Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door NL_Annemieke
#2600529
Hoi allemaal,

In m'n voorstel berichtje heb ik al verteld over onder andere de oorontsteking van Roxy, uiteindelijk de reden om over te stappen op KVV/Barf. Sinds begin december zijn we aan het elimineren, de eerste 6 weken heeft ze 100% lam gekregen. Jeuk weg, geen gekrab meer, Roxy is vrolijk heeft beduidend minder last van haar versleten heupen maar wel nog een vies oor.
De lam is nu aangevuld met vis, ook dat ging goed, geen jeuk of gekrab, nog steeds dat vieze oor, derde diersoort erbij, konijn, zelfde verhaal, nog steeds een vrolijke hond met alleen maar een vies oor.

Voor dat vieze oor heb ik Puur Oor gehaald, 2x daags 1 druppel toegediend sinds afgelopen donderdag, nog steeds krabt ze niet maar rondom haar oor is het gewoon vet van de smurrie die uit haar oor komt.
Het stinkt niet, ze vind het goed als ik aan haar oor kom (en voor de foto) ietsje aan trek, laat rustig toe dat ik druppel.

Kan ik die smurrie weghalen, en zo ja waarmee? Watje gekookt water? Keukenrol? Wattips? Moet ik meer gaan druppelen?

Voor alle duidelijkheid de foto (alhoewel die niet heel duidelijk is  :-\ )

Afbeelding

Alvast bedankt!

Annemieke
Door Whisker
#2600587
1 tot 2 x daags druppelen voor de duur van  7-14 dgn
zou idd met schoon watje met gekookt water schoonmaken voor het uitwendige deel van het oor.

als oortje weer helemaal goed is dan 1 x per week 1 druppel in het oor ter verzorging .

zo doe ik het althans.
Gebruikersavatar
Door nova
#2600734
die oren herken ik als geen ander.. :-\
Je kunt een oorcleaner halen bij de DA,  ik maak ze schoon met wat (baby) olie op een make-up pad.
En blijven druppelen met puur oor,  hier blijven de oren goed zolang ik blijf druppelen.
Ik neem wat op in het pipetje en  spriets dit in het oor, ik kijk niet op een druppel.  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door