Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2652387
De topic zegt t al.....morgen wil ik onze hond voor t eerst een zalmkop geven.
De kop weegt bijna een pond. Qua botvlees mag Pippa per dag 400 gram. Moet ik iets anders in t menu qua gewicht verlagen? Ik begreep dat zalm de ontlasting dunner kan maken. Heeft iemand daar nog tips voor?
Alvast weer bedankt voor jullie reacties  :)
#2652405
Je zou bijvoorbeeld de kop in tweeen kunnen delen, dan geef je helft zalmkop en de rest vul je aan met mager vleesbot om aan je 400 gram te komen.
Het spiervlees dat je erbij geeft liever een magere soort.

De andere helft gooi je in de vriezer, of geef je een paar dagen later.

Je kan het ook heel geven met mager spiervlees erbij. Het is niet erg als je eens een dag 100 gram meer vleesbot geeft. Eventueel geef je de dag erna 100 gram minder.
#2652865
Ik geef altijd alleen maar een zalmkop,niks erbij,en hier wegen ze vaak 600/700gr per stuk,
(normaal krijgen ze 500 gr per dag)
Daar poepen ze de dag erna zelfs vrij hard van.En van zalmfilet gaan ze idd acuut aan de race.
#2652978
Fijn dat ze het zo lekker vond!  :)

Hier is het ook elke week feest wanneer Jools zijn zalmkop krijgt.  De eerste keren deed ik er een groentenmix en yoghurt bij omdat ik bang was voor diarree maar er bleek helemaal niets aan de hand. 
De zalmkoppen wegen hier iets van een 900 gr à 1kg dus hij krijgt ze tegenwoordig zonder iets anders want er zit best nog wel wat vlees aan die vis.
Alles gaat prima zo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door