Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Babsje
#2668521
Ik ben nu al een jaar of 2 aan het barfen en heb in de loop der tijd Dezzy dr menu wat aangepast. Ik denk wel dat ik goed bezig ben maar soms slaat de twijfel een beetje toe. Vandaar dat ik mijn huidige menu even wil posten en wil kijken of het echt zo is of dat er nog dingen aangepast kunnen worden.
Dezzy is een amerikaanse stafford van 24 kg. De verhoudingen zijn 40% bot, 20% orgaan, 35% spiervlees en 5% groenten. Het botpercentage heb ik naar beneden gezet omdat ze op 50% harde krijtpoep had en nu heeft ze mooie drolletjes  :)

Maandag 200 gr konijnkarkas, 225 gr organen
Dinsdag 200 gr eendkarkas, 300 gr paardenvlees
Woensdag 200 gr kipkarkas, 225 gr organen
Donderdag 200 gr parelhoen, 300 gr rundvlees
Vrijdag 200 gr kipkarkas, 225 gr organen
Zaterdag 200 gr lamsribben, 300 gr geitenvlees
Zondag 200 gr fazantkarkas,300 gr kangoeroe

Orgaan bestaat voor de helft uit pens en de rest uit konijnnier, eendenhart en kalkoenlever. Groentenmix krijgt ze 3x in de week, ook 2x per week een visje extra (haring of makreel) en 2x per week een ei.

Ik hoor graag van jullie of ik evt nog wat zou moeten aanpassen!

Alvast bedankt!

Groetjes Babs
Door Lizzy
#2668759
[quote="Babsje"]
Ik ben nu al een jaar of 2 aan het barfen en heb in de loop der tijd Dezzy dr menu wat aangepast. Ik denk wel dat ik goed bezig ben maar soms slaat de twijfel een beetje toe. Vandaar dat ik mijn huidige menu even wil posten en wil kijken of het echt zo is of dat er nog dingen aangepast kunnen worden.
Dezzy is een amerikaanse stafford van 24 kg. De verhoudingen zijn 40% bot, 20% orgaan, 35% spiervlees en 5% groenten. Het botpercentage heb ik naar beneden gezet omdat ze op 50% harde krijtpoep had en nu heeft ze mooie drolletjes  :)

Maandag 200 gr konijnkarkas, 225 gr organen
Dinsdag 200 gr eendkarkas, 300 gr paardenvlees
Woensdag 200 gr kipkarkas, 225 gr organen
Donderdag 200 gr parelhoen, 300 gr rundvlees
Vrijdag 200 gr kipkarkas, 225 gr organen
Zaterdag 200 gr lamsribben, 300 gr geitenvlees
Zondag 200 gr fazantkarkas,300 gr kangoeroe

Orgaan bestaat voor de helft uit pens en de rest uit konijnnier, eendenhart en kalkoenlever. Groentenmix krijgt ze 3x in de week, ook 2x per week een visje extra (haring of makreel) en 2x per week een ei.

Ik hoor graag van jullie of ik evt nog wat zou moeten aanpassen!

Alvast bedankt!

Groetjes Babs
[/quote]

Hoi Babs,
Waarom twijfel je soms? Zijn er dingen die je niet goed vindt gaan?
Je menu bestaat uit heel erg veel diersoorten. Dus dat is super-de-luxe. Je orgaan ziet er prima uit zo, hart en nier en lever en pens, alles dat je hond nodig heeft. Je extra's zien er prima uit, visje, eitje, groenten.

Ik zou zeggen: perfect. Als jouw Dezzy het goed doet zie ik nul reden om iets aan te passen.
Door Babsje
#2668832
Hi Lizzy,

Dezzy is mn kostbaarste, liefste bezit en ik wil dr het beste geven wat in de mogelijkheden ligt. Over het algemeen ben ik daar van overtuigd alleen soms slaat ineens de twijfel toe en dat blijft dan een beetje knagen.
Dezzy doet het super op dit menu en heeft nergens klachten over, vooral niet als ik de voerbak pak  :biggrin2:
Heel erg bedankt voor je reactie!

Groetjes Babs
Gebruikersavatar
Door debbieD
#2679387
[quote="Babsje"]
Hi Lizzy,

Dezzy is mn kostbaarste, liefste bezit en ik wil dr het beste geven wat in de mogelijkheden ligt. Over het algemeen ben ik daar van overtuigd alleen soms slaat ineens de twijfel toe en dat blijft dan een beetje knagen.
Dezzy doet het super op dit menu en heeft nergens klachten over, vooral niet als ik de voerbak pak  :biggrin2:
Heel erg bedankt voor je reactie!

Groetjes Babs
[/quote]

Dat was ik toch liefje!! ;)
En klagen over haar lieve vrouwtje zal ze nooit! Alleen over de buurvrouw die niet snel genoeg een gedroogd vleesje naar beneden gooit!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door