Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door DJ_Doerak_Tucker
#2573253
Zo af en toe heeft Doerak vlooien (het laatste jaar 3x), omdat hij in de bosjes loopt waar zich egels verstoppen. Ik kam ze er uit en hou dit een goede week meerdere keren per dag goed vol en vind dat niets meer. Kussens worden gewassen, alles goed gezogen, de omgeving van de plek waar ze liggen (bij DJ vind ik trouwens helemaal niets) spray ik in met zo'n anti-vlo middel.

Nu hebben we Tucker, die beet en krabte zich best veel, tsjee ik heb geen moment aan vlooien gedacht... :-[. We moesten voor het titeren naar Tannetje en we kregen het er over, ze heeft gekeken en zijn vacht is schoon. Geen poepjes, maar opeens kroop er wel een vlo! Dus ook maar goed in de gaten gehouden, nog 1 gevonden maar al 3 dagen niets meer.

Beide honden hadden ook een haakworminfectie welke ik wel behandeld heb. Met de vlooien twijfel ik, wat is wijsheid? Even aanzien? De vlooienspray zou een half jaar werken :-\. Tucker bijt nog wel heel af en toe en ik check hem meteen grondig maar kan helemaal niets vinden, geen poep en geen vlo. Kan ook 'gewone' jeuk zijn natuurlijk.


Edit: Tucker is een pup van 10 weken oud, was ik vergeten te melden... :(
Laatst gewijzigd door DJ_Doerak_Tucker op vr 18 jan 2013, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Bullenbende
#2573277
Vervelend dat soort dingen! Wij hebben hier bij beide honden kort na elkaar slechts 1 vlo door de vacht zien kruipen...Maar uiteindelijk is dit op niets uitgelopen. Wel hebben we ze behandeld met Stronghold (van de dierenarts), want ik kies dan toch voor de chemische weg gezien de eventuele gevolgen (een ware plaag!!). 
We hebben 2 maanden achter elkaar Stronghold gedruppeld, en nu nooit meer iets gezien. Voor de zekerheid ook een omgevingsspray op de plekken waar ze veel zitten gebruikt.

Je zou het kunnen afwachten, maar ze zeggen dat als er een levende volwassen vlo te zien is, deze hoogstwaarschijnlijk al eitjes heeft gelegd. En die komen dan na enkele dagen/weken weer uit....Succes ermee, ik zou gewoon behandelen, dan dood je alles wat er nu zit en wat er nog uitkomt krijgt geen kans meer op de vacht. Mijn tip is: gebruik GEEN Advantix, Exil of andere troep van de dierenwinkel, er zijn veel honden die hier ernstige klachten van hebben gekregen!
Door Anne in Zweden
#2573318
Bullenbende schreef: Vervelend dat soort dingen! Wij hebben hier bij beide honden kort na elkaar slechts 1 vlo door de vacht zien kruipen...Maar uiteindelijk is dit op niets uitgelopen. Wel hebben we ze behandeld met Stronghold (van de dierenarts), want ik kies dan toch voor de chemische weg gezien de eventuele gevolgen (een ware plaag!!).
We hebben 2 maanden achter elkaar Stronghold gedruppeld, en nu nooit meer iets gezien. Voor de zekerheid ook een omgevingsspray op de plekken waar ze veel zitten gebruikt.

Je zou het kunnen afwachten, maar ze zeggen dat als er een levende volwassen vlo te zien is, deze hoogstwaarschijnlijk al eitjes heeft gelegd. En die komen dan na enkele dagen/weken weer uit....Succes ermee, ik zou gewoon behandelen, dan dood je alles wat er nu zit en wat er nog uitkomt krijgt geen kans meer op de vacht. Mijn tip is: gebruik GEEN Advantix, Exil of andere troep van de dierenwinkel, er zijn veel honden die hier ernstige klachten van hebben gekregen!

Vreemde tip. Er zijn ook veel honden die daar helemaal geen klachten bij hebben. Die van mij, bijvoorbeeld; die krijgen Advantix in de zomer (is ook tegen teken). En mijn drie katten krijgen "andere troep van de dierenwinkel" als er vlooien zijn, maar hebben daar geen klachten door. Ik heb ook over gevallen gelezen van dieren die klachten krijgen van Stronghold, maar je hoort mij niet roepen: gebruik geen Stronghold, want er zijn dieren die daar klachten door krijgen. Zo algemeen kun je dat gewoon nooit stellen.

Ben het wel met je de rest van je verhaal eens. Zodra ik een vlo ontdek, pak ik er iets chemisch bij. Bij drie honden en drie katten ga ik geen halve maatregelen nemen! :D Ik heb gisteren bij Bambi weer één enkele vlo ontdekt, en inderdaad, om te voorkomen dat eventuele eitjes uitkomen kun je dan maar beter behandelen.
Gebruikersavatar
Door Bullenbende
#2573336
Anne in Duitsland schreef:
Vreemde tip. Er zijn ook veel honden die daar helemaal geen klachten bij hebben. Die van mij, bijvoorbeeld; die krijgen Advantix in de zomer (is ook tegen teken). En mijn drie katten krijgen "andere troep van de dierenwinkel" als er vlooien zijn, maar hebben daar geen klachten door. Ik heb ook over gevallen gelezen van dieren die klachten krijgen van Stronghold, maar je hoort mij niet roepen: gebruik geen Stronghold, want er zijn dieren die daar klachten door krijgen. Zo algemeen kun je dat gewoon nooit stellen.

Ben het wel met je de rest van je verhaal eens. Zodra ik een vlo ontdek, pak ik er iets chemisch bij. Bij drie honden en drie katten ga ik geen halve maatregelen nemen! :D Ik heb gisteren bij Bambi weer één enkele vlo ontdekt, en inderdaad, om te voorkomen dat eventuele eitjes uitkomen kun je dan maar beter behandelen.
Ik snap je opmerking, ik geef deze tip mee omdat er op internet opvallend veel verhalen staan over deze merken. Ik heb zelf een enkele keer Advantix gebruikt, en daar werd ik zeker niet blij van: huid zat onder de bulten! Neemt niet weg dat andere dieren er geen last van zouden krijgen, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee....
Door DJ_Doerak_Tucker
#2573770
Ik heb gelezen dat Stronghold het meest breedwerkende (geen bestaand woord geloof ik,  ???) middel is, doodt volwassen vlooien, eitjes en larven in omgeving enz. Denk dat we dat dan maar moeten halen. Ik laat wel even wat tijd tussen het ontwormen en ontvlooien dan. Bah, baal er van!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door