Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2681137
Hmm dilemma. Ik lees heel veel verschillende verhalen over wanneer je milbemax moet geven tegen hartworm op vakantie.

Mijn da geeft aan de eerste keer op de dag dat je thuiskomt en dan 4 weken later nog eens 2 tabletten. Het werkt niet preventief maar het doodt de parasiet alleen als deze in t lichaam aanwezig is. 4 weken later nog eens herhalen om zeker te zijn dat er niks achterblijft.

Op internet lees ik andere verhalen. Dat je het 2 weken voordat je uit Nederland vertrekt moet geven en dan op de dag dat je thuiskomt... Of is dit voor gewone ontworming?

Even voor de duidelijkheid het gaat echt enkel om de hartworm....

Ik twijfel nu heel erg...
Laatst gewijzigd door Kim en Casper op zo 26 mei 2013, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2681176
Vroeger was het advies dat je voor vertrek al moest beginnen. Ik heb dat nooit zo begrepen aangezien het niet preventief werkt.
Nu is het advies om inderdaad bij thuiskomst en 4 weken later te doen.
#2681327
Oké dan krijgt hij ze wanneer we terug komen. Net zoals de da adviseerde.

Nu nog een andere vraag hoe zit t met zandvliegen. Ze schijnen in t noorden van Italië niet veel voor te komen maar wat kan ik er tegen doen? Vorig jaar scaliborband geprobeerd resulteerde in een kale nek.. Advantix, front Ine etc hetzelfde... ( ik wil dus geen gif gebruiken. Iemand een alternatief?

Ik 's ruik nu azijn water teatree mengsel...
#2684453
Ik gebruik mijn mix op basis van biologische appelazijn, + tt-oil + neemolie + lavendelolie + eucaliptusolie + citroenolie enz. Je kan verschillende olien toevoegen, maar in mijn mix zit in ieder geval altijd neem en tt-olie.
Ik woon in Italie, en gebruik het tot grote tevredenheid. Het is wèl zaak iedere dag in te smeren, zo nodig ook wel vaker.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door