Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2678891
Jullie kennen ze vast allemaal wel , de kwartels in de veren . Ik heb deze kwartels weleens voor Tessa, mijn JRT

Maar nu dacht ik laatst, zou dat voor Noa ook nog geschikt zijn ? Noa is bijna 12 jaar en vind alles nog wel lekker , maar ze krijgt niet alles meer weg .
Noa krijgt om deze reden al geruime tijd bv kwartelkarkas , kippenvleugels , wilde eendendijtjes en wild konijn uit de vacht . Dat gaat allemaal nog prima .
Noa is om deze reden ook over op plofkip . Dat geeft haar nog wat uitdaging .

Noa heeft nog geen problemen qua verteren met bovenstaand vleesbot
Noa heeft bv wel weer problemen qua verteren met bv eendennekken , die ze niet meer krijgt

Noa is niet gewend om dieren in de vacht of in de veren te eten , ja een eendagskuiken  :biggrin2:
En dat is nu precies mijn vraag

Zijn er mensen met oudere barfhonden die dit nog voeren , en hoe gaat dat qua verteren
Is het een (verstandig ) idee om de meest harde veren er even af te halen voor haar ?
Of is het helemaal geen verstandig idee van mij om Noa dit te geven ?
Het kan natuurlijk een leukere uitdaging bieden , maar ik wil wel op safe spelen met de oude bes
Noa is mijn eerste oude barfhond , ik weet het dus niet en hoor graag ervaringen  ;)
#2679408
Ik zou de veren van de vleugels wel proberen verwijderen, maar ik weet uit ervaring dat dat niet eenvoudig is om de huid niet mee te hebben.
Je kan ze ook afknippen tegen de huid aan.  Ik denk gewoon dat zoveel veer niet handig is in het spijsverteringsstelsel, kan misschien wel een beetje gaan verstoppen.  Ik weet niet of ze daar snel last van heeft?
#2679578
pearlsofpassion schreef: Ik zou de veren van de vleugels wel proberen verwijderen, maar ik weet uit ervaring dat dat niet eenvoudig is om de huid niet mee te hebben.
Je kan ze ook afknippen tegen de huid aan.  Ik denk gewoon dat zoveel veer niet handig is in het spijsverteringsstelsel, kan misschien wel een beetje gaan verstoppen.  Ik weet niet of ze daar snel last van heeft?


Ik denk dat dus ook idd . ten aanzien van het spijsverteringskanaal . Ze word ook wat minder krachtig natuurlijk in haar achterhand en te hard en te lang persen is het ook niet meer voor de oude bes . Maar wat jij schrijft heb ik gisteren nog even geprobeert , ik heb de vleugels afgeknipt . Ik had er toevallig een kwartel uitgehaald voor Tessa . Dus op deze wijze durf ik het Noa wel te geven .

Ik had het laatst bv ook eens met de snavel van een patrijs , dat verteert ze ook niet zo gemakkelijk meer . Dus die haal ik er nu ook vanaf en dan gaat het prima
#2683001
Ik zou ook de dikke penveren (aan de vleugels en kont) er zoveelmogelijk vanaf proberen te halen. Die dingen zijn gewoon taai.
Nu heb ik geen ervaring met (barf)hond,laat staan bejaarde exemplaren, maar ik heb wel twee katten. Ik merk aan Otje dat als ze veel dingen in de vacht eet, ze sneller grote haarballen krijgt en ook drogere kakskes. Sien moet geen dingen in de vacht, muv speelgoed.

Ik heb overigens vaker vogeltjes met jas en al gestript. Gaat een stuk sneller dan netjes officieel pluimen.
Ik krijg van moeders wel eens een overtollig haantje en als die de jas iet uit wenst te doen, dan knipt e er ook de penveren vanaf.


Edit: spuit 11, sorry!
Laatst gewijzigd door koekje op di 28 mei 2013, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door