Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door glennlee
#2553112
Hallo mensen,

Ik hoop dat jullie ons, vooral onze hond DJ (Labrador), willen helpen.

Hij is nu 1,5 jaar en heeft tot 2 maanden geleden op RC breed voor Labradors gestaan.
We hebben ons ingelezen in vers vlees en wilde beginnen met KVV. Dit gaat helemaal goed, behalve dat hij een allergie voor een bepaald diersoort heeft. Uit zich in rode plekken in zijn lies, oksels, rondom navel en jeuk aan oren.

Vandaag zijn we naar de DA geweest, daar heeft hij antibiotica gekregen en prednison. Het vreemde is dat hij op zijn hotspots nauwelijks jeuk heeft, alleen in de morgen een beetje wanneer hij zijn bench uit komt.
Verder adviseerde de dierenarts om hem op gekookt voedsel te zetten, aardappelen en een gekookte vleessoort maar dit heb ik al direct aangegeven niet te doen (of het is werkelijke noodzaak).

Nu heb ik een aantal vragen:

-DJ heeft in de 2 maanden al zo goed als elk diersoort gehad, de een wat meer dan de ander. Hoe kunnen we een geschikt diersoort selecteren om de komende 6 weken te geven?

-mag hij zijn hertengewei houden? Hij is er erg gek op om op te knagen maar kan een gewei ook een dieet in de weg zitten?

- zijn jeuk is "minimaal", hoe staan jullie tegenover een prednison kuur van 7 dagen? Als hij iets aan de hotspots doet is het likken en dat ook maar enkele keren per dag.


Verder wil ik nog even aangeven dat hij al vanaf brokken lichte plekjes had op zijn huid en nu met KVV is het even op gaan leven en zwakt het zo nu en dan weer wat af.
De DA vond het toen niet noemenswaardig om te behandelen.

Bij vragen hoor ik het graag.

Glenn
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2553134
tjs , heel eerlijk .....
als je goed wilt gaan elimineren gebruik je geen kvv , je weet niet wat voor toevoegingen (bv groente , olie enz) er in zitten .....
persoonlijk zou ik m minimaal voor 8 weken op konijn zetten .(barf)
normaal elimineer je op diersoort die de hond nog niet gehad heeft .....weet dus niet wat dj allemaal aan soorten heeft gehad.
verder denk ik dat prednison en AB de boel problemen ook niet oplossen....
Door glennlee
#2553160
[quote="lauraV"]
tjs , heel eerlijk .....
als je goed wilt gaan elimineren gebruik je geen kvv , je weet niet wat voor toevoegingen (bv groente , olie enz) er in zitten .....
persoonlijk zou ik m minimaal voor 8 weken op konijn zetten .(barf)
normaal elimineer je op diersoort die de hond nog niet gehad heeft .....weet dus niet wat dj allemaal aan soorten heeft gehad.
verder denk ik dat prednison en AB de boel problemen ook niet oplossen....
[/quote]

Hoi Laura,

Bedankt voor je antwoord.

Ik ben zeker bereid om te gaan Barfen als dit beter is voor hem! En wie weet blijf ik dan maar gelijk Barfen :)

Met konijn Barfen is het dan goed om konijnenvlees, karkas en organen (niertjes en levertjes) te werken?
En dan eventueel konijnen oren drogen in de machine?

Die AB en prednison lossen inderdaad het probleem niet op, maar de AB kan ik me iets bij voorstellen om te geven maar de prednison zit me niet lekker omdat naar mijn idee zijn jeuk daar niet erg genoeg voor is
Door keetje
#2553383
Als je besluit op konijn te gaan elimineren kan je ook barfmenu van Tinlo ofzo geven. Is 100% gemalen konijn, zonder toevoegingen.
Oren kan je zelf drogen maar ik koop ze per 1500 gram gedroogd.
Door glennlee
#2553521
Ik heb nog een vraagje, wij geven DJ ook Puur rust, kan dit kwaad tijdens een eliminatie dieet?
Door M@rina
#2554865
Als de jeuk en plekjes een beetje erger geworden zijn kan het ook ontgiften zijn. Het lijf werkt dan alle rotzooi eruit na de overstap op vers en dat kan soms de klachten verergeren.

Ik zou de hotspot met vetramil behandelen en het verder even aan kijken, geen prednison geen wisseling van voer, probeer wel een paar diersoorten te bewaren die hij nog niet gehad heeft, mocht het tch zover komen dat je wilt gaan elimineren.

Zowel tinlo barfmenu als All Animal hebben beide een konijnversie waar echt allen konijn in verwerkt zit, geen groente, geen toevoegingen puur en alleen konijn. Zo heeft All Animal ook een kwartel en parelhoenversie ook daarin zit alleen kwartel of parelhoen en niets anders. Mogelijk zijn dit diersoorten die jouw hond nog niet gekregen heeft.

De producten van puur lijken me niet van invloed op een eliminatiedieet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door