Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door essie
#2627164
Ik heb een pupje, Jaslin, van bijna 12 weken.
Vanaf het begin (7 weken) vond ik al dat ze opvallend plaste.
Ze deed een plasje, en dan binnen 1 minuut later weer een plasje. Vond ik raar voor een pup, dus goed in de gaten gehouden.
Ze deed het niet altijd, en voor de rest had ze nergens last van.
Met 9,5 week toch het idee dat ze wel last kreeg, dus naar DA en inderdaad blaasontsteking.
Een AB kuur gehad, en het ging al snel een stuk beter.
Maar na de AB bleef ze toch meerdere plassen doen per wandeling, maar soms ook niet. Maar de plassen waren wel weer groter.
Op 11 weken nog een keer laten checken op blaasontsteking, gewoon omdat ik twijfelde. Maar niks aan de hand, urine was goed.

Maar nu sinds een paar dagen heb ik het idee dat de plasjes weer kleiner en vaker worden. En dan blijf ik expres al even wachten als ze moet plassen, zodat ze niet gehaast gaat plassen omdat ik weg loop.
Tja, misschien zit ik ernaast hoor, maar ben dan toch bang dat ze misschien een blaasontsteking gaat krijgen.

Dus wilde gaan beginnen met cranberry's.
In welke vorm is het handigste te geven, of werkt het beste?
En hoeveel moet ik dan geven, en voor hoelang?
Of heeft er iemand andere tips?
Door Lizzy
#2627587
Wat is de pH waarde van de urine? Ik denk dat je dat eerst moet weten, voordat je iets gaat doen. En misschien toch niet verkeerd om de DA de urine te laten controleren op onstekingscellen en bloed en kristallen. Niet gezegd dat je er dan gelijk een antibiotica in moet stoppen maar dan kun je wel een gerichte (natuurlijkere) behandeling in zetten. Wat eet Jaslin?
Door essie
#2627609
Ik ben met de laatste urine controle bij Tannetje geweest, ze zei wel dat ie zuur was.
Maar de PH? Geen idee, niet naar gevraagd.
Maar zaten toen geen ontstekingscellen en bloed in, dat was 8 dagen geleden.

Ze heeft nu al een AB gehad terwijl ze nog jong is, en wil echt voorkomen dat er weer eentje in moet.
En misschien let ik wel gewoon teveel op haar, en is dit haar normale plasgedrag. :-\

Jaslin krijgt nu Darf en BARF.
Door Lizzy
#2627638
essie schreef: Ik ben met de laatste urine controle bij Tannetje geweest, ze zei wel dat ie zuur was.
Maar de PH? Geen idee, niet naar gevraagd.
Maar zaten toen geen ontstekingscellen en bloed in, dat was 8 dagen geleden.

Ze heeft nu al een AB gehad terwijl ze nog jong is, en wil echt voorkomen dat er weer eentje in moet.
En misschien let ik wel gewoon teveel op haar, en is dit haar normale plasgedrag. :-\

Jaslin krijgt nu Darf en BARF.
Misschien kun je dat nog even navragen. Als de pH waarde heel zuur is, heeft aanzuren geen zin.
En helaas, wat 8 dagen geleden was, zegt niks over nu. Dus misschien moet je even wat urine wegbrengen naar de DA, gewoon zonder hond.
Door Whisker
#2631509
je zou ook eens de puur blaas en nieren kunnen proberen, 100% plantaardig, het helpt bij gespannen blaas of ontsteking en ondersteunt de nierfunctie daarnaast werkt het wel vochtafdrijvend maar dat is om bacterien een afvalstoffen uit te scheiden.. tevens dus een reinigende werking.

misschien dat je het kan overleggen met je dierenarts.
Door Mevroi Kruim
#2633270
Whisker schreef: je zou ook eens de puur blaas en nieren kunnen proberen, 100% plantaardig, het helpt bij gespannen blaas of ontsteking en ondersteunt de nierfunctie daarnaast werkt het wel vochtafdrijvend maar dat is om bacterien een afvalstoffen uit te scheiden.. tevens dus een reinigende werking.

misschien dat je het kan overleggen met je dierenarts.
;D ;D ;D ;D ;D

Je kan nou wel beweren dat je geen aandelen hebt maar ik geloof het niet meer hoor  ::)
Door tt-tjes
#2633303
Mevroi Kruim schreef: ;D ;D ;D ;D ;D

Je kan nou wel beweren dat je geen aandelen hebt maar ik geloof het niet meer hoor  ::)
Jij schrijft het, ik dacht het  ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door