Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2712197
Hallo allemaal,
Ik heb even een vraagje  een maand of 3 geleden ben ik begonnen mijn kat over te zetten
Ik heb veel merken geprobeerd
Begonnen met bandit wild en gewone mix
Tussendoor darf, all animal en nog wat merken gehad
Laats carnivest dit ad ze redelijk maar de laatste tijd heb ik tinlo barf dit eet ze het beste

Maar ik vind haar vacht wat dof worden en ze verhaard ook erg. Mijn vraag komt ze waarschijnlijk wat te kort? Of is dit normaal door de overschakeling van brokken naar KVV????

Tinlo is namelijk pas compleet als je meerdere dieren voert deze eet ze allemaal redelijk goed dus daar ben ik wel tevreden over ik ben veel gewisseld omdat ze de andere smaken slecht ad

Ik hoop dat jullie me willen helpen en of tips kunnen geven over wat verstandig is wat betreft vers vlees voeren het liefst KVV wil best af en toe wat voeren aan echt barf maar hier heb ik geen vriezer ruimte voor en ook geen vriend met een sterke maag.

Hebben jullie ook tips over wat ik haar zo nu en dan kan geven bijvoorbeeld muis of kuiken mijn dierenwinkel raad dit af in verband met dat er salmonella gevaar is en dergelijke

Alvast heel erg bedankt!!!
#2712490
aan het vlees kan het niet liggen(zo te lezen), ze komt niets te kort. Voordat het warm werd, hadden mijn katten ook last van verharen, en was de vacht ook dof.
Nu is het over en glanzen ze weer.
Een kuiken 2x per week is erg goed, dons voor de darmen, en een eitje is ook goed voor de huid. Muis geef ik zelf wel, ook hamsters. Hier zijn ze er dol op, en is een compleet pakketjes(vlees,bot en orgaantjes). Als je durft zou ik het zeker geven, net als vers vlees hoef je niet bang te zijn voor salmonella.
Hun maagzuur is zuur genoeg.

Het kan ook zijn dat ze nog bezig is met ontgiften. Het ene dier doet er langer over dan de andere.
#2713248
Ik weet niet of je ook vette vis voert? Dat is namelijk ook goed voor de vacht (niet meer dan 10% vis).
Maar het kan ook gewoon dat jou kat niet goed op tinlo reageert, of dat ze nog aan het ontgiften is.

En voor salmonella hoef je inderdaad niet bang te zijn, zolang je hygiënisch te werk gaat is er geen gevaar voor jou en het maagzuur van een kat kan er prima tegen.

Ikzelf geef geen muizen omdat ik dan alleen voor mijn katten een dier zou vermoorden, kuiken is afvalproduct en deel van hun van het vlees ook dus daar heb ik niet zo'n probleem mee.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door