Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elinea
#2621766
Toch even checken ; nu een ruime  week volledig op  vers en het meest opvallend vind ik het veranderende gedrag van Kiki. Kiki is een vrij neurotisch figuur. Ze heeft weinig rust in haar gatje en  ze heeft vaak veel spannkng in haar. Zo volgt ze me graag door het huis om dan met opgeheven pootje en loerende blik in de gaten te houden of ze niks mist. Maar goed; de laatste paar dagen is dat klaar. Ik ben aan het overstappen naar 1 maaltijd per dag en sindsdien staat ze niet meer op om me te volgen, slaapt ze rusyiger en zie ik veel meer rust. Zo zelfs dat ik me wat zorgen ging maken . Maar goed, ze speelt verder gewoon en is vrolijk. Kent iemand dit effect van vers? Wel krijgt ze in omvang meer dan met de kvv. Dat was hap en weg. Nu is ze denk ik wel meer verzadigd.
Door Roef & Hidde
#2621949
een verklaring zou kunnen zijn dat ze er langer over doet om de maaltijd te verteren,Kvv verteerd snel en barf doet er langer over en dat maakt ook loom.
ik zie hier het verschil ook heel duidelijk als de heren een KVV maaltijd op hebben dan zijn ze een half uur later weer klaar voor aktie.
na een barf maaltijd zie ik ze uren niet meer,ze slapen dan.
Door Elinea
#2622114
Nou, ik vermoed zoiets dus inderdaad. Ik geniet want ik zie echt zoveel meer rust in Kiki. Ze is veel minder dwangmatig aan het doen en dat vind ik wel erg bijzonder en fijn!
Gelukkig was ze vanmorgen weer ouderwets teverig naar Juno dus zorgen maar ik me ieder geval niet om haar. :biggrin2:
Door Eranthe
#2622123
Ik heb dat jaren geleden met Alvará gehad. Ze was met oud en nieuw zo bang dat ze veertien dagen lang niet meer naar buiten durfde en op een krantje haar behoefte deed. Toen ik overging naar zelf samenstellen was ik stomverbaasd met oud en nieuw. Ze ging gewoon mee naar buiten. Nog wel angstig voor vuurwerk hoor, maar ze heeft nooit meer haar behoefte op een krantje binnen gedaan.
Door nienk
#2622143
bij Reus is het effect niet zo heel extreem, maar het scheelt qua gespannen zijn wel of hij barf of kvv krijgt. het verschil van deels brok/deels kvv naar helemaal kvv zonder graan was wel behoorlijk groot.

hoelang at ze trouwens al kvv en zat daar iets van rijst of graan in?
Door Elinea
#2622294
nienk schreef: bij Reus is het effect niet zo heel extreem, maar het scheelt qua gespannen zijn wel of hij barf of kvv krijgt. het verschil van deels brok/deels kvv naar helemaal kvv zonder graan was wel behoorlijk groot.

hoelang at ze trouwens al kvv en zat daar iets van rijst of graan in?
Kiki heeft vanaf dat ik haar heb, nu zo'n kleine 8 jaar, al kvv gemengd met barfdingetjes gehad.
Ik wisselde vaak van merk en daar zaten ook goedkopere kvv's tussen. Toen Nelson, mijn inmiddels overleden hond, ouder werd ging hij steeds lastiger eten wat uiteindelijk resulteerde in een laatste jaar van gewoonweg slecht voer voor ieder geval hem. Kiki heeft daarvan meegesnaaid en dat was echt te zien. Ze kreeg meer smuldier bv en ook slechtere kwaliteit beloningsdingetjes, omdat Nelson dat nog graag at ( dentasticks bv.) Vorig jaar oktober, toen Nelson er niet meer was, ben ik dus echt vrij radicaal afgestapt van mindere kwaliteit kvv's en allerhandse snoepzooi waar haar huid ook op reageerde.
We kennen allemaal het begrip plofkip; nou, Kiki was echt een plofkip toen. Niet eens zo zeer te dik, maar papperig en het leek of ze vocht had onder de huid. Het oogde ieder geval allemaal niet fijn. Ze kreeg toen Haaks Barf afgewisseld met Bandit wild waarop ze het eigenlijk al best aardig goed ging doen mbt haar lichamelijke toestand.
Carnibest heeft ze ook nog wel gehad en Darf.
Nu krijgt ze echt graanvrij eten, ook geen beloningen meer met graan en dat zou best mee kunnen spelen ook. Ieder geval zie ik wel dat haar huid verder aan het opknappen is. Ze is inmiddels weer bijna zo strak als een jonge godin! :biggrin2:

Eranthe, bijzonder hè? Je vraagt je toch af of voorgaande voedingen een te kort hebben gegeven waardoor nerveus gedrag versterkt is geweest.
Ik zit nu net vanmiddag een boek te lezen over vers vleesvoeding van Geert de bolster die daar wel op in haakt. Volgens hem zorgt mindere kwaliteit van voeding inderdaad voor tekorten van met name belangrijke aminozuren die inwerken op gedrag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door