Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door miekjevdv
#2714401
Hallo,

Zoals sommige in mijn andere topic al zullen gelezen hebben. Heb ik een hond van 12,5 jaar die nierproblemen heeft.
Hij heeft altijd brokken gegeten en krijgt nu de Royal Canin renal.

Maar omdat ik hier vooral lees dat KVV veel beter is voor nierpatiënten dan brokken zou ik heel graag overstappen op KVV.

Maar ik ben een complete leek op dit gebied.

Waar moet ik op letten als ik KVV koop voor honden met nierproblemen.
Zijn er merken die jullie kunnen aanraden die ook varianten hebben voor nierpatiënten?
Ik heb bv. bandit gevonden. Die hebben een variant voor nierpatiënten, maar is het dan niet te eenzijdig om altijd dezelfde variant te geven?
Ook heb ik alaska hondenvoeding gevonden. Dit sprak mij ook wel aan, omdat er veel varianten in zijn, maar ik weet niet of het voor nierpatiënten zo een goed merk is?
Duck therapie is er ook, maar dit lust mijn hond niet.

En is er iemand die weet waar ik die in België kan kopen, regio Waasland.
Heb wel al verschillende webshops in België gevonden maar die leveren alleen als ik 50kg of meer neem. En ik denk niet dat mijn ouders het zien zitten als ik de diepvries vol ga steken met enkel hondenvoeding.
Of webshops uit Nederland die verzenden naar België?

Alvast bedankt.
Door miekjevdv
#2715444
Is er hier iemand die ervaring heeft met de Alaska dogfood of Carnibest soorten voor een hond met nierproblemen?
Of met Haaks Barf?

Is er iemand die zijn ervaringen met mij wil delen?
Door M.P
#2715468
als je hond meer dan 12 jaar is en altijd op brokken heeft gestaan , dan maakt het in mijn ogen niet uit welk merk dat je hem gaat geven ,  als je dan toch iets goed wil geven zou ik zeggen haaks barf of bandit zo als je schrijft , doe dat rustig aan .... bandit heeft inderdaad een goed nierdieet , en je moet geen schrik hebben als je alleen dat geeft , is meer dan goed genoeg voor jou hond ....
ik weet niet wie er in belgie bandit verdeeld aan jou kant , mail eens op bandit en vraag naar de verdeelpunten , ze helpen u graag verder...
Door de redder
#2716157
Ik weet niet of het waar is maar ik heb vandaag een tekst gelezen dat royal canin een nieuw procedé heeft om brokken te maken. Het zal bestaan uit 99% kippenveren met kunstmatige stoffen. My gosh...als dat waar is.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2716164
[quote="de redder"]
Ik weet niet of het waar is maar ik heb vandaag een tekst gelezen dat royal canin een nieuw procedé heeft om brokken te maken. Het zal bestaan uit 99% kippenveren met kunstmatige stoffen. My gosh...als dat waar is.
[/quote]

Weet niet wat dit toevoegt? Topicstarter geeft aan te willen beginnen met KVV en vraagt hiervoor advies  ::)

Ik ben indertijd begonnen met Alaska en dit beviel mij prima. Later ben ik me meer gaan inlezen en meerdere merken gaan voeren. Ik heb heel veel gehad aan de website www.voerwijzer.com

Volgens mij heeft Bandit een speciaal nierdieet, dit is wel heel duur. Bij mijn afhaalpunt was het alleen in grote hoeveelheden te bestellen omdat zij het niet verkocht kregen en dan in één keer een hele doos wilden verkopen.
Door miekjevdv
#2742853
Hallo iedereen.

Ondertussen staat mijn hond volledig op KVV. Dit met zeer goede hulp van Nicole.
Zij heeft mij zeer goed geholpen met het samenstellen van het menu.

Nu doet hij het zeer goed. Hij eet alle smaken die hij krijgt graag op en heeft al terug meer energie.
Ik ben zeer blij dat ik overgeschakeld ben en heb spijt dat ik dit niet eerder gedaan heb.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2742930
[quote="miekjevdv"]
Hallo iedereen.

Ondertussen staat mijn hond volledig op KVV. Dit met zeer goede hulp van Nicole.
Zij heeft mij zeer goed geholpen met het samenstellen van het menu.

Nu doet hij het zeer goed. Hij eet alle smaken die hij krijgt graag op en heeft al terug meer energie.
Ik ben zeer blij dat ik overgeschakeld ben en heb spijt dat ik dit niet eerder gedaan heb.
[/quote]

Gefeliciteerd, heerlijk, nog een hondje blij astie eten krijgt  :D :D

En eerder beginnen, ach, ik ga er altijd vanuit dat je op het moment de beste keuzes maakt met de kennis die je op dat moment hebt. Achteraf is het altijd makkelijk commentaar te hebben, maar het is tijd om lekker naar de toekomst te kijken en nog vele jaren van je hond te genieten.

ps, heeft het vlees nog iets voor de nierinsufficientie gedaan?
Door miekjevdv
#2742964
Voor de nierinsufficiëntie weet ik nog niet. Ik ga het eerst een 2 a 3 maand tijd geven. In oktober of november moet zijn bloed toch terug onderzocht worden. Want dan is het 6 maand geleden dat er de laatste keer bloed geprikt is.

Maar het valt mij wel al op dat hij meer energie heeft, op de brokken sliep hij veel meer en was hij sloom en minder alert. Nu kan hij 1 keer per dag terug een kleine wandeling maken (wat dan voor zijn spieren terug goed is) en dat lukte niet meer toen hij brokken kreeg, dan liep hij de laatste meters echt héél traag. Dus het zal in ieder geval al niet slechter zijn denk ik. Maar hij krijgt KVV van kleine dieren. (kip, eend, konijn) een beetje zalm en 1 keer lampens in de week, en 1 keer krijgt hij lam KVV. Dit aangevuld met extra portie groenten. En geen tussendoortjes meer.

Maar nu gaat hij meer KVV per dag krijgen want hij was nog vermagerd. Had hem gewogen toen ik begon met KVV en deze week heb ik hem terug gewogen en er was toch bijna 2kg af. Nu staat hij een beetje te mager.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door