Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2638360
Mijn 10 weken oude pup heb ik Carnibest, Alaska, Carnivoer en Lotgering gevoerd. Lotgering in zeer kleine mate, grootste deel was Carnibest. Ik zeg was want de pup heeft helemaal geen zin meer in de andere merken.... Ik denk dat hij het grovere van bijv. Lotgering prettiger vind, de andere merken zijn er fijn gemalen en gaan er dus niet meer in. Omdat ik hem niet op alleen Lotgering wil hebben bedacht ik me vandaag om te mengen dus zeg 100 gram lotgering en dan 150 gram van de andere kvv, nu eet hij het dus wel. Ik kan proberen om de Lotgering langzaamaan nog iets verder te minderen....

Maar kan dit kwaad om twee kvv's door elkaar te geven? 
#2638375
nee hoor, het kan helemaal geen kwaad om 2 merken te voeren. sterker nog, afwisseling van merken, smaken en diersoorten is juist goed, ook als je een complete kvv voert! het ene merk heeft een beetje meer van dit en het andere merk van dat, dus als je afwisselt krijgt de hond allebei. Daarnaast is het ook handig om de hond gewend te laten zijn aan meerdere merken of smaken, zodat hij, als je het ene merk niet in huis hebt ofzo, het andere merk ook gewoon op eet.

dus, lekker afwisselen!
#2639791
Vanmorgen voor het eerst niet hoeven te mengen en heeft de kleine man 250 gram Carnibest Lam op! Hij heeft een duidelijke voorkeur voor Lam en Eend ;)
Hopen dat deze trend zich even voortzet en hij de smaak weer even te pakken heeft...
#2640078
[quote="Ghali"]
Vanmorgen voor het eerst niet hoeven te mengen en heeft de kleine man 250 gram Carnibest Lam op! Hij heeft een duidelijke voorkeur voor Lam en Eend ;)
Hopen dat deze trend zich even voortzet en hij de smaak weer even te pakken heeft...
[/quote]En anders gewoon de varianten die niet lekker zijn mengen met lam en eend, zo krijg je de andere soorten misschien ook bij hem naar binnen ;)

Edit:Dat doe ik ook zo met mijn kater, zodat ik hem op deze manier minstens 6 diersoorten kan voeren...
#2645905
Jemig die van mij doet ook zo moeilijk de laatste tijd! De eerste maanden at hij braaf Darf Eko. Nu eet hij steeds zijn bak niet leeg, soms eet hij helemaal niks, zit ik steeds met een bak afgedankt vlees. Heb al allerlei merken geprobeerd. Tinlo makreel bijvoorbeeld vond hij geweldig. Geef ik hem dat later nog eens: lust hij het niet meer! Pens is eigenlijk het enige wat hij altijd lust, maar ja...
#2645911
[quote="Leonie."]
Jemig die van mij doet ook zo moeilijk de laatste tijd! De eerste maanden at hij braaf Darf Eko. Nu eet hij steeds zijn bak niet leeg, soms eet hij helemaal niks, zit ik steeds met een bak afgedankt vlees. Heb al allerlei merken geprobeerd. Tinlo makreel bijvoorbeeld vond hij geweldig. Geef ik hem dat later nog eens: lust hij het niet meer! Pens is eigenlijk het enige wat hij altijd lust, maar ja...
[/quote]

kan ook zijn dat ie gewoon lekker baasje aan het uitproberen is hè! zo van, nou, ik ben niet zo heel dol op dit smaakje, als ik nou ga mutsen met mijn eten dan krijg ik aandacht/ander smaakje/iets lekkers erbij/etc.
#2645987
Nou echt lekker loopt het eten niet. Alleen de Lotgering eet hij bijna met bak en al op. Ik heb een paar dagen alleen carnibest eend en lam gegeven maar hij krijgt dan echt te weinig binnen en eet uiteindelijk met lange tanden zijn eten...
Ik ga met een pup niet maaltijden overslaan hij groeit heel hard en heeft zijn eten gewoon nodig. Het mengen is geen succes meer want hij zoekt de lotgering ertussen uit....
Desnoods anders maar even helemaal op de Lotgering, alhoewel ik hem liever meerdere merken zou voeren :'(.
Carnivoer eet hij helemaal niet en Alaska ook niet.... Carnibest met lange tanden als hij dus meerdere maaltijden niet heeft gegeten.

Mijn andere teefje eet alles en dus hoef ik gelukkig de Alaska, Carnivoer en Carnibest niet weg te gooien....
#2645994
Misschien zou je hond wel lekker willen Barfen ;)
Als het kan en je wil het ook zou ik eens proberen om bv een eendenek of kippennek met wat spiervlees te geven.
Barfen is in verhouding ook een stukje goedkoper maar wel meer werk ;)
#2646124
Oke, net een een besluit genomen :biggrin2:. Ik ga gewoon het eten neerzetten bijv. de Carnibest en als hij niet eet haal ik het weg en dien het een paar uurtjes later weer aan. Hij is de eerste weken helemaal niet kieskeurig geweest en at alles met smaak alle varianten en alle merken, ik denk dat ik er toch schuldig aan ben dat hij nu zo kieskeurig is. Ik kan er gewoon niet tegen als een dier niet eet :-[.
Mijn man zegt hij gaat het echt wel eten als hij trek krijgt, en dat zal ook eigenlijk best wel..... Dus vanaf morgen gewoon even volhouden.....hmmmm zal niet meevallen voor mij... 
#2646186
[quote="Ghali"]
Oke, net een een besluit genomen :biggrin2:. Ik ga gewoon het eten neerzetten bijv. de Carnibest en als hij niet eet haal ik het weg en dien het een paar uurtjes later weer aan. Hij is de eerste weken helemaal niet kieskeurig geweest en at alles met smaak alle varianten en alle merken, ik denk dat ik er toch schuldig aan ben dat hij nu zo kieskeurig is. Ik kan er gewoon niet tegen als een dier niet eet :-[.
Mijn man zegt hij gaat het echt wel eten als hij trek krijgt, en dat zal ook eigenlijk best wel..... Dus vanaf morgen gewoon even volhouden.....hmmmm zal niet meevallen voor mij...
[/quote]  hoi daar ben ik weer ;D  kan het niet zo zijn dat de kleine een enorme groei spurt door maakt?  dan zijn ze ook altijd ff van slag en moeilijk met eten ;-)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door