Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Roosjes3
#2694744
We komen net bij de DA vandaan omdat Juul al 5 dagen diarree heeft. Hij heeft geen koorts, hartslag is normaal, verder geen bijzonderheden. Er schijnt een virus te heersen, maar omdat het bij ons wat langer duurt dan normaal toch een antibiotica-kuur meegekregen. Omdat ik daar niet zo happig op ben (en het me ook een beetje overdreven lijkt) wilde ik hier eens vragen wat jullie daarvan vinden... Wat doen jullie bij spuitpoepende honden? De DA adviseerde ook om gekookte kip met rijst te geven...????  :-\ Klopt het dat dit wat makkelijker te verteren is?
Door lightning
#2694748
Van ab kunnen ze ook aan de diarree raken. Ik zelf zou okugest geven als ze verder gewoon reageren niet uitgedroogd en goed eten. desnoods 1 dag eten overslaan als dat een optie is en wat licht verteerbaar eten geven.
Door Jipogelion
#2694771
AB werkt niet bij virussen dus of die DA moet een antiviraal middel meegeven of vaststellen dat het om iets bacterieels gaat... Dit zou alleen maar de darmflora nodeloos om zeep helpen.  :o :(
Door Roosjes3
#2694775
Stelletje stumpers daar bij die DA.... Daarom vraag ik het hier dus nog even na  ;). Is niet de eerste keer dat we onzinnige behandelingen toegestopt of aangeraden krijgen. Dank voor de info! Ik ben erg zuinig op Juul's darmflora... Hij is al zo gevoelig.
Door nienk
#2694876
ik heb tegenwoordig standaard een product als Groene Os Darm Clear of iets anders met van die vezels (vergeet steeds hoe het heet?) en probiotica er in, in huis. dat doet wonderen als Reus aan de dunne is. als het dan beter gaat langzaam afbouwen, en dan geef ik er meestal nog een weekje gewone probiotica achter aan.

qua eten: ik zou, als je barft, even beginners vleesbot geven van niet al te vette diersoorten. geef je kvv, dan gewoon je kvv geven, van de wat magere diersoorten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door