Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2686870
Voor ons toekomstige nieuwe huisgenootje wil ik wat informatie van jullie over verschillende KVV's :D Om heel eerlijk te zijn zie ik het niet zitten om meteen te gaan barfen, dus wil ik beginnen met KVV en langzaam wat barf toevoegen. Nu heb ik een lijstje gemaakt met KVV's die ik zou willen afwisselen. Voor Tessa heb ik altijd Lotgering in huis, zij doet het daar goed op en sinds de nieuwe verpakking lijkt het me minder vet? Kan ik lotgering wel gebruiken als afwisseling?

De andere KVV's:
DARF EKO
Petsfish
Tammenga
Tinlo BARFmenu
All Animal
Vers Voer
Degomeat

Over Darf en Tinlo hoor ik alleen maar goede verhalen. Maar zijn de overige kvv's goed genoeg voor een pup in de groei? Volgens mij hebben ze allemaal een natuurlijke calciumbron.
#2686872
All animal en Versvoer bevalt hier heel goed net als Darf en Tinlo. Tammenga geeft door het lagere % bot soms wat slappere poep, maar het wordt goed gegeten. Tegenwoordig gooi ik er een beetje gemalen eierschaal over, dan is de ontlasting weer goed, Ik merk wel dat ik het daardoor minder vaak geef.

Petfisch en Degomeat heb ik een ervaring mee.
#2686878
Petfish schijnt gewoon hele gemalen vis te zijn. Ik bestel het iig en dan mag Tessa uitproberen. Dankzij jou ga ik sowieso Versvoer bestellen, het klinkt heel goed.

Ik zou dus eventueel bij de tammenga een barfhapje kunnen doen om het % bot wat omhoog te krijgen?
#2735411
Helaas kan ik niet meer aan Versvoer huismix komen. Ik ben nu dus aan het stoeien met welke merken ik blijf geven.

Dit is het 'menu' per week:
1 x Best4dogs - Kalkoen
3 x Darf Eko natuur - Kip, rund, lam en geit
1 x Best4dogs - Konijn
1 x Tinlo - Kip / All animal Parelhoen
1 x Best4dogs - Zalm / Petfish - Makreel / Petfish haring (en als daar niet aan te komen is bij leverancier Kiezebrink vette vis mix)

Nu twijfel ik of ik 1 dag Darf natuur ga vervangen door de variant Eend, rund, lam en geit. Maar dan is het dus alleen eend 'erbij' en ik weet niet of dat nuttig is.
Ik wil ook Tammega Paard gaan geven 1 keer in de 3 weken op de dag dat hij anders Tinlo of All animal krijgt, zodat hij alvast allerlei diersoorten leert eten en ik steeds meer barf kan gaan geven.

Of zal ik de Darf Eend weglaten en de barfhapjes die hij gaat krijgen uit eend onderdelen laten bestaan?
#2736641
Ik voer nu naturis. Ik heb twee rollen Tinlo gehad. maar ik vond daar veel vocht inzitten en de consistentie van het vlees beviel me niet helemaal... als ik dan vergelijk met die naturis. Sinds ik dat heb heb ik geen andere meer geprobeerd. Die hebben zoveel diersoorten dat ik prima kan afwisselen. Fijne kwaliteit ook vind ik.
Ze zeggen altijd van smuldier dat het de pens is die erin zit die t zo laat stinken. Maar ik vind toch dat je verschil ziet in kwaliteit van vlees...
Das keuze natuurlijk...Van smuldier ( das het eerste wat ik geprobeerd heb) kreeg de mijne altijd diarree . Van Naturis mooie drollen en nog nooit problemen mee gehad
#2736742
Je wilt persé natuurlijke calciumbron?

Carnibest en Bibi hebben dat niet, maar dat zijn wel al hele oude merken en dat geeft mij tenminste de zekerheid dat er honden zijn die jarenlang dit voer hebben gehad en geen tekorten hebben opgelopen.

Zo veel mogelijk afwisselen is wel degelijk aan te raden! Dus ik zou dan bovenstaande merken geven en ook haaksbarf, tinlo etc etc etc.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door