Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door cindy5409
#2571909
Robin morgen 15 weken heeft een paar dagen diaree/koeievla gehad. Ander halve dag hard. En gistermorgen weer dun. Ook heeft ze gistermorgen een keer overgegeven. Had toen nog niet gegeten. Ze krijgt zelf gemalen vlees. Ik had al een berichtje op facebook gezet waar ik de meest maffe tips kreeg. Gelukkig ook goeie (van de barfers) Ik heb okugest gehaald en probiotica. Maar mag ik dit samen geven hoeveel ga ik haar geven? Ze weegt net geen 14kilo nu. Wie kan me opweg helpen?!
Door Annemarie Rijnveld
#2572164
cindy5409 schreef: Zo vaak bekeken en niemand die me op weg kan helpen  :(
Ik zal heel voorzichtig proberen: de experts zullen mij wel corrigeren als ik iets fouts heb beweerd.
Volgens mij kan je rustig de Okugest tesamen met probioticum geven. Okugest is homeopatisch, dus het zou in theorie geen probleem moeten zijn.
In de bijsluiter kan je lezen of er wisselwerking bestaat tussen de medicijnen.
Okugest mag je geven tot aan 6-8 pillen per dag. Jouw hond is een pup van 15 weken. Ik zou dan de kinderdosering aanhouden.
Hoe ziet je menu eruit? Wat bedoel je met zelf gemalen vlees? Een KVV of door jou zelf samengesteld? Kan je hier laten zien wat er precies in zit?

Heb je de pup al laten controleren op wormen en Giardia?
Door Hanny
#2572167
Ikke wel.
Ik gebruik voor een kleine pup kindigest en het helpt hier niet.
Kijk wat er wordt geadviseerd en dat navolgen. Ik meen, niet meer dan 6 keer per dag.
Dan de probiotica. Gebruik ik zelden, maar waarom zou je het niet tegelijkertijd geven?
Hoeveel weegt je pup, hoeveel wordt er voor een volwassen mens aanbevolen, even delen en dan weet je wat en hoe vaak je het zult geven.
Zie net, dat ze 14 kilo weegt. Volwassen mens 60 kilo, delen door 14 is grof gezegd vier, dus een vierde gedeelte van de dosering aan je pup geven.
Zo reken ik meestal, het blijft toch wat natte vinger werk.
Succes met de dame,

Hanny
Gebruikersavatar
Door kiara
#2572168
mag ik dan ook even mijn bescheiden mening zeggen,ik heb het nl ook net achter mijn kiezen (giardia),maar de sanafor veendrenkstof en de sanapron hebben bij mijn hond zeer goed geholpen
Door cindy5409
#2572175
We hebben haar nu vier weken en de eerste weken heeft ze het zelfde te eten gehad en is er niks aan de hand geweest.
Ze krijgt
45% vleesbot
25% vlees
10% orgaan
10% pens
10% vis

ik heb vier pakketjes
fazantenkarkas
kipfilet
zalm
runderhart
hazenlever
lamsnier
runderpens

Wilde eend karkas
paard
overige als bovenstaand

konijnenrug
rund
overige bovenstaand

kipkarkas
hert
overige bovenstaand

Op Giardia wordt ze deze week getest. Ze is verder niet ziek. En gewoon super actief.
Door Annemarie Rijnveld
#2572178
Dan zou ik eerst even de test afwachten, maar wel ondertussen gewoon de probioticum en eventueel de Okugest geven. Of Sanafor en Sanapron. Allemaal goede middelen, die naast elkaar worden gebruikt.

Menu ziet er heel goed uit hoor. Kan ook heel goed zijn dat maag en darmen nog moeten wennen aan het nieuwe rauw voer. Dan komt in het begin wel vaker diarrhee of losse poep voor.
Door Annemarie Rijnveld
#2572185
Begrijp ik het goed dat je iedere dag zalm geeft?
En daarvan dan 10% van het weektotaal?
Zalm is erg vet, misschien dat daar de oorzaak zit?
Bovendien is het beter van de vette vissoorten als zalm, makreel, sardien e.d. niet meer dan 5% van het weektotaal te geven.
Door elianne
#2573128
Geef de KVV in kleine porties verdeeld over de dag.
Mocht je pup de Giardia parasiet bij zich dragen dan zal ie Panacure krijgen.

Deze parasiet zet zich vast aan de maag/darmwand en tast het maag/darmslijmvlies aan, daarom is je hond misselijk en geeft ie over.
ALs medicatie voor die maag/darmslijm weer aan te maken kan je om Ulcogant/ Zitac vragen

Een hond met giardia oogt niet ziek, is nog speels enz.

Jammer genoeg heb ik dit met een pup van 17 eken óók ervaren. :'(

Geef geen kip, maar start eens met Pens-compleet, en bouw dit langzaam af, dit vervang je door een rund-compleet van een goede glutenvrije KVV BV fARM fOOD
Door cindy5409
#2573243
dank voor alle adviezen.  ze krijgt okugest en probiotica erbij . en vanmorgen hadden we weer een normaal drolletje.

pens is toch ook erg laxerend?

volgens mij ligt het probleem niet bij de zalm. maar we gaan het proberen. 
Gebruikersavatar
Door Bullenbende
#2573305
Giardia is ook het eerste wat bij mij op komt. Onze pup heeft dit helaas ook doorgemaakt enkele maanden geleden... :'( Aan de hond zelf niets gemerkt, puur afgegaan op de ontlasting die niet klopte:  dun, anders van kleur, wat slijmvlies en/of bloed en een onwijze stinklucht. Bij Giardia kan het afwisselend goed en slecht zijn met de ontlasting, dus als de ontlasting niet beter wordt zou ik zeker een ontlastingsonderzoek doen! 

Hier testte de DA meteen positief, hebben uiteindelijk 2 kuurtjes Panacur nodig gehad om het helemaal uit te roeien. Let op, alle dieren in huis moeten dan behandeld worden!

Het is maar een tip, gelukkig waren we er hier nog relatief snel vanaf, maar ze kunnen er in korte tijd veel van afvallen.
Door cindy5409
#2573714
dank je wel lizzy.  denk je dat je veel gelezen hebt.
Laatst gewijzigd door cindy5409 op vr 18 jan 2013, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2574099
kiara schreef: mag ik dan ook even mijn bescheiden mening zeggen,ik heb het nl ook net achter mijn kiezen (giardia),maar de sanafor veendrenkstof en de sanapron hebben bij mijn hond zeer goed geholpen
fijn om te horen dat het helpt. Zal ik het toch nog eens proberen. Heb het enkele jaren geleden bij Boris geprobeerd en het hielp absoluut niet. Ben toen overgestapt op probiotica en dat hielp gelukkig wel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door