Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2612879
Mijn hond Dino staat nu 2 weken op barf en het gaat supergoed, maar tjee wat is het verslavend om aan spulletjes te komen. Mag deze maand niks meer kopen voor hem want inmiddels heeft hij meer eten en variatie dan ikzelf  ::)

Nu kom ik zojuist van het slachthuis en heb ik lamsorganen meegekregen (bevroren), gok dat het zo'n 4 a 5 kilo zal wegen. Ik wil er van het weekend even beter naar kijken maar door de zak heen zag ik al een luchtpijp verschijnen. Nu zie ik hier op het forum dat deze gedroogd wordt en dan gegeven wordt. Kan ik deze ook gewoon geven als een extratje op zijn dagelijkse menu zonder te drogen? Zijn er nog organen die ik tegen kan komen in dat pakket wat ik beter niet kan voeren? Ik ben zelf erg blij met deze producten aangezien ik alleen pens had van een schaap en voor de rest: rund, paard, kip, kalkoen, eend, hert, zalm, sardientjes, konijn, dus weer een lekkere aanvulling op het menu.

groetjes Amanda
Door Anne in Zweden
#2613056
Ja hoor, je hoeft hem niet te drogen. Snijd hem wel even over de hele lengte open, zodat er geen "rondjes" luchtpijp klem kunnen gaan zitten in de keel van je hond.

Volgens mij bevat een lam niets wat je niet zou mogen voeren, qua orgaan dan. Met ribjes zou ik nog even wachten, omdat je pas twee weken aan de gang bent met barf, maar orgaan is altijd goed.

Verslavend hè, die speurtocht naar spulletjes! :D
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2613324
Dankjewel voor je antwoord daar kan ik verder mee, dan gaan we dit weekend de zak maar eens lostrekken. Geef ik het dan als snack xtra op zijn menu of reken ik het als botvlees? spier of orgaan lijkt me niet toch?

Zover ik kan zien zitten er geen ribbetjes bij, maar vond een zalmkop vanmorgen geven al eng dus met ribbetjes wacht ik nog wel een tijdje.

jaaa is echt heel erg! Vanmiddag tonijnkoekjes voor hem gemaakt en zat al te balen dat er meel door heen moest, maar ze waren geslaagd. Nu hard sparen voor een droger want lijkt me helemaal geweldig om ook nog eens zijn eigen snacks te kunnen maken. Heb nu gedroogd vlees bij de dierenwinkel gehaald voor het belonen maar dat was ook de laatste x ( 150 gram = 4.29euro  :o )
Door Anne in Zweden
#2613499
Amanda/Dino schreef: Dankjewel voor je antwoord daar kan ik verder mee, dan gaan we dit weekend de zak maar eens lostrekken. Geef ik het dan als snack xtra op zijn menu of reken ik het als botvlees? spier of orgaan lijkt me niet toch?

Zover ik kan zien zitten er geen ribbetjes bij, maar vond een zalmkop vanmorgen geven al eng dus met ribbetjes wacht ik nog wel een tijdje.

jaaa is echt heel erg! Vanmiddag tonijnkoekjes voor hem gemaakt en zat al te balen dat er meel door heen moest, maar ze waren geslaagd. Nu hard sparen voor een droger want lijkt me helemaal geweldig om ook nog eens zijn eigen snacks te kunnen maken. Heb nu gedroogd vlees bij de dierenwinkel gehaald voor het belonen maar dat was ook de laatste x ( 150 gram = 4.29euro  :o )
Ik zou 'm als snack voeren. Het is niet zo dat zo'n luchtpijp barst van de voedingsstoffen. Vleesbot lijkt me ook niet, het is allemaal kraakbeen, wat weinig calcium bevat.

Enne... doink! 4,29 € voor een gedroogd snackje! :o Dan loont een droger echt al heel gauw!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door