Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2705259
Beste lezer,
Sinds enkele weken/maandjes ben ik aan het BARFEN met mijn labrador en weimaraner.
Ik droog alleen NIKS.
Ik was/ben in de veronderstelling dat dit puur voor de "fun" wordt gedaan en dus niet noodzakelijk is.
Klopt deze theorie? Of moet ik alsnog als de sodemieter gaan drogen?
Bedankt voor je reactie  :)
#2705263
Klopt helemaal hoor! Mensen drogen om zelf verantwoorde beloningen en snacks te maken. Als je barf voert weet je precies wat je hond of kat binnenkrijgt en veel mensen (inclusief moi  :biggrin2:) vinden het ook fijn om te weten wat er aan snacks en beloningen naar binnen gaat. Dat is helemaal belangrijk als je dier bv een voedselallergie heeft. En het is ook gewoon leuk om te doen  :biggrin2:

Maar het is dus niet verplicht ofzo.
#2705265
@ Mevroi Kruim, hartstikke bedankt voor je snelle reactie  :)
Wellicht dat ik mezelf in de toekomst nog eens ga "inlezen" op het hele drogen-gebeuren .. maar vooralsnog houd ik het gewoon bij het 2 x per dag BARF.
Mijn honden krijgen ook eigenlijk geen snacks tussendoor.. maar wellicht als ik ooit nog ga drogen, dan kan dit zomaar veranderen :-)
#2705301
In heel veel dierenwinkels is tegenwoordig gedroogd spul te koop. Ook bij Zooplus. Dus je kan eerst eens kijken of je dat wat vindt. En dingen als gedroogde long en kip uit de winkel is prima in kleine stukjes te knippen om er beloningen van te maken. Let alleen wel eventueel op toevoegingen.
#2710036
Ik droog vanalles voor de honden [ en de katten lusten de gedroogde long en viskoekjes en zalmhuid ook graag]
Ik ben er inderdaad mee begonnen ivm allergie [ dus koekjes en brokjes geen optie] maar het is ook zo leuk om te doen ! En zo ontzettend veel werk is het ook niet .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door