Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door dinky89
#2707011
Onze poes Dinky wordt morgen 7 jaar en nu wil ik graag verse vis halen op de markt morgen.
Heb alleen wel eens gelezen dat het eerst bevroren moet zijn (wordt vis tegenwoordig meestal niet bevroren nadat het gevangen wordt?) voordat het gegeven kan worden.

Zijn er vissoorten bij de visboer die ik veilig kan geven?
En maakt het nog uit dat het geen ervaren barfer is? (al denk ik dat mijn vriend zegt dat hij in kleine stukjes gesneden moet worden  ;) )
Door Mevroi Kruim
#2708734
Vis is vrijwel altijd ingevroren geweest, en sowieso is zeevis iha niet riskant. Alleen als je Amerikaanse wilde zalm wilt voeren kan daar een parasiet in zitten, maar die zalm is iig ingevroren geweest.

Je kat kan in principe alle soorten vis eten, kijk wel uit met rode poon en stekels.
Hele vissen wil niet elke kat, makreelkoppen bv willen ze hier niet en als ze er al van eten gaan ze kotsen. Makreelfilet eten ze weer wel. Van sardienen vinden ze de schubben aan de grote kant dus die schraap ik altijd even.
De tradionele 'vis-voor-de-kat' is de wijting end at is een prima betaalbaar visje. Wil je vaker vis gaan voeren dan is vette vis als sardien, makreel of zalm een aanrader vanwege de zeer gezonde omega-vetzuren.

Ik zou de vis in stukken hakken maar niet klein maken en gewoon kijken wat Dinky ermee doet. Kleinsnijden kan altijd nog.

Barfplaats wordt gesponsord door