Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door san :)
#2726585
hoi

ik zag vanochtend in de ontlasting van mijn hondje stukjes bot. heeft hij wel vaker maar dan netjes verpakt ik een keuteltje en wat je alleen ziet normaal als ik de ontlasting controleer.

nu kwam er los met de keuteltjes wat stukjes bot mee, waaronder best een groot stukje (1-1,5 cm lang) en best scherp. vermoedelijk van de parelhoen (gisteren) of van de lam kvv van versvoer (eergisteren en wa een grofgemalen mix)

als het ingepakt zit kan het weinig kwaad lijkt me maar dit was best scherp.
is er evt iets waarmee ik nog de ph van zn maag wat zou kunnen verbeteren? 
Door Lizzy
#2726625
Hier hebben ze dat ook wel eens hoor. Niet iets om je zorgen over te maken. Het was kennelijk een stukje bot dat niet goed verteerd kon worden. De pH waarde van de maag kan niet verbeterd worden. Je kunt het spijsverteringssysteem wel een oppeppertje geven met probiotica.
Door san :)
#2726814
hij eet al zes jaar vers en ong vier jaar barf. ben met hem afgelopen winter aan het klooien geweest met zijn darmen. deze zijn weer aan het herstellen mbv ondersteunende homeopatische spullen voorgeschreven door Erwin. hij heeft een aantal weken even daarom KVV gegetenvan CB maar dit beviel helemaal niet en hij zit dus twee maanden weer op BARF. alleen die losse botjes zagen er idd vervelend uit nu.

hij krijgt regelmatig nog probiotica(phytonics), ga het weer opschroeven de dosis! wie weet!
Door Anne in Zweden
#2726834
Mijn boxerwijffie gaat slechter verteren als er stress is - kan ook leuke stress zijn hoor, zoals toen we op reis waren met de camper en we bijna iedere dag in een nieuwe omgeving waren, met nieuwe geurtjes en zo. Toen poepte zij ook flinke splinters uit. Na de vakantie, of als we ergens een paar dagen langer verbleven, was alles weer normaal. Dus misschien is er iets opwindends in het leven van je hond momenteel waardoor hij slechter verteert? Of ondervindt hij veel stress van de warmte misschien?
Door san :)
#2726848
hij doet juist weinig, trainingen heeft hij idd dag later dunne kak.  nu hebben we juist zomerstop. meneer is juist even in retraite :)

denk dat er in het versvoer wat stevig bot zat wat hij idd nog niet niet kon verteren
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door