Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#2713848
Vorige zomer en herfst heeft Migudu een aantal keren flinke hotspots/allergische reacties ergens op gehad.
In eerste instantie gingen we uit van rund en kipallergie, die twee heb ik uit zijn menu gehaald.
Het knapte er slechts gedeeltelijk van op. Hij had vaak jeuk, vooral als hij in de tuin in het gras zag of lag.
Toch volgehouden en geen kip/rund meer in zijn eten verwerkt.
Nu is het een zomer later en hij heeft tot nu toe 1 keer een plek gehad, door een braamstruik of i.d.
Kortom, ik ben er eigenlijk helemaal niet van overtuigd of het wel voedselallergie is bij Migudu, maar dat hij zichzelf openhaalt in zijn spel
en dat gaat irriteren etc etc.
Zouden jullie nu toch de rund en kip er uitlaten, of zouden jullie het weer gaan toevoegen? En welke van de twee zouden jullie dan als eerste kiezen?
Of...laten zoals het is?

Groetjes,
Gerda
#2713984
Tja, je komt er maar op 1 manier achter hoe het zit en dat is voorzichtig iets toevoegen. Ik zou wel eerst eentje proberen, dus b.v. Kip en als dat een tijdje goed gaat de rund erbij zodat als het fout gaat je in ieder geval weet wie de boosdoener is.

Er staat zomers natuurlijk best veel in groei en bloei waar je een allergische reactie van kan krijgen, dus an sich zou je theorie best kunnen kloppen.
#2716965
Tja, ik herken het ook wel als iets anders dan voedsel-allergie. Beren hebben nu eenmaal volgens mij overdreven last van weer- en vachtwisselingen. Dommelsch haalt standaard haar poten open door er op te bijten als ze van vacht gaat wisselen. Ik probeer haar zoveel mogelijk te helpen, maar een dikke vacht, zwemmen, warmte, broeien en verharen zijn super factoren voor jeukende plekken en hotspots.  :(
#2717045
-GerdaRoode- schreef: Vorige zomer en herfst heeft Migudu een aantal keren flinke hotspots/allergische reacties ergens op gehad.
In eerste instantie gingen we uit van rund en kipallergie, die twee heb ik uit zijn menu gehaald.
Het knapte er slechts gedeeltelijk van op. Hij had vaak jeuk, vooral als hij in de tuin in het gras zag of lag.
Toch volgehouden en geen kip/rund meer in zijn eten verwerkt.
Nu is het een zomer later en hij heeft tot nu toe 1 keer een plek gehad, door een braamstruik of i.d.
Kortom, ik ben er eigenlijk helemaal niet van overtuigd of het wel voedselallergie is bij Migudu, maar dat hij zichzelf openhaalt in zijn spel
en dat gaat irriteren etc etc.
Zouden jullie nu toch de rund en kip er uitlaten, of zouden jullie het weer gaan toevoegen? En welke van de twee zouden jullie dan als eerste kiezen?
Of...laten zoals het is?

Groetjes,
Gerda
Ik sluit me bij Angelique aan. Er is maar 1 manier om het uit te vinden. En wat je als eerste kiest: ik denk dat dit niet uitmaakt. Ik zou voor een biologische versie van beide kiezen, dat wel.

Zijn die vachtkruiden van de Groene Os niks, om hem door het voorjaar/zomer heen te helpen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door