Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Noël&Kwibus
#2610513
Hallo,

Kwibus (18 wk) krijgt zo nu en dan wat Barf-maaltijden, langzaam begint er een voorraadje te ontstaan in de vriezer  :o van de week heeft hij een hele kwartel op, hij kneep er zelfs een ei uit. Dat was wel heel grappig  :biggrin2: nu heb ik ook een duif in de vriezer, het probleem is dat deze duif waarschijnlijk het gewicht heeft van 2 maaltijden (à 165 gr.). Het liefst geef ik 'm heel maar kan dat kwaad? Ik kan m dan bij wijze van brunch geven bijvoorbeeld. Kan zijn maag dat aan, moet ik 'm toch portioneren of kan ik überhaupt beter nog even geen duif geven?

Ik ben benieuwd naar jullie mening. Bvd.
Door eelke
#2610518
Je kunt hem als ontbijt voeren, halverwege 'ruilen' voor een stukje spiervlees bv, en dan bij de lunch de rest gewoon weer geven.
Door Eranthe
#2611460
Als je voor het eerst duif geeft zou ik hem portioneren (door de helft) en lekker laten eten en kijk hoe het daarna gaat. Gaat het goed dan geef je de andere helft gewoon op een andere dag. Zo kun je even zien hoe zijn ontlasting is na het eten van een halve duif.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2611863
Ik zou niet out of the blue een dubbele maaltijd geven. Een zooitje gaat het toch worden, dus dan hakte ik dat duifje zelf even in 2en. Of halfweg omruilen zoals hierboven is voor gesteld.

Maar het is al spannend genoeg om te weten OF het gegeten gaat worden.Veel honden vinden duif maar heel erg zozozozoozo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door