Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2609673
Ik zou me een droger willen aanschaffen maar geraak er niet uit de welke.
Ben aan het twijfelen tussen de Rommelsbacher & de Stockli.

Naar wat ik al gelezen heb zijn de belangrijkste verschillen :

- Bij de Stockli zit de motor onderaan en bij de RB bovenaan.
  En blijkbaar moet je de Stockli af en toe eens reinigen i.v.m. met voedingsresten/vetten die op de motor zouden kunnen vallen ?

- Temperatuur is continu instelbaar bij de Stockli. & niet bij de RB ,.....maakt dit echt uit ?

Zijn er nog voordelen en/of eventuele nadelen van deze 2 drogers ?

Gr,
#2609680
Mister B. schreef: Ik zou me een droger willen aanschaffen maar geraak er niet uit de welke.
Ben aan het twijfelen tussen de Rommelsbacher & de Stockli.

Naar wat ik al gelezen heb zijn de belangrijkste verschillen :

- Bij de Stockli zit de motor onderaan en bij de RB bovenaan.
En blijkbaar moet je de Stockli af en toe eens reinigen i.v.m. met voedingsresten/vetten die op de motor zouden kunnen vallen ?

- Temperatuur is continu instelbaar bij de Stockli. & niet bij de RB ,.....maakt dit echt uit ?

Zijn er nog voordelen en/of eventuele nadelen van deze 2 drogers ?

Gr,
ook bij de Rommelsbacher, ;) en er zijn ook uitvoeringen met een timer erop. ;)

Maar volgens mij hebben de trays van de rommelsbacher in het midden een gat, ze zien eruit als een annanas schijf. Wel iets om rekening mee te houden. De bodems van de stockli hebben geen gat
#2609803
is idd. dat vooral dat me bezighoudt die motor onderaan of bovenaan.....  ???
Ik heb nog nooit een droger gehad dus heb er geen gedacht van hoe vuil die motor van die stockli wordt na het drogen....Alsook in hoeverre dit kwaad kan voor de levensduur....
#2609853
Ik ben ook al een poosje aan het rondkijken en wil toch een droger kiezen met de motor bovenin.
Alleen twijfel ik tussen de Rommelsbacher DA750 en de Bielmeier BHG601....volgens mij is de Bielmeier exact hetzelfde maar goedkoper.
Het voordeel van deze twee zijn de dichte schalen! Is er iemand met ervaring met de Bielmeier?
#2611502
In het verleden heb ik een Stockli overgenomen van iemand hier op het forum. Zij had me verteld dat ik de onderkant af en toe uit elkaar moest halen om hem schoon te maken omdat de motor het door het vet af en toe niet meer deed. Na het reinigen zou hij het wel gewoon weer doen.
Ik heb de droger een keer of 3 open gehad omdat ie er mee op hield. Het viel eigenlijk wel mee qua vuiligheid/vet wat in en op de motor zat.
De laatste keer dat ik hem open had is ie dan helemaal overleden, terwijl het ding echt niet wekelijks draaide.

Ik was ondanks alles toch tevreden en heb een 'nieuwe' stockli gekocht. Door de reacties die ik eerder kreeg op de problemen die ik met de droger had, wist ik dat ik met mijn eerste Stockli gewoon erg veel pech heb gehad.
Ik vind het een heel fijn ding, maar weet ook niet beter want ik heb nooit een andere gehad, ja 1x een Bohmann geleent en daardoor wist ik dat ik die nooit zou willen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door