Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door DebbieV
#2631698
Zojuist een vrieskist op de kop kunnen tikken. Dus kan ik eindelijk KVV gaan bestellen. Ik voer nu ook lotgering en ben ik zeer tevreden over.

Ik heb al eens barf gevoerd aan me chihuahua maar vond het een hoop gedoe met portioneren want wat hij eet is bijna niks. Nu inmiddels ook een Duitse herder en mechelse herder waarvan de Duitser een zeur is met eten. KVV wil meneer een stuk beter eten. Een goede eter zal hij nooit worden.

Wat kan ik het beste bestellen voor de honden. Totaal ga ik 2,5 kg per dag voeren dus het moet wel leuk blijven qua prijs. Maar wel volledig.

Zelf zat ik te denken aan 3/4 keer per week kip,rund, lam. 1 keer in de week paard. Een keer vis, deze vinden ze niet zo lekker. 1/2 keer pens. Wat zou ik nog meer kunnen geven?
Door Ghali
#2631737
Hoi, Eend/Rund wordt hier ook heel graag gegeten, en het wild is ook erg geliefd hier bij mijn Ridgebackie!
De visversie heb ik hier ook maar is ook het minst populair!
Gebruikersavatar
Door kiara
#2631752
[quote="DebbieV"]
Zojuist een vrieskist op de kop kunnen tikken. Dus kan ik eindelijk KVV gaan bestellen. Ik voer nu ook lotgering en ben ik zeer tevreden over.

Ik heb al eens barf gevoerd aan me chihuahua maar vond het een hoop gedoe met portioneren want wat hij eet is bijna niks. Nu inmiddels ook een Duitse herder en mechelse herder waarvan de Duitser een zeur is met eten. KVV wil meneer een stuk beter eten. Een goede eter zal hij nooit worden.

Wat kan ik het beste bestellen voor de honden. Totaal ga ik 2,5 kg per dag voeren dus het moet wel leuk blijven qua prijs. Maar wel volledig.

Zelf zat ik te denken aan 3/4 keer per week kip,rund, lam. 1 keer in de week paard. Een keer vis, deze vinden ze niet zo lekker. 1/2 keer pens. Wat zou ik nog meer kunnen geven?
[/quote]

is dat niet een beetje veel 2,5 kilo perdag :o ik heb 4 honden,een berner van 3 (krijgt nu 400 gr is wat te dik) een border collie van 8 jaar krijgt 300gr een sint bernardpup van 6 maanden krijgt bijna 1200gr, en ook zo'n smurf krijgt hapje
voer ook lotgering al jaren
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#2631765
Oeps... Dat had 2,5rol moeten zijn  ::)

De Duitser krijgt anderhalve rol per dag, Mechelaar een hele rol en de chihuahua krijgt wat van de Mechelaar. Op een hele rol komt ie gelijk aan.

Moet erbij zeggen dat we met de herders knpv doen en veel beweging hebben.
Gebruikersavatar
Door Manon
#2631839
Ik zou i.p.v. die keer paard de wild versie geven...

Als je het zo zou doen als jij wil zou je voornamelijk rund/lam/kip geven qua diersoorten en een heeeeeeeel klein beetje paard, aagezien het maar 1x per week is, en de paardversie bevat maar een klein deel paard. En ja, je moet wel min. 4 diersoorten voeren exc vis...
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#2631929
Ik heb hier standaard de haas/kalkoen , eend/lam , totaal , light met paard en de vis liggen van lotgering naast extra variatie als pens , eende/kippennekken , hele sprot/haring , geitenmix etc
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2632101
[quote="Jipogelion"]
Ik haalde altijd zo'n gemengde krat en deed daar een krat wild bij. Dan aten ze om en om iets uit de gemengde krat en de wildmix krat.
[/quote]

Ik overweeg dat ook, lusten de meeste honden wild?
Door NL_Annemieke
#2632175
[quote="Lazy Garfield"]
Ik overweeg dat ook, lusten de meeste honden wild?
[/quote]

Geen idee of alle honden er gek op zijn, mijn DH staat ervoor te dansen op en zelfs de kat lust het graag (al krijgt hij alleen maar 'n klein lepeltje naast z'n eigen kvv).

Roxy krijgt vismix, wildmix en 100% lam (we zijn nog aan het elimineren).
Door erwinenmarloes
#2632270
Ik haal het altijd.
meestal 3 smaakjes, en heb ik dan ook nog een restje van een vierde smaakje in de vriezer.

Hier is de extra kip, eendkip, eendlam en vis favoriet
Minder lekker pensversie en de compleet (zitten stukjes in, da's bah...)
Ook haal ik er zalmkoppen, eendennekken en kipkarkasjes.
Door Jipogelion
#2632448
De wildmix eten ze hier met smaak op. Waarschijnlijk omdat het goed gemengd is en uit meerdere soorten bestaat. De eerste keer dat ik hier een compleet fazant-, wilde eend- of wilde ganskarkas aanbood keken ze me aan alsof ik ze wilde vergiftigen...! Was een beetje anticlimax want ik dacht dat mijn honden helemaal niet moeilijk zouden doen omdat ze de wildmix van Lotgering gewoon met smaak aten. Nu ik het door de vleesmolen heen jaag zonder darmpjes eten ze het wel graag. Ik heb nog steeds wat rollen wildmix op voorraad, handig als we eens ergens heen gaan en ik weet dat ze het altijd lusten, ook al zijn we niet thuis.
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#2632566
Ik ga morgen toch maar langs. 2 kratten kip/lam/rund, halve pens, halve paard. Even kijken of we een kwart kratje wild mogen proberen.

We willen af en toe nog wat extra geven. Ze krijgen af en toe als een lap pens en soms vleesbot. Dus wil morgen ook nog lamspens halen. Zit ook aan eendennekken en misschien kalkoennekken te denken. Is dit aan te raden?
Door erwinenmarloes
#2632826
Ik zie dat je in Zoetermeer woont Debbie? Ik denk dat Lotgering geen kwart kratje doet, maar anders wil ik wel het andere helftje van het halfkratje wild met je samendoen??? Als je snapt wat ik bedoel... wil dat ook wel eens uitproberen of onze dame het blieft.
Ik woon in Noordwijkerhout en kan het wel bij je op komen halen.
Bij interesse, doe me maar een PB!!
Laatst gewijzigd door erwinenmarloes op do 21 mar 2013, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door