) )

Hoor het verloop wel via jou of één van je kennissen.

Grtz
Paul
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door